|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Joo liian iso on tosiaan mahdollinen. Mulla ainakin on joku traktorista revitty swizcher ja paineet alkaa nousta vasta n. 2000 kierroksella. Sit kyl nostaakin reiluun kiloon. Semmonen ois parempi mikä lähtee heti tonnista, niin siitä ois todellista hyötyä...
|
#27
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#28
|
||||
|
||||
muuttuvasiipisten oikea nimitys on juuttuvasiipinen
-Nissan Patrol 3.3 Turbo Diesel 4x4 '87 ja '89. Aina pitää olla väh. 2 Patrolia- |
#29
|
||||
|
||||
yks hj60 oli ahdettu swizcher s3 turbolla ja kyllä kulki,mulla on pate ahdettu swizcherin s2 joka kyllä ahtaa patea tonne 1.7kiloon syötön säädöillä suht ongelmitta normaalia ajossa oon käyttänyt tollasta 0.7bar, tosin tällä hetkellä on aika paljon pakopuolella vuotoja niin se hieman rajoittaa ahtoja ja turbo lähtee hieman liian myöhään mukaan pitkän pakosarjan väliputken ansiosta.
|
#30
|
|||
|
|||
pikaista vastausta odottaessa, mihin se imusarjan letku pitää muuttaa, että saa tarpeeksi ruokaa ja kumpi niistä ? kiitän suuresti !
Note! This message was posted anonymously! |
#31
|
|||
|
|||
Mistä olette ottaneet öljyn kierron ja mihin olette laittaneet öyljyn paluun onko valmiita paikkoja koneessa? Mistä sais otettua veden kierron ahtimelle vai mitä jos sen veden kierron tukkii ja jättää ahtimen ilmajäähdytteiseksi?
|
#32
|
||||
|
||||
Niin ensimmäiseen kysymykseen vastaan, että öljyn voi ottaa ainakin moottorin oikealta puolelta öljynpainekellolta haaroittamalla tai alipainepumpulle menevästä painepuolen letkusta haaroittamalla, joka on moottorin vasemmalla puolella. Molempia on ilmeisesti käytetty. Alipainepumpun paineletkuissa on muistaakseni hieman kokoeroa ja painepuoli on pienempi letkuista!? Korjatkaa jos muistan väärin. Vesijäähdytyksen toisen pään voi laittaa esimerkiksi lohkon tyhjennysroppuun, joka on koneen vasemmalla puolella ja toisen pään
Itse laitoin omaan HJ:in turbon käyttämällä HJ61 pakosarjaa ja turboa. Siinä öljy tulee öljynpainekellolta ja menee öljypohjaan. Vesi taas tulee lohkon tyhjennysropusta ja menee koneen päällä olevaan vesiletkuun t-haaralla. Koneen päällä oleva letku lähtee vesipumpulta. Kuviakin olisi omasta projektista, mutta kun en osaa niitä tähän lisätä. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51492 Tässä on keskustelua myös asiasta. |
#33
|
||||
|
||||
tuli tuossa itekin hankittua ahdin.
merkki on Rajay, käytetty lentokoneissa no siivet on pako56 ja paine 48 eikä hukkaporttia. elän siinä uskossa et saattais tuohon 2h koneen kylkeen olla aika sopiva ku siivet on pikkusen isommat ku ct-26:n mut kokeilemalla selviää.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#34
|
||||
|
||||
HJ:tä en ole turbotellu, mutta jos vanha väite pitää paikkaansa että kuvat on kivoja. Niin täältä löytyy hiluxin 2L2 koneen turbotuksesta...
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...uxin_turbotus/ |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
HJ60 turbotus? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.10.2007 10:34 | |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |