Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 29.03.2009, 18:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja asvirkku Näytä viesti
Ja tulivathan ne kardaanivärinät sieltä. Elikkäs takaisin kauppaan.
Taka-akselin 2 asteen kiilat:
http://www.jamant.fi/kiilasarja-mrg1606-p-1346.html
Skyjackerin transfer case drop kit:
http://www.jamant.fi/alentajasarja-o...30-p-1317.html

On suorastaan käsittämätöntä, että Rubicon ei toimita 3,5" sarjan mukana näitä markan palikoita vakiona koska en oikein näe mitään vaihtoehtoa, että tämä järkestelmä toimisi ilman näitä lisäosia. Ellei toki laita samantien slip yoke eliminatoria, mutta voisi kuvitella että sarjaan voisi kirjoittaa "pakollista: laita tää tai tää lisäsysteemi kun ostat tämän sarjan".

Jakolaatikon pudotussarja asennettuna. Taas päästiin tohottamaan ja käyttämään metrisiä voimapihtejä. Voi vittu nää koslat on niitattu ja räkäsaumattu tehtaalla kasaan "käytä kerran ja vie paaliin" -periaatteella. Syslerin kaverit ei todellakaan toi tuntea ylpeyttä siellä tuotantolinjoillaan....
Oikeastaan ei ole, käsittämätöntä koska jos oikein tarkkoja ollaan niin tuo astelevyn ja TC-drop kitin käyttö ei ole se oikea ratkaisu värinöiden hävittämiseen. Jos minulta kysytään, niin mitä järkeä on ensin nostaa autoa 3½", ja sitten hävittää sen maavarasta tuuman verran tiputtamalla jakoaskia ja hommata lisää maahan raahaavia kulmia T-drop kitillä? Väliaikasratkaisuna se toki on ihan OK, mutta pidemmän päälle ei. Vähän sama juttu kuin korotuspalojen käyttö lehtijousien kanssa..

Kardaanilähtöjen tulisi tollasella normikardaanilla osoittaa samaan suuntaan; astelevy kääntää pinionin osoittamaan kohti laatikon ulostuloa. Teoriassa ja toisinaan myös käytännössä se aiheuttaa kardaaniin värinöitä ja turhaa kulumista. Sitten taas tuplaristikkokardaanilla - kuten edessä - pinionin pitää osoittaa suoraan kohti laatikon ulostuloa jotta värinöitä ei synny.


Se on muuten totta että jeepin suunnittelijat pitäisi ampua. On aika outoja ratkaisuja siellä täällä, ilmeisesti nuo autot tosiaan tehdään jenkkimarkkinoille periaatteella - osta, aja loppuun ja pistä paaliin. Ei niitä varmaan ole tarkotettu korjattaviksi
Vastaa lainaten
 

Luokat
bilstein, cherokee, kumho kl 71, rubicon express, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Ostetaan Jeep Cherokee XJ 15" vanteet (4kpl) asvirkku O/M/V Renkaat ja vanteet 2 05.09.2008 06:43
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 13:41 (GMT +2).