![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos N1 autosi kokonaismassa on yli kaksi tonnia ja se on jokapyörävetoinen niin se on maastopakettiauto eli N1G luokan auto,, AKen sivuilta löytyy linkki lakitekstiin jossa kyllä todetaan aika selvästi tämä asia...2 Luvusta 6§ 2 kohta: N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa: a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi; b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
__________________
Luigi- |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Eli siis konttorinvaihtoa suositellaan jos tuollaisia jääriä siellä istuskelee...
__________________
Luigi- |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Eikä se G-kirjain siellä papereissa oo edes pakollinen, jos nuo ehdot täyttyy. Ite aikoinaan tarjosin Wagoneeria muutoskatsastukseen konttorille, niin inssi soitti akeen ja sieltä vastattiin, että koska siihen aikaan, kun ko. laitos on rekisteröity, ole ollut mitään maastoajoneuvoluokkia olemassa ja tästä syystä sitä kohdellaan automaattisesti maastoautona ilman g-merkintää otteessa, eli otteeseen ei tartte mitään merkkailla lisää. Ja sai korottaa ym. pelkkänä henkilöautona...
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
kannattaa sanoa siellä konttorilla että soittaavat ake sedälle ja kysyy miten homma on.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
No on tän konttorin kanssahan nyt on ollu vähän ongelmii, mut tääki on semmonen periaate juttu - tottakai konttoria vaihtamalla homma luonnistuis, mut ku toi ei oo mun mielest oikein, et katsastus konttoreil ei oo yhtenäiset noi säännöt...
Ja siis mähän sanoin sille siel konttoril, et mä olin jo soittanu akeen, ja kysyny - mut hän väitti, että olivat ottaneet asiast selvää, ja että asia on näin... Ja tämä kyseinen katsastuskonttorin "seppä" on mun käsittääkseni viel sen konttorin pomo... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
mitähän helvetin jeesuksia ne katsastusinsinöörit luulee olevansa, ei muuta ku lakitekstiä tulostukseen ja takas konttorille, kyllä suomen laki painaa vähän enemmän kuin katsastuskonttorin pomon sana
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Sitten vaan tekemään valitusta konttorista AKE:lle....josko sääntöjä osattais tulkita paremmin sen jälkeen
__________________
Luigi- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Mikä siinä oikein maksaa, ihan kun olis jotenki jotain säännösteltävää hyvää tuo G.
Onko lama jo niin syvällä että pitää alkaa G:täkin pihtailemaan...Kyseessä siis auto, jonka ajoneuvoluokka on pakettiauto N1 tai N1G, jonka ajoneuvoryhmä on huoltoauto. Ajoneuvoryhmä ei vaikuta mitenkään ajoneuvoluokkaan. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Se valituksen tekeminen vaan on maksullista. Eli helpompi vaan vaihtaa sitä konttoria.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Panssaroitu M1-luokan ajoneuvo | Kelaperse | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.05.2007 04:16 |
| tunnista ajoneuvo ?? | toyota4x4 | Chit-Chat | 12 | 02.02.2007 15:37 |
| OSTETTU 4x4 ajoneuvo | Ex_inkkari | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 01.06.2006 22:18 |
| Telakuorma-ajoneuvo | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.03.2005 12:33 |
| O:4wd maasto ajoneuvo tonnilla | O/M/V Muut | 2 | 13.02.2005 22:12 | |