![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kokeilin joskus lattialla sitä langatonta kaukosäädintä, enkä saanut oikein luottoa siihen. Sitten siitä meni patterit. Taitaa olla jo koko mutikka hukassa. Jos langattomasta kaukarista menee patterit kesken vedon, niin saako sillä katkaistua vedon? Ei ilmeisesti, kai sullakin kävi just niin. ![]() Releboksi roikkuu maskin takana. Otin sen kyljestä langallisen kaukarin liittimen pois, jatkoin johtoja, ja tökkäsin tuohon maskiin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vähä off topikkia. Uskaltaako noihin edullisiin kaukosäätimiin luottaa. Niitähän saa jo 40 egellä. Jos tippuu vaikka rapakkoon, niin onko se nyt ihan varma et se herkiää tomimasta ennen ku ajelee iteksiään?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla samanlainen timbertechi.
Ja mulla on vinssin sähköt solenoidin kautta ja tappokytkin ratinvieressä. Releboksi on tulipellissä kiinni. Kerran jäi tappokytkin on-asentoon ja langaton kaukkari oli taskussa. Vaikka kaukkarissa on sellanen kansi niin oli kuitenkin painunut IN-nappula pohjaan ja ajossa (siirtymällä reitille) oli salpakoukku vetäissyt vinssistä virtakaapelin irti ![]() Eli vinssi tappoi itse itsensä... Mutta noissa langattomissa kaukkareissa on se paska puoli että tosiaan kun painaa IN tai OUT niin pitää painaa stop jotta veto pysähtyy. En tiedä mutta luulen että tosiaan noissa kalliimmissa olisi toteutettu niin että pitää kokoaika painaa. Mutta tämähän vaatii herkeämättömän singaalin releboksille, tälläinen yksinkertainen ohjaus vaatii vaan aina sykäyksen kerrallaan ohjatakseen... Mutta tästä yhdestä vahingosta johtuen en enää käytä langatonta kaukkaria kun silloin kun on aivan pakko... Oli tarkoitus myöskin irroittaa langallisen kaukkarin liitin releboksista ja vetää se johonkin muualle ja lisäksi vielä tehdä kojelautaan erillinen kytkin vinssin ohjausta varten.. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edellinen omistaja muistaakseni sanoi vinssin olevan 12000lbs. Osaako kukaan kertoa, miten minun pitäisi yleismittarilla mitata, että tietäis mikä tuossa on rikki? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
hommatkaa se parempi kaukkari, mikä kelaa vaan silloin kun on nappi pohjassa. jokuhan myi niitä täällä palstallakin. kannattais sieltä solenoidi boxin sisältä mittailla että meneekö virrat edes läpi. helpoin minusta aloittaa sieltä päästä..
__________________
puukko 2 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tappokatkaisija olisi kyllä hyvä lisä. Päävirtakatkaisijallekin tulee kiire juosta ratin takaa, jos jotain tapahtuu. Auto liikkuu, ja katkaisijan vieressä oleva vaijeri naukuu kireällä...
![]() Mulla on muistaakseni joku 150A solenoidi jossain, riittääköhän se?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laittaa releboksin solenoidin miinusjohdon ja "maan" väliin kytkimen ja kytkin hyttiin, niin sillähän katkaisee solenoidin virran ja vinssi pysähtyy.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin, meni jonkin aikaa, että pääsin kokeilemaan taas virtoja releboksille/vinssille.
Itse mittauksiin asti en nyt ehtinyt. Kytkin siis piuhat kiinni ekaksi releboksille ja kokeilin kaukkarista nappeja. Molemmat releet naksu (ei naksunut viimeksi kun oli kytkettynä vinssiin). Olisi tässä vaiheessa pitänyt mitata, mitä mistäkin piuhan päästä tulee, mutta kytkin kuitenkin virtapiuhat vinssille ja kokeilin uudelleen. Muutaman kerran releet naksu, kun kaukkarin nappeja painoi, mutta vinssi ei sanonut mitään. Sitten kuului suhinaa, tuli savua ja lopuksi liekit. Releboksista paloi poikki kuvassa näkyvä punainen johto. Saman johdon päässä oli alun perin se ihme "vastus", jonka joku suositteli ottamaan pois ja juottamaan johdot suoraan. Tämän "ohituksen" tein siis vasta sen jälkeen kun vinssi oli jo lakannut toimimasta. Jääkö tässä jäljelle muita vaihtoehtoja, että vinssin moottori on oikosulussa tms? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Vinssi: Timbertech ESW13000lb 12V | mikniemi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 09.09.2009 16:53 |
Timbertech 13000lbs | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.11.2008 23:11 |
Varoittava esimerkki akselintuennasta | jnu | Linkit | 10 | 16.03.2007 00:18 |
Ei liity maastureihin, mutta varoittava esimerkki! | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.08.2004 15:47 |
Hiluxin lukkoperä rikkikö ? | psinis | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 31.10.2003 00:54 |