Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2009, 22:07
Norrena:n Avatar
Norrena Norrena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.05.04
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Vielä kerran Denso D3 ECM boxeista. Tuntuu, että nämä ovat Japanin valtion sotasalaisuuksia kun kukaan ei laita tyyppikilven kuvia/tietoja esille.
Pienellä viiveellä:



Elimenluovuttajan käyttöönottopäivä 8.4.1992

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2009, 01:09
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 741
Perusasetus

Denso D3 ECM numerot


Kiitos kuvasta. Kerään omalle projektisivulle listaa eri vuosimallin Swifteistä löytyneistä ECM:mistä. Saako myös sinun kuvan laittaa sinne?

Olisin edelleen kiinnostunut jos myös muut jo EFI konversion tehneet lähettäisivät kuvan purkin tyyppikilvestä ja kertoisivat minkä vuotisesta vehkeestä osat ovat. Sama pyyntö jos jollain sattuu pyörimään näitä purkkeja nurkissa. Edelleen jos rohkeus riittää kuvat piirilevystä myös kiinnostavat.

t. Juha
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2009, 19:25
Norrena:n Avatar
Norrena Norrena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.05.04
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Kiitos kuvasta. Kerään omalle projektisivulle listaa eri vuosimallin Swifteistä löytyneistä ECM:mistä. Saako myös sinun kuvan laittaa sinne?
Saa laittaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2009, 22:31
Pecos:n Avatar
Pecos Pecos ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.03.06
Sijainti: Heinäjoki, Janakkala, Suomi
Viestit: 321
Perusasetus

Tässä olis kuvia vuoden -93 swiftin boxista:

Tyyppi on vaihtunu G3


Sisuskaluissakin muutoksia



ja liitinkin näyttää hiukan erilaiselta



Boxin kansi on muutettu ruuvikiinnitteiseksi, mahtaako olla huono enne?

Edit: tuolta löytyy sähkökuvia vuosimalleittain:
http://metroxfi.com/2008/11/geo-metr...ring-diagrams/

Viimeksi muokannut Pecos : 13.04.2009 10:41
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.04.2009, 21:22
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 741
Perusasetus

Swiftin ECM


Kiitos kuvista.
Onko tämäkin Swift vielä yksipiste ruisku? Onko sytytys vielä virranjakajalla?
Liitin on todennäköisesti tahallaan tehty vähän erilaiseksi, että ei sovi vahingissa vanhaan autoon. Näissä Denson vehkeissä ei tietääkseni ole mitään tyyppivikoja. Niissä Suzuki malleissa missä on käytössä Hitachin valmistama ECM on tyyppiviaksi luokiteltava ongelma. Piirikortilla olevat elektrolyytti kondensaattorit laskevat sisukset(elektrolyytin) alleen ja tuhoavat piirilevyn. Tässä esimerkki yhdestä minkä olen korjannut:
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...ecu_repair.htm

Näissä Denson vehkeissä piirilevy on suojaamattomana "hatarassa" purkissa. Offi autossa kannattaa vähän miettiä mihin ja miten päin ECM:n asentaa ettei sinne pääse suoraan valumaan vettä sisälle. Hiljalleen purkin sisään kertyvä suolainen tiepöly aiheuttaa kostuessaan ongelmia. Jos purkki on syönyt kuraa voi piirikorttia putsata pensselillä ja pölynimurilla.

t. Juha
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.04.2009, 22:06
Pecos:n Avatar
Pecos Pecos ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.03.06
Sijainti: Heinäjoki, Janakkala, Suomi
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Kiitos kuvista.
Onko tämäkin Swift vielä yksipiste ruisku? Onko sytytys vielä virranjakajalla?


t. Juha
Yksipiste on ja virranjakajakin löytyy, mutta jakaja saa ohjauksen ilmeisestikkin purkista, jakajassa ei ole minkäänlaisia alipainehässäköitä tai muuta kierrossäätöä. muitakin eroja vanhenmpaan purkkiin löytyy. olen koettanu johtosarjoja selvitellä, eiköhän ne kohta ala oleen siinä mallissa, että sais kaasarin heivata raittiiseen ja alkaa asentaa ruuttaa sitte varmaan kysyttävää tulee enempikin

