![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Elimenluovuttajan käyttöönottopäivä 8.4.1992
|
|
#2
|
||||
|
||||
Denso D3 ECM numerot
Kiitos kuvasta. Kerään omalle projektisivulle listaa eri vuosimallin Swifteistä löytyneistä ECM:mistä. Saako myös sinun kuvan laittaa sinne?
Olisin edelleen kiinnostunut jos myös muut jo EFI konversion tehneet lähettäisivät kuvan purkin tyyppikilvestä ja kertoisivat minkä vuotisesta vehkeestä osat ovat. Sama pyyntö jos jollain sattuu pyörimään näitä purkkeja nurkissa. Edelleen jos rohkeus riittää kuvat piirilevystä myös kiinnostavat. t. Juha |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Saa laittaa.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tässä olis kuvia vuoden -93 swiftin boxista:
Tyyppi on vaihtunu G3 Sisuskaluissakin muutoksia ja liitinkin näyttää hiukan erilaiselta Boxin kansi on muutettu ruuvikiinnitteiseksi, mahtaako olla huono enne? ![]() Edit: tuolta löytyy sähkökuvia vuosimalleittain: http://metroxfi.com/2008/11/geo-metr...ring-diagrams/ Viimeksi muokannut Pecos : 13.04.2009 10:41 |
|
#5
|
||||
|
||||
Swiftin ECM
Kiitos kuvista.
Onko tämäkin Swift vielä yksipiste ruisku? Onko sytytys vielä virranjakajalla? Liitin on todennäköisesti tahallaan tehty vähän erilaiseksi, että ei sovi vahingissa vanhaan autoon. Näissä Denson vehkeissä ei tietääkseni ole mitään tyyppivikoja. Niissä Suzuki malleissa missä on käytössä Hitachin valmistama ECM on tyyppiviaksi luokiteltava ongelma. Piirikortilla olevat elektrolyytti kondensaattorit laskevat sisukset(elektrolyytin) alleen ja tuhoavat piirilevyn. Tässä esimerkki yhdestä minkä olen korjannut: http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...ecu_repair.htm Näissä Denson vehkeissä piirilevy on suojaamattomana "hatarassa" purkissa. Offi autossa kannattaa vähän miettiä mihin ja miten päin ECM:n asentaa ettei sinne pääse suoraan valumaan vettä sisälle. Hiljalleen purkin sisään kertyvä suolainen tiepöly aiheuttaa kostuessaan ongelmia. Jos purkki on syönyt kuraa voi piirikorttia putsata pensselillä ja pölynimurilla. t. Juha |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Mikä kierre lambdassa on, tallilta ei löytyny yhtään sopivaa mutteria. Onko normi millikierre vai joku muu? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Haluatko muuten tarkempia kuvia noista purkin sisuskaluista?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eilen imusarjaa mallaillessa tuli huomattua yksi yksityiskohta, mikä jäi askarruttamaan. Swiftin imusarjan kun tööttää kanteen kiinni, niin se on selvästi kallellaan alaspäin. Onko kukaan ruiskumuutoksen tehnyt huomannut tämän vaikuttavan oleellisesti mihinkään? Vaikuttaako esin jäähdytysjärjestelmän ilmautuvuuteen? Kertyykö imusarjan pohjalle pensaa, kun virtaus on "ylämäkeen"?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Suuttimen ohjausjännite makaa koko ajan päällä Lainaus:
Tietääkseni on tämä boksi,pitää purkaa irti kunhan saan auton kaivettua hangesta esille Viimeksi muokannut Racingrabbit : 09.03.2010 10:26 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Swiftin "pakkoruiskutusvika" löytyi.
Johtosarja kuoriutunut puhki startin päältä metalliklipsin kohdasta. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Hämärä muistikuva takavuosilta tuosta suuttimien ohjauksesta ja palautui mieleen kun toi vika löytyi:
Ohjausyksikkö pätkii myös suuttimien ohjaussähköä sieltä maadoituksen puolelta. Plussapuolella on sähköä aina kun virta on päällä. Jos johtosarjasta hieraantuu suuttimien maajohto runkoon (siis ennen ohjausyksikköä), niin silloin on suutin auki koko ajan. Ruiskukoneellisessa autossa pitää olla kaikki maadoitusjohtimet hyvässä kontaktissa runkoon, muuten tulee ylimääräisiä oireita...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Suikan kaasarista ja käynnistä | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 23.11.2006 12:35 |
| rangen kaasarista | mch | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.08.2006 14:10 |
| Jeepin kaasarista riesaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.05.2006 11:11 |