![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#27
|
||||
|
||||
![]()
Oisko maailman toiseksi paras vastakuitti rakentaa tosta se aikanaan paljon puhuttu luurangoksi purettu jeeppiviritys. Ei mitään hienouksia, kaikki irtoavat osat keveyden nimissä pois, kaaret hyttiin, kemppi perään ja kiveä&sämpylää.
|
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nyt on pieni tauko kaikessa hommassa, kuumetta 39 niin rupee vähä heikottaan... (joustatus ramppi muuten hyvä idea, mutta liikuteltava RTI ramppi on jo pihassa..) Viimeksi muokannut KooPee : 02.05.2009 18:05 |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Ettei vaan oisi sita sikaflunssaa
|
#30
|
||||
|
||||
![]()
Oikeesti 1991 4,0HO sammui kesken ajon, lähti heti sammumisen jälkeen hetkeksi käyntiin, mutta sen jälkeen ei mitään eloa kun käänsi virta-avaimesta. Mittaristo ja kojelauta täysin pimeä, valot ja hätävilkut toimii, muuten auto täysin mykkä. Välillä merkkivalot mittaristossa palaa himmeästi. Starttaa hienosti suoraan solenoidilta, muttei tietenkään lähde käyntiin. Noin tunti ihmettelyä ja muutama pusu hiluksilla takapuskuriin että auto saadaan talliin, niin Jeeppi hörähtää hienosti käyntiin. Kokeilin noin 10 kertaa ja aina starttasi hienosti tämän jälkeen. Nyt vika on pikkasen vaikeampi paikallistaa
![]() |
#31
|
||||
|
||||
![]()
CPS:n ei pitäisi hukata mitään muuta kuin kipinän, kaikki muu pelaa ihan normaalisti. Eli bensaa tulee, startti pyörittää jne...
Mutta siis kaikki pimeänä, ei yrittänytkään yhtään mitään muuta kuin vain silloin kun pisti virrat suoraan akulta startille? Eikös näissä kaikissa ole se "tapporele" mikä pimentää muun auton silloin kun startataan, jos olisi siinä jotain häikkää. Tosin ei sen pitäisi tietenkään bensansyöttöön tai moottorinohjaukseen vaikuttaa.. :-/ Tuo mainitsemasi virtalukko kyllä voisi aiheuttaa jotain tuon asteista; itsellä silloin kun kippasin sen edellisen XJ:n ja rattiputki meni poikki kun pidin jaloilla ratista tukea, niin samalla meni virtalukosta jotain. Aiheutti sen että kun käänsin heti kaatuessa virtoja pois niin ei auto edes sammunut eikä kadonnut virrat heti. Kun sitten oli hinuri raahannut auton tallin eteen ja se oli siellä tassut maata kohti, niin virta-avaimesta kun käänsi virrat päälle niin oli lähes täysi pimento käynnissä. Ei surissut bensapumppu eikä oikein mikään muukaan. Pienellä rattiputken hetkuttelulla sitten tuli eloa autoon ihan normaaliin malliin. Äkkipäätään ei tuon lisäksi muuta tulisi mieleen kun jonkinasteinen oikosulku mikä noin totaalisen pimennyksen voisi aiheuttaa. Tosin nämä autojen sähköt on mulle aina ollut puolittaista hepreaa, joka kerta joudun töllistelemään sähkökaavioita jos on jotain enemmän normi- sähköviasta vakavempaa ![]() edit: niin ja kepin asentotunnistinkaan ei pimennä autoa, silloin ei vain starttaa ja usein myöls pakkivalot ei toimi oikein, tai ei ollenkaan. Yksi mahdollisuus voisi tietysti olla älyboksivika, mutta vähän kaukaa haetulta kuulostaa sekin kun ei se sentään ihan kaikesta vielä tuon ikäisessä vastaa. Viimeksi muokannut Timo_L : 27.04.2010 22:32 |
#32
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tulis noin ekaksi mieleen maajohto tai sitten helpoin perusjuttu, eli akunnapa irti??? T: Duunari Mikki.. |
#33
