Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.10.2006, 09:27
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Joo liian iso on tosiaan mahdollinen. Mulla ainakin on joku traktorista revitty swizcher ja paineet alkaa nousta vasta n. 2000 kierroksella. Sit kyl nostaakin reiluun kiloon. Semmonen ois parempi mikä lähtee heti tonnista, niin siitä ois todellista hyötyä...

Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 29.10.2006, 10:45
kenni:n Avatar
kenni kenni ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.08.06
Sijainti: maa
Viestit: 608
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Itelle tulossa Garrett 2559 vnt AR.64, 3.0 V6 TDi saabista.
Eikös nuo VNT ahtimet oo muuttuvasiipisiä. Olis kiva kuulla vähän kokemuksia kuinka pelittää. Ite oon berttaan suunnitellu vähä samallaista.

Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 29.10.2006, 13:55
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.805
Perusasetus

muuttuvasiipisten oikea nimitys on juuttuvasiipinen

-Nissan Patrol 3.3 Turbo Diesel 4x4 '87 ja '89. Aina pitää olla väh. 2 Patrolia-
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 29.10.2006, 14:17
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.640
Perusasetus

yks hj60 oli ahdettu swizcher s3 turbolla ja kyllä kulki,mulla on pate ahdettu swizcherin s2 joka kyllä ahtaa patea tonne 1.7kiloon syötön säädöillä suht ongelmitta normaalia ajossa oon käyttänyt tollasta 0.7bar, tosin tällä hetkellä on aika paljon pakopuolella vuotoja niin se hieman rajoittaa ahtoja ja turbo lähtee hieman liian myöhään mukaan pitkän pakosarjan väliputken ansiosta.

Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 09.03.2008, 13:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pikaista vastausta odottaessa, mihin se imusarjan letku pitää muuttaa, että saa tarpeeksi ruokaa ja kumpi niistä ? kiitän suuresti !

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 19.04.2009, 12:54
Turbokisko Turbokisko ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.04.09
Sijainti: Kokkola
Viestit: 3
Perusasetus

Mistä olette ottaneet öljyn kierron ja mihin olette laittaneet öyljyn paluun onko valmiita paikkoja koneessa? Mistä sais otettua veden kierron ahtimelle vai mitä jos sen veden kierron tukkii ja jättää ahtimen ilmajäähdytteiseksi?
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 19.04.2009, 15:35
Juh0:n Avatar
Juh0 Juh0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.07
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Niin ensimmäiseen kysymykseen vastaan, että öljyn voi ottaa ainakin moottorin oikealta puolelta öljynpainekellolta haaroittamalla tai alipainepumpulle menevästä painepuolen letkusta haaroittamalla, joka on moottorin vasemmalla puolella. Molempia on ilmeisesti käytetty. Alipainepumpun paineletkuissa on muistaakseni hieman kokoeroa ja painepuoli on pienempi letkuista!? Korjatkaa jos muistan väärin. Vesijäähdytyksen toisen pään voi laittaa esimerkiksi lohkon tyhjennysroppuun, joka on koneen vasemmalla puolella ja toisen pään

Itse laitoin omaan HJ:in turbon käyttämällä HJ61 pakosarjaa ja turboa. Siinä öljy tulee öljynpainekellolta ja menee öljypohjaan. Vesi taas tulee lohkon tyhjennysropusta ja menee koneen päällä olevaan vesiletkuun t-haaralla. Koneen päällä oleva letku lähtee vesipumpulta. Kuviakin olisi omasta projektista, mutta kun en osaa niitä tähän lisätä.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51492 Tässä on keskustelua myös asiasta.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 11.10.2009, 22:53
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

tuli tuossa itekin hankittua ahdin.
merkki on Rajay, käytetty lentokoneissa
no siivet on pako56 ja paine 48 eikä hukkaporttia.
elän siinä uskossa et saattais tuohon 2h koneen kylkeen olla aika sopiva ku siivet on pikkusen isommat ku ct-26:n mut kokeilemalla selviää.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 12.10.2009, 08:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.211
Perusasetus

HJ:tä en ole turbotellu, mutta jos vanha väite pitää paikkaansa että kuvat on kivoja. Niin täältä löytyy hiluxin 2L2 koneen turbotuksesta...

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...uxin_turbotus/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
HJ60 turbotus? Tekniikka & Jutustelu 2 11.10.2007 10:34
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 22:27 (GMT +2).