![]() |
Katsastuksesta
Jeps, eli kysyisinkin semmoista, että onko mahdollista tehdä muutoskatsastus uusintanäytön yhteydessä?
Jos on, niin maksaako se ekstraa? Vituttaa jo valmiiks ku katsastus makso 70e ja uusintanäyttö on 20 ja rapiat. Jos ei, niin voiko vuosikatsastuksen/muutoskatsastuksen tehdä uudelleen jollain toisella konttorilla ilman mitään seuraamuksia? (Onko lain mukaista?) Sit viel, minkälaisia dokumentteja levyjarrujen muutoskatsastus Suzukin taka-akselille vaatii? Ja mikä on oikea etu-taka jarrupalanssi 413:ssa? Dynolla toinen takarummuista näytti olevan samaa jarruvoimaa ku toinen etulevyistä, eli 50-50 suhde, kuuluuko olla niin? |
Voihan pelkän muutoskatsastuksenkin tehdä vaikka ilman vuosikatsastusta.
Saman velotuksen ne ottaa kummallakin kerralla siitä muutskatsastuksesta kun sehän on hinnoiteltu erikseen. Esim. https://www.a-katsastus.fi/sauk/yhinnat.asp?mscssid= |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itse juurikin uusintakatsastuksessa muutosleimautin pajeroon isommat renkaat. |
Eilen käviin rekisteröimässä kaverin golfin A-katsastuksessa.
Leima, uusinta leima, rekisteröinti yms pikkusta makso 175€!!! |
Eilen yritin rekisteröidä tuon suikan, mutta haaveeksi jäi! Katsastusmies suikan nähdessään veti herneet ja tuumasi että tätä tuskin leimattua saat. On kuulemma liian korkea, vaikka omastamiestäni aika maltillinen. Omen 2` jouset,koria korotettu 30mm,31x10.5 renkaat ja hivenen pidemmät riiput(alkuperäisten mittaa en tiedä). Riiput on vanhat mutta tehdastekoisen näköiset alkuperää en tiedä. Niistä kuulemma pitää saada paperit. Renkaat on aikanaan muutos katsastettu, joka suututti herraa suunnattomasti. Aikani kinattua herran kanssa käskin lopettaa katsatuksen ja palauttamaan rahat. Suikan korkeus on katon korkeimmasta kohdasta mitattuna 1815mm, paljonko mahtaa alkuperäinen korkeus olla? Käsittääkseni kokonais korotus saa olla 150mm, vaikka herra väitti äkeissään 105mm ja käski minun tarkistaa lakikirjasta. Olisin kiitollinen jos joku viitsis kertoa alkuperäisen korkeuden ja alkuperäisten riippujen mitan.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
"15§ Auton korkeuden muuttaminen 1.Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä,takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet.Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51mm. M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77mm.Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100mm.M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150mm." |
Lainaus:
Lainaus:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 |
Alkuperäiseen aiheeseen vielä palaten, maksaako jokainen yksittäinen muutos vai voiko samalla muutoskatsastusmaksulla katsastaa useamman muutoksen kerrallaan? Esim. renkaat+jarrut yhdellä maksulla?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 15:51 (GMT +2). |