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei vaikuta jarrut mitenkään. Akuissa kengät kunnolla kiinni. Virtalukonpohja kunnossa. Avaimen kun kääntää starttiasentoon niin lämpömittari nousee punarajalle. Täytyy ettiä kytkentäkaavio ja alkaa seuraavaksi mittailemaan mihin saakka jännitettä tulee. |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Menee lämmöt tappiin kun joko syöttää virtaa tai maadoittaa mittariston kautta, joten HIRVEESTI ÄLÄ KUORMITA johtosarjaa, saattaapi woimasawu poistua kaapelin sisältä... Annappas ensiksi maata vaikka apukaapelilla ja sitten seuraavaksi katsot startin perästä virtaliittimet, veikkaan, jotta liitin on hapantunut tai johto poikki!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#36
|
||||
|
||||
![]() |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki rokkaa hienosti kun laittaa virtalukon punaiseen johtoon hyppyjohdolla virtaa. Rupesin etsimään katkosta konehuoneen sulakerasian ja virtalukon välistä. Sulakkeelta virtalukolle lähtevästä punavalkoisesta johdosta löytyi yksi homeinen liitos tulipellin luota siitä kohdin, jossa alunperin on sijainnut jarrujen kompura. Mikähän tuonkin liitoksen perimmäinen tarkoitus on? Korjasin liittimen jonka jälkeen virta kulkee hienosti auton sisällä olevan sulakerasian taakse asti. Ennen liittimen korjausta tällä välillä oli melko paljon jännitehäviötä.
Virta ei silti halua kulkea virtalukonpohjalle saakka. Täytyy seuraavaksi purkaa auton sisällä oleva sulakerasia irti ja tutkia mitä se on syönyt. Onko kellään ollut ongelmia sulakerasian takana näinkin uudessa Jeepissä? |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Tossa sun tapauksessa voisiko olla mahdollista että siellä rattiakselissa oleva mikä-lie-osa olla rikki tai kulunut? Englanniksi kutsuvat nimellä clockspring, ja se tietääkseni välittää sähköä tuolta virtalukolta ja viikseltä ainakin osittain. En ole koskaan tuota rattiputkea ja rattia irrotellut niin pitkälle että tietäisin miten iso homma on tarkistaa...
Nyt en vain saa päähäni mihin kaikkeensen hajoaminen/ kuluminen taas vaikutti kun ei tosiaan ole omakohtaista kokemusta, mutta tuo on ollut moneen sähkövikaan syyllinen, kun tuolla Jeepforumilla ovat XJ:n outoja virtalukkoon ja viikseen liittyviä sähkövikoja selvittäneet. |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Kellojousihan on ratin ja rattiputken välissä, autoissa joissa on enemmän kuin äänimerkinpainike ratissa (airbag, cruisen käyttökytkimet).
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#40
|
||||
|
||||
![]()
No totta töriset, tuli ajatuskatko
![]() Pitäisi koittaa haulla että mitä kaikkea sen toimimattomuus aiheutti, mutta muistini mukaan se ei kyllä liittynyt pelkästään tööttiin tai airbagiin. No, tutkitaan asiaa.. |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Vika löytyi siitä isosta liittimestä sulakerasian takaa. Kaksi johtoa oli hapettunut irti liittimistä. sai tutkia ihan tosissaan että näki silmällä tuon vian. Johdot kuntoon ja auto toimii taas niin kuin kuuluukin. Nyt pitäisi vielä kasata kaikki puretut kohdat. Toivottavasti joku muu lukee tän ennen kuin purkaa johtosarjoja, kuten mie. No tuleepahan samalla karsittua pois ylimääräisiä piuhoja.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Jeepin (AMC) 340/360/390/401 kone | SamiN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 29.04.2009 08:26 |
Jeepin kone ongelma | GrandLeSilu | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 13.08.2007 16:09 |
Nyt Vaasaan moottorirata nimiä pitäisi saada... | samid | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2006 15:36 |
m/ jeepin 4,2l kone + laatikko | trail76 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.03.2006 17:19 |
MIKSI OLUTTA PITÄISI SAADA TYÖPAIKALLA? | MäIte | This And That | 0 | 10.06.2002 21:44 |