![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mul on kans tommonen lava suikka työn alla, tosin ei ihan yhtä originellin näköiseks oo tarkotus tehä. Konekkin on valmiiks turbo pata. Kuvia profiilissa, aika alussa vielä hommat.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
miks et laita ruiskua? tulis koneesta terävämpi ja helpompi säätää ku laittaisit megaruutan.. paljonko tulee puristussuhde olemaan pannussa
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Turbo pystyyn että laippa tulee alaspäin, mikään ei estä kääntämästä turboa vähän vinoon että downpipe mahtuu kulkemaan jarrusylkän ja koneen välistä , pakopesää voi kai kääntää keskiöön nähden jos hitsaa painekellolle uuden telineen paikan?
Ja muista että öljyn tulo ja paluu keskiössä tulee olla pystysuorassa. Edit: Ja voi sitä mutkaa tuoda myös lähemmäs syyläriä ettei jarrunesteet kiehu ja ois paremmin tilaakin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Anonyymille : Kaasarit tulee tähän koneeseen vähän sen takia kun on niin vanha auto että kaasarit kuuluu imagoon
![]() Reprolle: Jos turboa ottaa eteenpäin niin dpn tielle tulee moottorin korvakko (Ei kyllä mikään este) nykyisellä paikalla sais pujahtaan hyvin korvakon takaa . Ja että öljyn paluun ja tulon sais pystysuoraan olis laipan asento aika kummallinen .Mut vinkkejä saa ja pitääkin antaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
btw. eikös tuostakin ahtimesta pysty keskiötä/pakopesää kääntämään mihin haluaa?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyl se vähä näyttäis et pystyis jos ne pultit olis lähössä auki
![]() Viimeksi muokannut Suzukisj410K : 18.04.2009 20:38 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ahtimen rungon voi laittaa mihin suuntaan tahansa, kunhan ahtimen akseli on vaakasuorassa. Ja niinkuin repro sanoi, öljyn paine ja paluu puoli täytyy olla aika lailla ylös/alas asennossa. Pako ja kompressori pesää voi kääntää tarpeen mukaan.
Ahtimen akseli voi olla vaikka poikittain moottoriin nähden. Niitä näkee harvoin, mutta esim isoissa Leylandeissa on näin. Tähänkin liittyy uskomuksia, että ahtimen akseli ja kampiakseli täytyy olla samaan suuntaan... ![]() Jossain ahdin merkkien malleissa hukkaportti on ärsyttävästi kiinni kompressori pesässä. Silloin täytyy tyytyä kompromisseihin, ja laittaa hukkaportin tanko niin suoraan kuin sen saa. Jos hukkaportin "kello" on kiinni pakopesässä, niin no problemo. TSEMPPIÄ...!!! ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |