![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]()
Sitä nyt en muista, mutta tuo oli siitä w123 ja myös se tutun oli w123, vaan eri vuosimallista, niin erilainen toi kansi näköjään on niissäkin..
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#152
|
||||
|
||||
![]()
Tuleeko tämä vielä joskus liikenteeseen maastoautoksi?
![]() |
#153
|
||||
|
||||
![]()
Huomenna käyntiin
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#154
|
||||
|
||||
![]()
sitten haluamme nähdä video kun laitat se käyntiin
![]() |
#155
|
||||
|
||||
![]()
hei mites meni joko video nähtävillä ?
![]() ![]() |
#156
|
||||
|
||||
![]()
Ei tullu kameraa mukaan eilen, mutta on se jo käytetty ja ajettu
![]() Pieniä parannuksia kaipaa vielä, kuten tuo öljysuodattimen jalka ei pidä öljyä ku se yks pultti puuttuu, pitää tohon pumppuun kahtoa säätimeen semmonen kansi mikä ois mahdollisimman tasanen niin sais sen yhen pultin kii siihen öljysuodattimelle
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#157
|
||||
|
||||
![]()
joo o kyl se siit ! taidanpa lähtee tallille ku sai vähä innostusta
![]() |
#158
|
||||
|
||||
![]()
Saatanan mukava tuo "uus" moottori, oli tukkinu turbon öljynkiertoon paskaa peräkärryllisen vähintään ja turboki leikkas kiinni, onneks sai sen kuitenki elvytettyä vielä. Pitää tänään vähä polttoöljyn kans käyttää tuota ja laskea öljyt pihalle ja uudet perään
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#159
|
||||
|
||||
![]()
No jopas sulla on huonoa tuuria. Tai hyvää ku ei turpo männy pilalle.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#160
|
||||
|
||||
![]()
Jepulis, sellasta paskaa sitä sai 250 kiloa, öljynpaineet hukassa, ei nosta turbolle asti öljyä. Harva öljypumppu taas kertoo omat sanansa koneen kunnosta..
![]() ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#161
|
||||
|
||||
![]()
eipä taija öljypumppua saaha muualta kun toyotalta ja aika hinnakas oli kun kerran kysyin ja ostamatta jäi
|
#162
|
|||
|
|||
![]()
kannattaa kysästä roodogsilta varmaankin...
|
#163
|
||||
|
||||
![]()
ois tänki tienny aikasemmin ni ois tullu samas paketis
![]() |
#164
|
|||
|
|||
![]()
Meinaatko laittaa toisen puhaltimen kiinni vai kunnostaa sen vanhan? ei se sun "hajonnu" ahdin kyllä pahalta näyttänyt...
|
#165
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyllä se takasi menee autoon, ihan hyvä siitä tuli taas
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#166
|
|||
|
|||
![]()
No sehän on hyvä
![]() |
#167
|
||||
|
||||
![]()
Vituttaa nyt vaa ku ei tuu öljyä sinne turbolle asti, tiiä mitä sieltä saa ruveta remontteeraan, ei kait noista oo pahemmin öljypumppuja menny. Jännä ku laturille tulee öljyä ja siitä letkusta haarotettu turbolle, käytin sitä banjoa auki ku kone oli käynnissä ja rupes heti lorisemaan, mutta siittä ylemmäs ei jaksa nousta
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#168
|
||||
|
||||
![]()
mitä öljyä siellä on? itte oon kättänyt 15W-40 diesel öljyä kesät talvet
|
#169
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä yhtää mitä tuolla oli käytetty, mut turbo oli täynnä jotai paskakikkareita öljyn seasta, ite oon käyttäny aina tota mobilin delvaccia, onks toi nyt 10-40 ja tuo oli eka kerta ku ite tuohon koneeseen pistin öljyt
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#170
|
|||
|
|||
![]()
itekkin käytin alkuun tuota delvaccia mutta vaihappa ralli formulat koneeseen, tulee heti ihan erilainen peli... 5w-50 muistaakseni mitä tuossa itellä ollut ja sen kyllä kuulee käynnistä heti että kunnon öljyt koneessa...
|
#171
|
||||
|
||||
![]()
Ja roodogsilta tiedustelun mukaan löytyy öljypumppu tohon, pitäs vaan nyt saada tietää tuon koneen tarkka ikä, sähköpostissa luki, että 10/85 moottori vaihtuu erilaiseen. Missäs tossa koneessa on jotai tarkempia numeroita, millä vois selvittää sen kuukauden vielä ?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#172
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
edit: 10/85 jälkeen vaihtui ö-suodattimen jalka ja se kansi jossa lauhari sekä jalka on kiinni... |
#173
|
||||
|
||||
![]()
Juu just kävin tuolla tojotalla ja sainki räjäytyskuvia niin selvis, että tuo moottori on sitä vanhempaa, missä oli toi öljyfiltterin jalka just tuota ~84 vuotista, 115e maksais sieltä noi 2 öljypumpun hammasratasta.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#174
|
||||
|
||||
![]()
En ole oikeen minkään alan expertti. Eikö diesel kone leikkaa kiinni jos on niin huonot öljynpaineet ettei jaksa nostaa öljyä esim. 1M korkeuteen? Tarkoittaa alle 0.1bar. Yleensä laturissa jossa on alipainepumppu, löytyy jostain kohdin kuristin. Käsittääkseni se on sen alipainepumpun sisällä. Voisko kuristin olla jo ennen laturia, lohkossa, banjoliittimessä? Eihän öljypumppu remontti ikinä tee pahaa, mut onko todellinen syy tosiaan öljypumpussa?
|
#175
|
||||
|
||||
![]()
Niin, sitä tässä ihmettelenkin, kun ensimmäisellä startilla ei tullu huomattua, että öljynpainekello oli pois paikaltaan ja kyllähän sieltä suihkus aivan sikana sitä öljyä, kone ei kalkata yhtään. Jotain 5 minuuttia se oli putkeen käynnissä, eikä minkäänlaista kolinaa kuulu, turbon öljyletku on ehkä 10cm korkeammalla kuin venttiilikoppa on. Vanhassa moottorissa oli sama letku kiinni, samasta paikasta ja hyvin sieltä ruikki sillon mustaa ainesta
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|