![]() |
trial sääntö kysymys
1 Liiteet
1. onko penkeillä ja vöillä vaatimuksia leimttuja:confused:
2 tarviiko lappua kaaren alle (ympyroity) ei näyttäis hurreilla ainakaan olevan näillä tidoilla pääsis taas eteenpäin |
Tuolla on noista säännöistä juttua
Eurotrial säännöt http://forums.offipalsta.com/showthr...+s%E4%E4nn%F6t Höpinää (Epävirallinen käännös säännöt 2009) http://forums.offipalsta.com/showthr...+s%E4%E4nn%F6t Akk:n Eurotrial säännöt 2009 http://www.autourheilu.fi/lajit/offr...alsaannot2009/ Toivottavasti oli apua |
ei tarvii lappuja , ku toihan on täys putkirunko. mut penkit pitää olla pääkaaren etu puolella.
ja 5cm katon ja kypärän välissä Viittaus kohtaan 8.3.2.6 Rungollisissa tai putkirunkoisissa maastoautoissa kiinnityspisteet on vahvistettava runkoon kiinnitettävin tuin, mikäli kiinnityspisteen keskikohdan etäisyys korin ja rungon välisestä kiinnityksestä ylittää 50cm. Kiinnityspisteet koriin on vahvistettava vähintään 240cm2 teräslapuilla. Putkirunkoautoissa ei korikiinnityksessä vaadita vahvike/ kiinnitys lappuja. Viittaus kohtaan 8.3.3 Mikäli käytetään saumallista materiaalia, tulee pääkaaren seinämävahvuuden olla vähintään 3,2 mm ja putken ulkohalkaisija vähintään 45mm. Muissa putkissa sallitaan vähintään 38mm ulkohalkaisija. Viittaus kohtaan 8.3.5 Turvakehikon ja kuljettajien kypärän välissä tulee olla vähintään 5 cm tyhjää tilaa • vähintään 3-pisteen turvavyöt ovat pakolliset ryhmissä standard ja modified umpiauto. Modified ryhmän avoautoissa ja ryhmien pro modified ja prototype autoissa tulee olla vähintään 4-pisteen turvavyöt. Olkavyöt voivat olla rullatyyppisiä ja olkavöiden yläkiinnike voi olla samassa pisteessä. • istuimet tulee olla tukevasti kiinnitetty ja korkeaselkänojaisia, suositellaan kuppi-istuimen käyttöä. Modified (avoautot), pro modified ja proto type ryhmissä tulee olla kilpailukäyttöön tarkoitetut kuppi-istuimet tuolta liite j: http://www.autourheilu.fi/attachemen...9-45-33175.pdf |
Lainaus:
|
Eiköhän piisaa että kyljestä löytyy fia hyväksyntätarra
|
Lainaus:
eli korkea selkänoja, ettei ole mikään matala vene/historikki penkki turvavöiden läpiviennit on hyvä olla oikeilla kohdilla, omallekohdalle sattunut penkit missä läpivienti on ollut liian alhaalla olkapäihin nähden ja semmoiset penkit missä ei ole ollenkaan niin putoo olkavyöt helposti pois |
Lainaus:
|
Joo, kuskin pitäs penkis istues jäädä kaaren etupuolelle, ja sit vöiden kiinnityksen kulman taakse päin pitäis pysyy sen sääntökirjasta löytyvän kuvan mitoissa. Ja päiväystä ei tarvi, mutta ylimenneellä päiväyksellä olevilla vöillä ei myöskään saa ajaa.
|
2 Liiteet
Lainaus:
|
tuollaisia saa vissiin races placesta? paljon noi maksaa per/kpl ja paljonko painaa?
|
Lainaus:
|
Ihan uteliaisuudesta lueskelin akk:n sivuilta sääntöjä..
Lainaus:
Samankokoset laput kuin putkien kiinnityksessä koriin? Lainaus:
|
Jos kaaret ovat auton ulkopuolella niin jollakin tavoin on varmistettava ettei kaaret ole vain pulteilla sivusta kiinni vaan esimerkiksi ylimääräisillä tuilla viedään kaaren kiinnitys myös rungon yläpintaan!
Runkokiinnityksissä ei tarvita erillisiä vahvike lappuja, mutta jos kiinnitys tehdään pulttiliitoksella niin silloin putken alapäähän toki hitsataan se kiinnityslappu. Jos kaaren kiinnityspiste on jousituksen kuormaa kantavan pisteen ulkopuolella ei kaarta saa kiinnittää pelkästään koriin, vaan se on vietävä korista läpi ja kiinnitettävä runkoon! Kori kiinnitys voidaan tehdä lisäksi jos se katsotaan tarpeelliseksi. |
1 Liiteet
tuleeko sanomista jos penkin laittaa tuollain hiukan kaaren takapuolelle?
|
Eipä taida olla sääntöjen mukainen
Lainaus:
Eli ei nähdäkseni mee läpi tollasenaan jos tarkkoja halutaan olla!! |
Lainaus:
|
Lainaus:
liite J, kohdassa 8 sanotaan, että pääkaaren tulee sijaita etuistuinten takana, tjsp. |
Tästä on aika kauan keskusteltu ja meidän suomalaisten sääntöhän sanoo selkeästi, että pääkaari on etuistuimien takapuolella. Monia autoja tosin on ollut rakennettu kuten tuo sun kuvas autokin ja osalla on päässy katsastuksista läpi, mutta onpa esim. kaverini Jeepin katsastuskortissa merkintä, että ennen seuraavaa kisaa joko tehtävä uudet kaaret tai siirrettävä penkkejä eteenpäin. Taisin joskus kyselläkkin jossain pirate foorumin topicissa että salliiko ne tuon, että penkit on kaarien takana/alla, mutta kukaan ei tainnu vastaa......olisko siks, että se on "kielletty" puheenaihe:rolleyes:
Eli kyl mä koittaisin projektin tuossa vaiheessa sovittaa kaaria taaksepäin. Meinaa tuskin sun ajoasento ainakaan kauheesti paranee jos siirrät penkkiä eteenpäin:rolleyes: |
Trialissa tuskin paakaarenpaikalla on niin paljoa merkitysta turvallisuuden kannalta, mutta koska saantoja halutaan yleistaa maastureista kuuraketteihin niin tassa on tulos.. Itse kaikesta huolimatta kannatan naita "jaykkia" saantoja.
|
Sivu luotu: 02:28 (GMT +2). |