Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2009, 15:28
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

trial sääntö kysymys


1. onko penkeillä ja vöillä vaatimuksia leimttuja
2 tarviiko lappua kaaren alle (ympyroity) ei näyttäis hurreilla ainakaan olevan
näillä tidoilla pääsis taas eteenpäin

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20090303-1.jpg‎
Views:	944
Size:	65,6 Kt
ID:	5351  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2009, 15:58
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Tuolla on noista säännöistä juttua

Eurotrial säännöt
http://forums.offipalsta.com/showthr...+s%E4%E4nn%F6t

Höpinää (Epävirallinen käännös säännöt 2009)
http://forums.offipalsta.com/showthr...+s%E4%E4nn%F6t

Akk:n Eurotrial säännöt 2009
http://www.autourheilu.fi/lajit/offr...alsaannot2009/


Toivottavasti oli apua
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.05.2009, 16:12
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

ei tarvii lappuja , ku toihan on täys putkirunko. mut penkit pitää olla pääkaaren etu puolella.
ja 5cm katon ja kypärän välissä


Viittaus kohtaan 8.3.2.6
Rungollisissa tai putkirunkoisissa maastoautoissa kiinnityspisteet
on vahvistettava runkoon kiinnitettävin tuin,
mikäli kiinnityspisteen keskikohdan etäisyys korin ja
rungon välisestä kiinnityksestä ylittää 50cm.
Kiinnityspisteet koriin on vahvistettava vähintään
240cm2 teräslapuilla.
Putkirunkoautoissa ei korikiinnityksessä vaadita vahvike/
kiinnitys lappuja.
Viittaus kohtaan 8.3.3
Mikäli käytetään saumallista materiaalia, tulee pääkaaren
seinämävahvuuden olla vähintään 3,2 mm ja putken
ulkohalkaisija vähintään 45mm. Muissa putkissa
sallitaan vähintään 38mm ulkohalkaisija.
Viittaus kohtaan 8.3.5
Turvakehikon ja kuljettajien kypärän välissä tulee olla
vähintään 5 cm tyhjää tilaa
• vähintään 3-pisteen turvavyöt ovat pakolliset ryhmissä
standard ja modified umpiauto. Modified
ryhmän avoautoissa ja ryhmien pro modified ja
prototype autoissa tulee olla vähintään 4-pisteen
turvavyöt. Olkavyöt voivat olla rullatyyppisiä ja olkavöiden
yläkiinnike voi olla samassa pisteessä.
• istuimet tulee olla tukevasti kiinnitetty ja korkeaselkänojaisia,
suositellaan kuppi-istuimen käyttöä.
Modified (avoautot), pro modified ja proto type
ryhmissä tulee olla kilpailukäyttöön tarkoitetut kuppi-istuimet




tuolta liite j:
http://www.autourheilu.fi/attachemen...9-45-33175.pdf

Viimeksi muokannut TimJus : 13.05.2009 16:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2009, 17:29
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-69• istuimet tulee olla tukevasti kiinnitetty ja korkeaselkänojaisia,
suositellaan kuppi-istuimen käyttöä.
Modified (avoautot), pro modified ja proto type
ryhmissä tulee olla kilpailukäyttöön tarkoitetut kuppi-istuimet




tuolta liite j:
[url
http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-04-02T09-45-33175.pdf[/url]
mitenkä määritellään kilpailukäyttöön tarkoitettu kuppi-istuin,
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.05.2009, 18:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eiköhän piisaa että kyljestä löytyy fia hyväksyntätarra
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.05.2009, 20:14
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
mitenkä määritellään kilpailukäyttöön tarkoitettu kuppi-istuin,
kiinteä selkänojaiset kuppipenkithän on tämmöisiä
eli korkea selkänoja, ettei ole mikään matala vene/historikki penkki
turvavöiden läpiviennit on hyvä olla oikeilla kohdilla, omallekohdalle sattunut penkit missä läpivienti on ollut liian alhaalla olkapäihin nähden ja semmoiset penkit missä ei ole ollenkaan niin putoo olkavyöt helposti pois
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.05.2009, 21:29
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eiköhän piisaa että kyljestä löytyy fia hyväksyntätarra
Ei onneks tarvi FIA eikä muutakaan merkkiä, joten muovisetkin kuppijakkarat kelvanneet offissa. Tai alumiiniset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.05.2009, 21:48
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Joo, kuskin pitäs penkis istues jäädä kaaren etupuolelle, ja sit vöiden kiinnityksen kulman taakse päin pitäis pysyy sen sääntökirjasta löytyvän kuvan mitoissa. Ja päiväystä ei tarvi, mutta ylimenneellä päiväyksellä olevilla vöillä ei myöskään saa ajaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.05.2009, 21:55
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Ei onneks tarvi FIA eikä muutakaan merkkiä, joten muovisetkin kuppijakkarat kelvanneet offissa. Tai alumiiniset.
tivottavasti kelpaa muoviset tämmöset tilataan kelpas tai ei
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	turbo2.jpg‎
Views:	708
Size:	5,5 Kt
ID:	5365   Click image for larger version

Name:	turbo.jpg‎
Views:	748
Size:	7,7 Kt
ID:	5366  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.05.2009, 06:22
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

tuollaisia saa vissiin races placesta? paljon noi maksaa per/kpl ja paljonko painaa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.05.2009, 07:01
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
tivottavasti kelpaa muoviset tämmöset tilataan kelpas tai ei
kelpaa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.05.2009, 23:28
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Ihan uteliaisuudesta lueskelin akk:n sivuilta sääntöjä..
Lainaus:
Viittaus kohtaan 8.2.1
Maastoautojen turvakehikko voidaan tarvittaessa rakentaa
joko osittain tai kokonaan korin ulkopuolelle. Tällöin
tulee kuitenkin varmistaa kaarien tukipisteiden kiinnitys
myös rungon yläpintaan sekä pääkaaren ristituenta.
Miten ja mitä pitää kiinnittää rungon yläpintaan?
Samankokoset laput kuin putkien kiinnityksessä koriin?

