![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#13
|
||||
|
||||
|
On käsissä Rangesta hiljattain Trafi:sta tullut rekisteröintitodistus, joka ei itselleni täysin aukea.
Auto on huoltoautoksi rekisteröity -90 RRC 2.5 TD, jonka tiedoissa lukee nyt: Ajoneuvoluokka: N1/pakettiauto Rajoitukset: autoverovapaus Kauppanimi: 5D STATION WAGON TURBO D-LHAMN8-4x4/2540 Ajoneuvoryhmä: huoltoauto Erikoisehdot ja huomautukset: Autoverovapaus: Autoverolain 21 pykälän 2 momentin mukainen huoltoauto Tuossa ote autoverolain 21 pykälästä: 29.12.1994/1482 21 § Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa pelastusauto, sairasauto, invataksi, eläinlääkintäauto, kuorma-auto sekä yksinomaan ruumiiden ja hautajaistoimintaan liittyvien kukkalaitteiden kuljetukseen käytettävä ruumisauto. Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa myös matkailuauto, jonka oma massa on vähintään 1 875 kiloa. (7.5.1997/413) M1-luokkaan kuuluva auto, jonka oma massa on vähintään 6 000 kilogrammaa, on verosta vapaa. (9.1.2009/5) Verosta on vapaa L1-, L2-, L1e-, L2e- ja L6e-luokan ajoneuvo. (4.4.2003/266) Eihän tuossa puhuta huoltoautosta mitään... Lisää ihmeitä Erikoisehdot ja huomautukset: Katsastuksen huomautukset: Vetojärjestelmä 4x2 !?! Yllä olevaan liittyen perävaunumassa jarruin niinkin muhkea kuin 1500 kg. Miksi vetojärjestelmänä on 4x2 ja miksi auto ei ole N1G ? Liikenne- ja viestintäministeriön asetus autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002/1248 6 § Maastoautot 2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa: a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi; b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia. |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Panssaroitu M1-luokan ajoneuvo | Kelaperse | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.05.2007 04:16 |
| tunnista ajoneuvo ?? | toyota4x4 | Chit-Chat | 12 | 02.02.2007 15:37 |
| OSTETTU 4x4 ajoneuvo | Ex_inkkari | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 01.06.2006 22:18 |
| Telakuorma-ajoneuvo | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.03.2005 12:33 |
| O:4wd maasto ajoneuvo tonnilla | O/M/V Muut | 2 | 13.02.2005 22:12 | |