Mikä kierre lambdassa on, tallilta ei löytyny yhtään sopivaa mutteria. Onko normi millikierre vai joku muu?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.04.2009, 22:08
Pecos:n Avatar
Pecos Pecos ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.03.06
Sijainti: Heinäjoki, Janakkala, Suomi
Viestit: 321
Perusasetus

Haluatko muuten tarkempia kuvia noista purkin sisuskaluista?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2011, 17:39
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Eilen imusarjaa mallaillessa tuli huomattua yksi yksityiskohta, mikä jäi askarruttamaan. Swiftin imusarjan kun tööttää kanteen kiinni, niin se on selvästi kallellaan alaspäin. Onko kukaan ruiskumuutoksen tehnyt huomannut tämän vaikuttavan oleellisesti mihinkään? Vaikuttaako esin jäähdytysjärjestelmän ilmautuvuuteen? Kertyykö imusarjan pohjalle pensaa, kun virtaus on "ylämäkeen"?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.07.2011, 09:16
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Eilen imusarjaa mallaillessa tuli huomattua yksi yksityiskohta, mikä jäi askarruttamaan. Swiftin imusarjan kun tööttää kanteen kiinni, niin se on selvästi kallellaan alaspäin. Onko kukaan ruiskumuutoksen tehnyt huomannut tämän vaikuttavan oleellisesti mihinkään? Vaikuttaako esin jäähdytysjärjestelmän ilmautuvuuteen? Kertyykö imusarjan pohjalle pensaa, kun virtaus on "ylämäkeen"?
En huomannut ainakaan omassa kisasuzukissa mitään oireita,mutta sitä kyllä vähän kallisteltiin ja ravisteltiin normaalia enemmän
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2010, 10:21
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Kun pumppu on sammunut irroitat ja kytket suuttimen johtoja niin kuuluuko suuttimesta klik eli aukeaako suutin heti kun laittaa johdot kiinni? Tieteellisempi tapa todeta tämä on mitata suuttimeen menevä virta pihtivirtamittarilla tai sarjaan kytketyllä Ampeerimittarilla. Tilanteen voi todeta myös mittaamalla jännitteen suuttimen yli.

Jos ohjaus on päällä jatkuvasti veikkaan, että ECM:ästä on palanut suutinta ohjaava transistori. Toinen mahdollisuus on johtosarja vika. Eristeet hävinny jostain ja oikosulku.

Minkään anturivian ei pitäisi aiheuttaa ruiskutusta kun kone on seis. Käydessä kyllä seokset voivat olla reilustikkin pielessä.

Mikä on ECM:n tyyppi (numerot kannesta). Jos on kuvia, niiin aina parempi.

t. Juha


Suuttimen ohjausjännite makaa koko ajan päällä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pecos Näytä viesti
Tässä olis kuvia vuoden -93 swiftin boxista:

Tyyppi on vaihtunu G3


Sisuskaluissakin muutoksia



ja liitinkin näyttää hiukan erilaiselta



Boxin kansi on muutettu ruuvikiinnitteiseksi, mahtaako olla huono enne?

Edit: tuolta löytyy sähkökuvia vuosimalleittain:
http://metroxfi.com/2008/11/geo-metr...ring-diagrams/


Tietääkseni on tämä boksi,pitää purkaa irti kunhan saan auton kaivettua hangesta esille

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 09.03.2010 10:26
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.03.2010, 07:19
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Swiftin "pakkoruiskutusvika" löytyi.
Johtosarja kuoriutunut puhki startin päältä metalliklipsin kohdasta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.03.2010, 08:58
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Hämärä muistikuva takavuosilta tuosta suuttimien ohjauksesta ja palautui mieleen kun toi vika löytyi:

Ohjausyksikkö pätkii myös suuttimien ohjaussähköä sieltä maadoituksen puolelta.
Plussapuolella on sähköä aina kun virta on päällä.

Jos johtosarjasta hieraantuu suuttimien maajohto runkoon (siis ennen ohjausyksikköä), niin silloin on suutin auki koko ajan.

Ruiskukoneellisessa autossa pitää olla kaikki maadoitusjohtimet hyvässä kontaktissa runkoon, muuten tulee ylimääräisiä oireita...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suikan kaasarista ja käynnistä Heguli Tekniikka & Jutustelu 31 23.11.2006 12:35
rangen kaasarista mch Tekniikka & Jutustelu 11 28.08.2006 14:10
Jeepin kaasarista riesaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 10 19.05.2006 11:11


Sivu luotu: 16:20 (GMT +2).