Lainaus:
Viittaus kohtaan 8.3.2.5
Rungollisissa tai putkirunkoisissa maastoautoissa etu- ja
takatuet saavat tulla kuormaa kantavien jousituksen
tukipisteiden ulkopuolelle, kiinnitettävä tällöin suoraan
runkoon. Itsekantavalla korilla olevissa autoissa tehtävä
lisätuki kuormaa kantavaan jousituksen tukipisteeseen
mikäli tukien kiinnitys tehtävä tukipisteiden ulkopuolelle
Suoraan runkoon tarkoittaa mitä? Ei saa olla putken ja rungon välissä muuta kuin vahvikelappu?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.05.2009, 12:59
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Jos kaaret ovat auton ulkopuolella niin jollakin tavoin on varmistettava ettei kaaret ole vain pulteilla sivusta kiinni vaan esimerkiksi ylimääräisillä tuilla viedään kaaren kiinnitys myös rungon yläpintaan!

Runkokiinnityksissä ei tarvita erillisiä vahvike lappuja, mutta jos kiinnitys tehdään pulttiliitoksella niin silloin putken alapäähän toki hitsataan se kiinnityslappu.

Jos kaaren kiinnityspiste on jousituksen kuormaa kantavan pisteen ulkopuolella ei kaarta saa kiinnittää pelkästään koriin, vaan se on vietävä korista läpi ja kiinnitettävä runkoon!
Kori kiinnitys voidaan tehdä lisäksi jos se katsotaan tarpeelliseksi.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.06.2009, 16:15
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

tuleeko sanomista jos penkin laittaa tuollain hiukan kaaren takapuolelle?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Valokuva0004.jpg‎
Views:	746
Size:	96,5 Kt
ID:	5904  
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.06.2009, 16:28
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs down

Eipä taida olla sääntöjen mukainen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
tuleeko sanomista jos penkin laittaa tuollain hiukan kaaren takapuolelle?
Onko penkki (ja kuski) kokonaan nyt mielestäsi pääkaaren etupuolella kuten tuolla säännöissä varsin selkeästi sanotaan.
Eli ei nähdäkseni mee läpi tollasenaan jos tarkkoja halutaan olla!!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.06.2009, 19:19
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Onko penkki (ja kuski) kokonaan nyt mielestäsi pääkaaren etupuolella kuten tuolla säännöissä varsin selkeästi sanotaan.
Eli ei nähdäkseni mee läpi tollasenaan jos tarkkoja halutaan olla!!
olen kyllä lukenut trialin tekniikka sääntöjä mutta en nähnyt kyllä selkeästi kiellettävän missään, näyttää noitten hurrien vastaavissa autoissa olevan myös penkki kaaren taka puolella, olisko niilä eri säännöt
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.06.2009, 19:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
olen kyllä lukenut trialin tekniikka sääntöjä mutta en nähnyt kyllä selkeästi kiellettävän missään,
http://www.autourheilu.fi/attachemen...9-45-33175.pdf

liite J, kohdassa 8 sanotaan, että pääkaaren tulee sijaita etuistuinten takana, tjsp.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.06.2009, 09:37
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tästä on aika kauan keskusteltu ja meidän suomalaisten sääntöhän sanoo selkeästi, että pääkaari on etuistuimien takapuolella. Monia autoja tosin on ollut rakennettu kuten tuo sun kuvas autokin ja osalla on päässy katsastuksista läpi, mutta onpa esim. kaverini Jeepin katsastuskortissa merkintä, että ennen seuraavaa kisaa joko tehtävä uudet kaaret tai siirrettävä penkkejä eteenpäin. Taisin joskus kyselläkkin jossain pirate foorumin topicissa että salliiko ne tuon, että penkit on kaarien takana/alla, mutta kukaan ei tainnu vastaa......olisko siks, että se on "kielletty" puheenaihe

Eli kyl mä koittaisin projektin tuossa vaiheessa sovittaa kaaria taaksepäin. Meinaa tuskin sun ajoasento ainakaan kauheesti paranee jos siirrät penkkiä eteenpäin
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.06.2009, 09:45
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Trialissa tuskin paakaarenpaikalla on niin paljoa merkitysta turvallisuuden kannalta, mutta koska saantoja halutaan yleistaa maastureista kuuraketteihin niin tassa on tulos.. Itse kaikesta huolimatta kannatan naita "jaykkia" saantoja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
eurotrial promodified airshock sääntö TimJus Tekniikka & Jutustelu 29 19.03.2008 06:02
Mikä on typerin AKE:n sääntö/tulkinta? Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 36 07.04.2006 22:31
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
formula-offroad sääntö asiaa!!!! Big-Willys Tekniikka & Jutustelu 25 30.09.2005 19:12
Maastopaketin peräkärry sääntö muuttunut nettijussi Tekniikka & Jutustelu 0 24.10.2003 19:21


Sivu luotu: 16:56 (GMT +2).