Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.03.2009, 09:08
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Kaksi laturia sen alipainepumppu ongelman takia ja olisihan se toinen varalla. Mulla kun kuitenkin on aina reissuilla toinenkin laturi mukana niin sama se sitten on onko se keulassa vai takakontissa.

Tietysti jos jollain olisi joku toimiva erillinen alipainepumppu ratkaisu niin sitten se helpottaisi. Tapsa4x4llä oli joku henkilöauton alipainepunppu mutta vaihtoi sen tehottomuuden takia pois. Oon joskus miettinyt kyllä että miten vanhasta bjn laturista tekisi pelkän alipainepumpun joko niin että kairaisi laturin sisuskalut pihalle (on vaan turhan iso möykky) tai sitten pumpun jotenkin erottaisi ja laittaisi siihen suoraan siimapyörän. Itseasiassa tuskin kovinkaan vaikea toteuttaa. Ekana ajattelin vain että alkuperäinen laturi jäisi pyörittämään ilman johtoja alipainepumppua mutta kuulemma se ei tykkää siitä ja kärähtää? Ihmeellisiä nämä sähkövehkeet. Yks päivä kun yksi maadoitus oli irronnut niin vinssivalon kytkeminen sytytti parkkivalon edestä ja takaa Sitten jossain varoiteltiin vinssin moottoreistakin että jossain tilanteessa se voi ruveta toimimaan laturina ja pukata esim. 12v järjestelmään 18v ja sitten se voi olla moro jollekkin laitteille. Itse vaikka sähkövoimamekaanikko olevinaan olen niin se savun pitäminen laitteiden sisällä on joskus niin kovin vaikeaa

Itse pähkäilin kuten jotkut muutkin että kahdella laturilla toinen lataisi maximit ja sitten kun se ei riitä enään pitämään jännitettä ylhäällä niin toinen laturi hyppäisi mukaan. Näin jos se toimii niin olisi loistava systeemi.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00

Sivu luotu: 00:51 (GMT +2).