Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 08.05.2009, 23:16
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja valkkari Näytä viesti
Tota, nyt meni vähän ohi...

Mä en nyt oo ihan varma, mut mä en oo missään nähny et N1 luokan ajoneuvoa EI SAISI korottaa korin ja rungon välistä... ainoa mitä mä oon ymmärtäny et sen korotuksen navankeskiosasta suhteesta koriin on maksimissaan se 51mm - ja mun käsittääkseni se on ihan se ja sama mistä sen korotuksen tekee??? ja siis korjatkaa nyt ihmees jos oon vääräs???
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77 mm. Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100 mm, M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150 mm. Sellaisella akselistorakenteella, jossa jousituksen korkeuden muutos vaikuttaa oleellisesti pyörien asentokulmiin, varustetun auton alustaa ei kuitenkaan saa korottaa.

Ja kun on rungollinen auto, niin tuo 51/77mm lasketaan selkeästi navan ja rungon välistä, kun se korinkorotus on erikseen mainittu myöhemmin?
Kyseisessä päätöksessä kerrotaan, mitä voidaan muutoskatsastuksessa hyväksyä. Jos muutetaan jotain muuta, esim N1 koria korotetaan, sitä ei ole erikseen sallittu -> vaatii poikkeusluvan. Eihän se nyt niin mene, että kaikki mikä ei ole kiellettyä, on sallittua..

Ja tuollahan kaikki lukee: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Tuohon on muutoksia, mutta kyseisiin asiaan muutosten ei pitäis vaikuttaa.

Siltikin, niinhän homman olis varmaankin pitänyt mennä, että korin korotuksen lisäksi olisi tehty ajoneuvoluokan muutos ja homma kerrasta valmis. Toisaalta aikaisemman "virheen" eli M1G -> N1 huoltoauto on tehnyt aikoinaan se jämsän konttori, jonka "virheet" ei ole vantaan ongelmia.. Tuskin maastoautoja niin hirveästi konttoreillä käy, joten ei ne aina niin perillä ole asioista..
Onhan tämä pajero ollut väkisinkin M1G eli maastoauto, kun se on saanut verohelpotusta kyseisestä asiasta. Jos ei olis ollut verohelpotuksia, niin menis suoraan täyden autoveron pakuksi ilman huoltoautokikkailua. (farmari/tila-auto)?
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzuki huolia sutsuki410 Tekniikka & Jutustelu 7 08.09.2008 21:10
Mihin hävinnyt FAQista tojon rengas dokumentit??? Rölli Tekniikka & Jutustelu 1 06.05.2008 18:51
Kattolämmityksen kanssa huolia... FinnDRZ Chit-Chat 5 06.02.2007 07:44
Takaperä(?) huolia! (HJ-61) Tekniikka & Jutustelu 5 16.08.2005 07:45
korin korotusta Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 13 24.07.2005 08:17

Sivu luotu: 21:30 (GMT +2).