Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.05.2009, 21:28
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siellä on joko avoin perä tai kitkalukko! Ja ei vaadi mitään erikoisöljyjä, päinvastoin, ihan perus hypoidiperäöljyä (esim: http://www.jamant.fi/peraoljy-mobilubehd-p-1855.html ) ja lisäaine AINA erikseen pullosta (esim: http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-1429.html )! Ja se takaperä on Dana 35!!
Meinasitko sinä tuolla, "lisäaine AINA erikseen pullosta", että ei kelpaa LS-tyypin öljy, jossa lisä aine on jo valmiina????

Onko siihen jokin hyväkin syy, miksi ei käy. Onko tuo lisäaine jotenkin erilaista kuin LS-tyypin öljyssä itsessään oleva?

Ite laitoin Teboilin jotain HYPOID 80W-90 LS:ää, enkä mitään lisä aineita.
Öljyn vaihdosta on jo yli 5000 km enkä ole huomannut mitään outo.

Tai no, ennen öljyn vaihtoa (en tiedä mitkä öljyt edellinen omistaja on laittanut), ja nyt öljyn vaihdon jälkeen, on ollut pikku sivu ääntely.
Eli tullaan risteykseen ja pysähdytään täysin stop. Jarrulla tottakia pidetään paikoillaan, kun automaatti yrittää viedä eteenpäin. Sitten kun lähdetään liikkeelle ja samalla käännytään jompaan kumpaan suuntaan, kuuluu takaa lievää "jumpsahtelua", tavallaan niin kuin lukko yrittäisi hirttää, mutta alta 5 metriä eteenpäin niin ääntely loppuu.
Tosin, joskus tuntuu siltä että ehkä jarrut jotenkin yrittäisi jumahdella, mutta kun väkisin ajataan eteen päin, niin ne lähtee pois päältä. Ja jos on jarrut, niin en edes ole varma lopulta tuleeko ääni takaa, vai peräti edestä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.05.2009, 21:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Meinasitko sinä tuolla, "lisäaine AINA erikseen pullosta", että ei kelpaa LS-tyypin öljy, jossa lisä aine on jo valmiina????

Onko siihen jokin hyväkin syy, miksi ei käy. Onko tuo lisäaine jotenkin erilaista kuin LS-tyypin öljyssä itsessään oleva?
Kelpaa hyvin, eikä aiheuta mitään päänvaivaa tai kitkalevyjen liikakulumaa. Liekö taitaa nuo täyssynteettiset GL5- (tjsp.) luokituksen LS- öljyt olla parempia kuin perussonta + lisäaine purkista..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.05.2009, 21:34
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kelpaa hyvin, eikä aiheuta mitään päänvaivaa tai kitkalevyjen liikakulumaa. Liekö taitaa nuo täyssynteettiset GL5- (tjsp.) luokituksen LS- öljyt olla parempia kuin perussonta + lisäaine purkista..
Sitä minä itsekkin vähän ajattelin.


Jamantti yrittää vaan saada tavaraa enemmän kaupaksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2009, 00:26
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Kenellekkään en suosittele enkä kehoita tekemään näin mutta itse olen jo jonkin aikaa ajanut ihan vain normiperäöljyillä ilman lukkolisäaineita. Kitka pitää hiukan paremmin kunnes sittein viimein laukeaa, kuulemma. Minulla nyt kaksi vuotta ölpät ilman lisäaineita ja näillä kisakilometreillä ihan OK ja äänetön. Ja "lukko" pitää sen minkä kitka pitää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2009, 08:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

En yritä myydä mitään lisää!! Sama mulle mitä laitatte perään!! Kokemus vaan kertoo, että LS-lisäaineistetut peräöljyt ei toimi. Liian vähän lisäainetta!! Voi niitä silti käyttää, mutta saattaa joutua lisäämään lisäainetta kumminkin pullosta!!

Mutta niinkuin kirjoitin, mulle ihan sama mitä laitatte, korjataan sitten kun hajoaa, enemmän myyntiä mulle tulee niinpäin ;-)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2009, 12:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
En yritä myydä mitään lisää!! Sama mulle mitä laitatte perään!! Kokemus vaan kertoo, että LS-lisäaineistetut peräöljyt ei toimi. Liian vähän lisäainetta!! Voi niitä silti käyttää, mutta saattaa joutua lisäämään lisäainetta kumminkin pullosta!!
Kai se "vähän" riippuu öljystäkin, mutta ainakin mulla on kaikissa neljässä kitkalukollisessa autossa riittänyt kun on käyttänyt laadukasta täyssynteetistä LS- öljyä ilman lisäaineita. Tosin ne sitten maksaakin litralta enemmän kuin perusöljy + lisäainepurkki..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Kenellekkään en suosittele enkä kehoita tekemään näin mutta itse olen jo jonkin aikaa ajanut ihan vain normiperäöljyillä ilman lukkolisäaineita. Kitka pitää hiukan paremmin kunnes sittein viimein laukeaa, kuulemma. Minulla nyt kaksi vuotta ölpät ilman lisäaineita ja näillä kisakilometreillä ihan OK ja äänetön. Ja "lukko" pitää sen minkä kitka pitää.
Mulla kävi just toisinpäin, kun ajoin ei LS- öljyillä lukkoperäistä (ostin vahingossa), niin piti niin perkeleellistä meteliä ja lukon toiminta ei ollut kovin pehmeää, vaan päinvastoin. Auto oli Opel A-Omega.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2009, 17:46
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
K
Mulla kävi just toisinpäin, kun ajoin ei LS- öljyillä lukkoperäistä (ostin vahingossa), niin piti niin perkeleellistä meteliä ja lukon toiminta ei ollut kovin pehmeää, vaan päinvastoin. Auto oli Opel A-Omega.
Kokemus on osoittanut että Omegan, A sekä B mallissa, lukkoperässä ei toimi pakkasella kunnolla kuin yksi tietty öljy. Sitä saa BMW:n kautta ja samaa öljyä myös yhden öljy-yhtiön nimellä varustetuissa purkeissa. Ai mistäkö tiedän, yhtenä pakkastalvena muutama vuosi sitten vaihdeltiin peräöljyjä ihan urakalla asiakkaiden autoihin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.05.2009, 07:07
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
En yritä myydä mitään lisää!! Sama mulle mitä laitatte perään!! Kokemus vaan kertoo, että LS-lisäaineistetut peräöljyt ei toimi. Liian vähän lisäainetta!! Voi niitä silti käyttää, mutta saattaa joutua lisäämään lisäainetta kumminkin pullosta!!

Mutta niinkuin kirjoitin, mulle ihan sama mitä laitatte, korjataan sitten kun hajoaa, enemmän myyntiä mulle tulee niinpäin ;-)
En minä tarkoittanut että yrität pakko myydä tai muuta.
Jokainenhan saa tehdä niin kuin haluaa.

Huumorilla pilke silmä kulmassa sen sanoin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.05.2009, 07:56
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Huumorilla pilke silmä kulmassa sen sanoin
Ja niin vastasinkin .....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty sj 413 perä vertti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.11.2008 16:12
hj:n perä talli-paallikko Tekniikka & Jutustelu 1 21.04.2007 10:37
hj:n perä talli-paallikko Tekniikka & Jutustelu 4 07.04.2007 07:06
o:UAZ:n perä mexico O/M/V Muut 2 17.10.2005 21:45
O/V .bj 40 perä mörkö. O/M/V Muut 0 28.05.2004 18:41


Sivu luotu: 12:59 (GMT +2).