![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tota, nyt meni vähän ohi... Mä en nyt oo ihan varma, mut mä en oo missään nähny et N1 luokan ajoneuvoa EI SAISI korottaa korin ja rungon välistä... ainoa mitä mä oon ymmärtäny et sen korotuksen navankeskiosasta suhteesta koriin on maksimissaan se 51mm - ja mun käsittääkseni se on ihan se ja sama mistä sen korotuksen tekee??? ja siis korjatkaa nyt ihmees jos oon vääräs???
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Edittiä: Toi laki on tullut voimaan 1998 ja edellinen mikä tuli voimaan 1992 niin siinä puhuttiin vaan Maastoautosta joka painaa enemmän kuin 1500Kg
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi Viimeksi muokannut Rotta-Racing : 08.05.2009 21:36 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kun on rungollinen auto, niin tuo 51/77mm lasketaan selkeästi navan ja rungon välistä, kun se korinkorotus on erikseen mainittu myöhemmin? Kyseisessä päätöksessä kerrotaan, mitä voidaan muutoskatsastuksessa hyväksyä. Jos muutetaan jotain muuta, esim N1 koria korotetaan, sitä ei ole erikseen sallittu -> vaatii poikkeusluvan. Eihän se nyt niin mene, että kaikki mikä ei ole kiellettyä, on sallittua.. Ja tuollahan kaikki lukee: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 Tuohon on muutoksia, mutta kyseisiin asiaan muutosten ei pitäis vaikuttaa. Siltikin, niinhän homman olis varmaankin pitänyt mennä, että korin korotuksen lisäksi olisi tehty ajoneuvoluokan muutos ja homma kerrasta valmis. Toisaalta aikaisemman "virheen" eli M1G -> N1 huoltoauto on tehnyt aikoinaan se jämsän konttori, jonka "virheet" ei ole vantaan ongelmia.. Tuskin maastoautoja niin hirveästi konttoreillä käy, joten ei ne aina niin perillä ole asioista.. Onhan tämä pajero ollut väkisinkin M1G eli maastoauto, kun se on saanut verohelpotusta kyseisestä asiasta. Jos ei olis ollut verohelpotuksia, niin menis suoraan täyden autoveron pakuksi ilman huoltoautokikkailua. (farmari/tila-auto)? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Lainaus:
Kyllähän tuo kuullostaa ihan fiksulta, mut vielä tossa ihmetyttää: Lainaus:
Kieltämättä alkaa vähän menee vähän ot, mut ku tää nyt on kiinnostava aihe, ja tullu hyvää tietoo - ni mitens jos nyt olis vaikka tapauksena takaveto hilux... Rungollinen - eikä maastoauto... Estääkö nyt sit joku pykälä nostamast sen koria rungolta???? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
15 § Auton korkeuden muuttaminen 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen Sama lause jatkuu ja kertoo samalla millä tavalla tehdyt muutokset voidaan hyväksyä: jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Seuraavaksi kerrotaan paljonko korkeus saa muuttua edellä mainituilla tavoilla: Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77 mm. Kuitenkin kaikkien mahdollisten muutosten erillisenä ehtona on kokonaiskorotus: Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100 mm, M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150 mm. Ja kertauksena korin korottaminen: 23 § Korin korottaminen runkoon nähden 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin: a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset; d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm; |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzuki huolia | sutsuki410 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.09.2008 21:10 |
Mihin hävinnyt FAQista tojon rengas dokumentit??? | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.05.2008 18:51 |
Kattolämmityksen kanssa huolia... | FinnDRZ | Chit-Chat | 5 | 06.02.2007 07:44 |
Takaperä(?) huolia! (HJ-61) | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.08.2005 07:45 | |
korin korotusta | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.07.2005 08:17 |