Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2009, 18:43
Mikedeus21:n Avatar
Mikedeus21 Mikedeus21 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 658
Perusasetus

Joo näin arvelinkin. Onkos öljypumppu vaikea irrottaa ja onko se kuinka kallis osa?

__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2009, 19:57
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

Mittaa ekaksi mekaanisella mittarilla onko painetta oikeasti. Yleensä valo syttyy josain 0,3bar paineessa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2009, 11:35
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komu Näytä viesti
Mittaa ekaksi mekaanisella mittarilla onko painetta oikeasti. Yleensä valo syttyy josain 0,3bar paineessa.
Ei ole valoa, on mittari ja uusi anturi!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikedeus21 Näytä viesti
Joo näin arvelinkin. Onkos öljypumppu vaikea irrottaa ja onko se kuinka kallis osa?
Öljypumpun irroitusta en ole vielä koskaan itse harjoitellut, mutta mulla on tuosta purkuautosta tarkoitus irroittaa kone loppuviikosta ja purkaa öljypohja kampuran irroitusta varten, jos pumppu on ehjä siinä on halpa pumppu sulle!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2009, 18:47
Mikedeus21:n Avatar
Mikedeus21 Mikedeus21 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 658
Perusasetus

Nyt kun autoon saatin öljynpaineetkin ja muuten toimimaan, niin tuli lisää ongelmia. Elikkäs auto rupesi kalkattamaan pirusti kun sitä käytiin testaamassa. Toimi aluksi hyvin ilman ongelmia, mutta kolmannella testi ajolenkillä rupesi kuulumaan kalkatus.

Käytettiin venakoppa pois, koska ääni kuului sieltä suunnalta. Kaikki kunnossa täälläkin ei mitään mekaanisen vian näköistäkään ja moottori pyörii normaalisti kun kampuran päästä avaimella pyörittää.

Sitten epäiltiin suuttimia. Mutta tänään ne testasin ja kaikki pitää ja avautuu siinä n.170 kohdilla. Elikkä ei voi olla niisäkään vika.

Nyt epäillään pumppua? Mitä mieltä arvon raati on mistä kannattaa etsiä vikaa?
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2009, 15:33
Mikedeus21:n Avatar
Mikedeus21 Mikedeus21 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 658
Perusasetus

Osaako joku sanoa missä voisi vika piillä? Olisi vähän kiirus asialla kun pitäis kohta katastaa auto.

Eli siis se kalkattaa/nakuttaa erittäin kovasti...
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2009, 22:10
nixu:n Avatar
nixu nixu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.05
Sijainti: pohjois-savo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

kiertokangen laakereistahan se kalkatus yleensä kuuluu.

Oliko siellä ollut öljynpaineet oikeasti kadoksissa välillä vai valo/mittarivika vain?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2009, 23:06
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kiertokangen laakeri kun kulahtaa riittävästi, niin silloin luiskahtaa ne laakeriliuskat päällekkäin ja sen jälkeen viimeistään alkaa kalisemaan.

Kiertokangen alkava laakerivaurio yleensä oireilee ensimmäiseksi öljynpainevalon/viisarin oudolla käytöksellä.
Tällöin pitää ensimmäiseksi mitata luotettavalla öp-mittarilla myös kuuman koneen öljynpaineet.
Ehjän koneen öp:t on kylmänä n. 3-5bar ja kuuman koneen väh. 1bar tyhjäkäynnillä.

Jos ääni kuuluu kannesta, niin silloin ne liuskat ovat niinpäin päällekkäin,
että mäntä ylettyy nappaamaan kanteen / venttiiliin kiinni.

Jos vian ehtii paikallistamaan ajoissa, niin silloin selviää kk-laakereiden vaihdolla.
Tämän pystyy useissa autoissa tekemään alakautta, jos vain saa öljypohjan irti.
KK-laakerit maksaa muutamia kymppejä/sarja. Tietysti kannattaa vaihtaa myös ne runkolaakerit tässä vaiheessa.

Jos taas vika on edennyt kalina-asteelle, niin silloin on edessä koko koneen irroitus ja purkaminen.
Koko kampiakseli pitää irrottaa ja viedä koneistettavaksi. Hyvällä tuurilla siitä vielä saa kalun.

Tässä vaiheessa kannattaa sitten miettiä koko koneen peruskorjauksesta, jolloin osat maksaa vähintään useita satasia ja työt teetettynä tonnin - kaksi - kolme...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.05.2009, 15:07
Mikedeus21:n Avatar
Mikedeus21 Mikedeus21 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 658
Perusasetus

Joo kiertokangen laakereitakin epäiltiin, mutta kun ääni kuului venttiilikopasta 2 ja 3 sylinterin kohdalta niin luultiin/toivottiin jotain muuta vikaa.

Niin ja paineita ei ollut koska oli se tanko kulahtanut. Tanko korjattiin ja muutaman testilenkin jälkeen rupesi yhtäkkiä pirusti kalkattamaan.

No ei kai siinä auta sitten kuin tyytyä kohtaloon ja miettiä mitä koneelle tehdään. Kansi remppahan tähän oli tehty ihan vasta että sinänsä sen voisi rempatakin. Syksyksi pitäs saada ajoon että pääsis metälle.
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep cherokee 4.0 öljynpaine tietoa? Nemi Tekniikka & Jutustelu 5 05.02.2009 22:18
BJ:n öljynpaine hukassa??? Jare Tekniikka & Jutustelu 10 10.03.2008 21:30
Cherokee maastovaihteet hukassa Muu Tekniikka & Jutustelu 4 19.07.2007 11:48
M: jeep cherokee -84 larrylawn O/M/V Ajoneuvot 3 01.08.2006 18:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 07:37 (GMT +2).