Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2009, 09:11
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Tankin täyttö asteella ei ole merkitystä, yleensä tankkaan täyteen ja ajan merkkivalon syttymiseen saakka ja oire aina päällä. Tuo johtojen nirhaantuminen laatikon läheltä on hyvä vinkki, pakkivalo ei tahdo monestikkaan syttyä. Voisi hyvinkin viitata tuonne.
Kyllä on Hondien jälkeen melko orpo olo Jeepin kans. Niissä ne ongelmat tiesi heti jos jotakin oireili, näissä, lukemani perusteella, vika saattaa olla missä vaan ja aina tarkan diaknoosin saamiseen pitäisi olla töpselin päässä. (eikä pelkästään tämän minun ongelman perusteella)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2009, 11:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan Näytä viesti
pakkivalo ei tahdo monestikkaan syttyä. Voisi hyvinkin viitata tuonne.
NSS eli neutral safety switch on sitten ainakin paskainen/ kulunut. Tosin sen ei pitäisi aiheuttaa muuta kuin käynnistysongelmia, ei mitään ajonaikaista. Kato huvikseen vaijeri mikä menee kaasuläpältä laatikolle - tässä vehkeessä se ei ole varsinaisesti (tai ainakaan virallisesti) kick-down kaapeli, mutta se vaikuttaa mekaanisesti laatikon toimintaan. Jos sen säädöt on vituillaan niin voi myös aiheuttaa kaikensorttista problematiikkaa.

Kato huvikseen linkin perästä ohjetta jos englanti taipuu:

http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/AW4_manual.pdf

Viimeksi muokannut Timo_L : 01.05.2009 11:18
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2009, 13:02
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
NSS eli neutral safety switch on sitten ainakin paskainen/ kulunut. Tosin sen ei pitäisi aiheuttaa muuta kuin käynnistysongelmia, ei mitään ajonaikaista. Kato huvikseen vaijeri mikä menee kaasuläpältä laatikolle - tässä vehkeessä se ei ole varsinaisesti (tai ainakaan virallisesti) kick-down kaapeli, mutta se vaikuttaa mekaanisesti laatikon toimintaan. Jos sen säädöt on vituillaan niin voi myös aiheuttaa kaikensorttista problematiikkaa.

Kato huvikseen linkin perästä ohjetta jos englanti taipuu:

http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/AW4_manual.pdf

Kiitos!
Jos laatikossa vika, tuon linkin ohjeilla varmasti korjaantuu. Pitää perehtyä paremmin, kun aikaa enemmän.
Jopa tuolta selvisi kuitenkin se oikea tapa tarkistaa laatikkoöljyn määrä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2009, 09:23
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Noniin, nyt vaihdoin sytytysjohtosarjan ja vaikuttaa olleen siellä se vika. Koko puolen vuoden aikana ei ole ollut nuin virkeän oloinen, mitä itselläni ollut tuo auto. Lisäksi se pätkiminen loppui koeajon perusteella kokonaan.
Oikeastaan monikin asia on viitannut tuonne puolelle kokoajan, mm. soitinlaitteston häiriöt, radiokin kuuluu nyt puhtaammin.

Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, varmasti niistä on vielä tulevaisuudessa apua muissa ongelmissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2009, 11:34
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan Näytä viesti
Noniin, nyt vaihdoin sytytysjohtosarjan ja vaikuttaa olleen siellä se vika. Koko puolen vuoden aikana ei ole ollut nuin virkeän oloinen, mitä itselläni ollut tuo auto. Lisäksi se pätkiminen loppui koeajon perusteella kokonaan.
Oikeastaan monikin asia on viitannut tuonne puolelle kokoajan, mm. soitinlaitteston häiriöt, radiokin kuuluu nyt puhtaammin.

Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, varmasti niistä on vielä tulevaisuudessa apua muissa ongelmissa.
Juu mullakin oli vm -90 samantapaisia nykimisongelmia, vaihettuani kaikki osat bensapuolelle ja sytyspuolelle, auton kulku vaan parani koko ajan mutta vika säilyi, tänä keväänä vika oli vieläkin jäljellä... Talvella laitettuani akkulaturin akkuun ja lohkolämmittimen päälle, se oli sitten neljä kuukautta roikan nokassa ja lataus ja lämmitin päällä joka päivä 2 tuntia. Toissapäivänä kun otin auton taas ajoon vikaa ei ollutkaan ???
Kaiken ongelmana olikin LATURI !!! Aikaisempi omistaja oli vaihtanut sinne 55AH:n laturin, eipä tullut mieleen, no ostin uuden 100AH:n laturin ja ongelmat katosi, että näin meillä .
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.07.2009, 06:35
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Ongelma jatkui


No eihän se laturin vaihtokaan auttanut, olen vaihtanut kaikki sähköosat tuon nykimisen osalta ja se on haitannut jo koko harrastusta. sitten aloin käymään mahdollisia vikapaikkoja läpi Chiltonin korjausopas käsissä, sehän vaan sekoitti asioita edelleen.
Viime viikolla sitten se perkeleen nykiminen tuli taas esille, oli käyty pohjoisessa asti kesälomalla ilman ongelmia. En tiedä mikä ajatus oli alkaa nyklimisen aikana heiluttelemaan virta-avaimia ja tietysti se loppui kuin seinään se nykiminen.

Kävin ostamassa virtalukon ja avainpesän.... Kun purin vanhan virtalukon, kas siellähän oli kipinöintiä ollut ihan kivasti.
Taidampa laittaa loton vetämään kun ongelma viimein ratkesi. (tai sitten ei)

No Lapin reissulta tuli kiva ongelma lisää, nyt se JEEP haluaa tyhjentää akun, olisiko jollain vinkkiä, itse epäilisin keskuslukkoa joka jää päälle jotenkin tai sitten olisikohan se solenoidi, jossa on se startti sydeemi.

Meni muuten noin 1000€ kun sain vaihdettua kaikki uudet sähköhilppeet tuonne sytytyspuolelle ja vähän muuallekkin.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2009, 17:29
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Purkaako akun varmasti johtoihin? Ettei vaan jostakin syystä olisi tullut akun elinikä täyteen. Akun kennoissa nestettä tarpeeksi?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.08.2009, 15:33
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

entäs se lambda anturi jos nykimistä? joukka tossa kehu joiutuneensa vaihtaa joka jeeppiin n. 150-200 tonnin kohalla (enkä edestiedä monta niitä on/ollut mutta 5 ei taida riittää)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään / Vaihdetaan 15" x 12" Beadlock MOGIN jaolla vaihdetaan Jeep 6-pulttisiin... PasiK O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.02.2009 22:36
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).