Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.03.2009, 22:58
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Etuarppi jo auton alla ja toimii eikä vuoda. Niputus pysähtyi siihen kun ei ollut vetarin päähän putkisokkia.


Chromo Longfield irti. Ei havaittavissa ongelmia. Nämä laitettiin alle 29.4.2007. Perus välys tuntuu mutta vieläkin niin tiukka sovitus etten millään saanut sisäosia purettua että olisi voinut tarkemmin tutkia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2009, 23:05
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Melkein kannatti venäjällä asti katkaista yksi pitkäboorinen etuvetari että sai siitä tämmösen idean. Eli taas yksi uusi turakkiSST työkalu.


Jaa mitä sillä tekee. No tässä vastaus.


Sitten kun päivän oli tuskassa etsinyt/tilaillut/lainaillut vetarin päähän sokkia niin päädyttiin tekemään kuitenkin viisaampi ratkaisu eli turakkinööli joka rapakon takana tunnetaan myös nimellä martack. Hitsataan siis vetarin sisäbooriin nööli joka estää sen liikkumisen sisäänpäin. Eli ei enään helvetillistä takomista ja hajoavia sokkia aina kun haluaa irroittaa murroksen vetarista. Eli tuolla eliminoidaan vetoakselin uloimmain sokan tarve ja murroksen näin ollen voi nypätä helposti vetarista irti. Voin kokemuksesta kertoa että kun vetari katkeaa murroksen sisään niin se on aika veemäinen sieltä poistaa jos sokka pitää sitä paikallaan. Vaatii porausta, kierteytystä ja ulosvedon. Onnistuu mutta vie turhaan paljon aikaa. No tässäkin pikarojektissa voidaan mainita että tuli pieni outo mitoitusvirhe ja tuon tackkauksen olis pitänyt olla noin 30mm kohdalla kun on ARBin murikka mutta nyt tuli muutama liikamilli jostain ja taas käytettiin isoa lekaa. Outoa sillä mittasin vielä tackin tarkan paikan sovittamalla vetaria paikalleen niin että stefa pinta oli kohdallaan mutta jossain tuli pieni heitto.



Jaa miten tuon martackin paikka sitten tsekataan. No näin tietenkin. Mihinkään 1.5" tai 3? mm lukuihin ei kannata luottaa vaan mittaa itse niin saa stefapinnan kohdalleen. Voi nimittäin vaihdella tasauspyörästön ja murroksen mallista riippuen.


Viimeksi muokannut mikjus : 27.03.2009 23:37
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2009, 20:36
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Nättiä. Hyviä ideoita.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2009, 22:12
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Tuo martack olikin kyllä kuningas homma.
Täytyy jokaiseen vetariin minkä tästälähin irrottaa tehä se.

Ei kai noin pienellä hepillä voi tuon kepin kestävyyttä heikentää?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2009, 23:36
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Tuo martack olikin kyllä kuningas homma.
Täytyy jokaiseen vetariin minkä tästälähin irrottaa tehä se.

Ei kai noin pienellä hepillä voi tuon kepin kestävyyttä heikentää?
Juu nopeuttaa kyllä remontteja todella paljon. Tuo kohta vaan kannattaa mitata todella tarkkaan ja vetää ekaks yks pieni heppi ja sit murros kii ja työntää ne paikalleen akseliin ja kattoo et saa spindlen pultattua kii. Kuvassa toi knööli on liian lähellä kun käytössä on ARB RD33 ja chromo longfieldit. Onneksi sai helpohkosti vielä työstettyä noi kohdalleen. Niin ja vetarissa on itseasiassa 4 tollasta täppää vaikka yhdellä tai kahdellakin pärjäisi. Vaikka hitsaaminen aina vaikuttaa karkaisuun niin lueskelin jenkkipoikien juttuja ja niiden mukaan koskaan vetari ei olisi pettänyt martackingin takia. Martackhan on muuten saanut nimensä Marlin Czajkowskista joka on siis MarlinCrawlerin perustaja. Hän oli ensimmäisiä jotka aikanaan tuota kikkaa rupesivat käyttämään kyllästyttyään murrosjumpan turhauttaviin vaiheisiin.

Viimeksi muokannut mikjus : 27.03.2009 23:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.03.2009, 05:09
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

jep, pitääpä testata pitkäpooriseen :P
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2009, 08:40
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
jep, pitääpä testata pitkäpooriseen :P
Saattaisi vähän vituttaa jos pitkäbooriseen tollasen vahingossa tekis. No pysys ainakin lukko kemppimäisesti päällä

Ei tota edes tarvitse kaikilla tasasauspyörästön malleilla tehdä jos ristitappi tms. ottaa siellä sopivasti vastaan. Pointti on vaan että jos vetarin ulomman stefan pinta pysyy stefan kohdalla ja vetari ei mene syvemmälle tasauspyörästön sisään niin ei tarvii tehä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 08:18 (GMT +2).