Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #176  
Vanha 24.01.2009, 22:32
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Tankin pansari valmis


Panssari maalattu ja paikoillaan.

Ennen

Jälkeen. Tuo musta osa.


Aamulla viimeistelemään akseli. Murikassa on hammasvälys 0.3mm. Pitää vielä purkaa ja siirtää shimmejä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	tankki01.jpg‎
Views:	4167
Size:	52,9 Kt
ID:	3461   Click image for larger version

Name:	tankki02.jpg‎
Views:	4165
Size:	59,5 Kt
ID:	3462  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 24.01.2009 22:36
Vastaa lainaten
  #177  
Vanha 25.01.2009, 11:42
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Laitas nyt lisaa kuvia siita sirkkelista!
Vastaa lainaten
  #178  
Vanha 25.01.2009, 23:24
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Taka-akseli


Nyt on taka-akseli auton alla. Pultit kiristämättä. Pitää vielä säätää murikka hyvään asentoon. Ylä ja alatukivarret on säädettäviä, joten pitäisi olla helppo juttu.

Tuon Rage sirkkelin ostin k-raudasta. Kovasti mainosfilmissä sahasivat naulasia lautoja ja teräsralleja ym. Tarvitsin puusirkkeliä, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla. En oikein uskonut tuohon teräsjuttuun. Mutta hyvin leikkasi. Sirkkeli on ihan normaalin puusirkkelin oloinen. Esiteessä luvattiin sahaavan 50m 5mm terästä. Sitten pitää terä vaihtaa.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #179  
Vanha 26.01.2009, 17:36
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Tuo sirkkeli on täkäläisen kauppiaan mukaan muuten normaali, mutta kiertää vähän vähemmän, että tuossa erikoisterässä pysyy teräpalat paikallaan.
Vastaa lainaten
  #180  
Vanha 30.01.2009, 19:48
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Homma edistyy


Nyt on akseli paikallaan. Jarrut pitää vielä kiinnittää. Kovasti "venyttelin" akselia eri asentoihin. On mahdollista, että pinionin katkeamiseen vaikutti nivelen kulman loppuminen. Varaa jää vähän kun akseli on äärimmäisen vinossa asennossa. Hieman säätelin pinionin kulmaa.

Muutakin pientä olen ehtinyt tehdä. Sivuvalot ja taka-akselin alatukivarren pultin reiän vahvistus. Pultti oli pääsyt liikkumaan ja isontamaan reikää.


Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ta01.jpg‎
Views:	3489
Size:	89,1 Kt
ID:	3526   Click image for larger version

Name:	ta02.jpg‎
Views:	3481
Size:	129,3 Kt
ID:	3527  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #181  
Vanha 20.02.2009, 22:36
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Etuakseli


Dana30 edessä terästettynä "heavy duty" vetareilla ja Detroit lockerilla on kestänyt hyvin 37" kumeilla. Silti alkaa uuden akselin rakennus. "Älä korjaa jos ei ole rikki" on hyvä ohje. Siksi rakennan kokonaan uuden akselin ja nykyinen jää vara-akseliksi.

Bead lock vanteet ja renkaat painaa noin 56 kg/kpl. Se on 2 kertaa vakiot. Lisäksi halkaisija on suurempi. Dana30 on varmasti kovilla, vaikka kestääkin. Minusta on kiva rakennella juttuja ja tässä riittää hommaa pitkäksi aikaa.

Olen haalinut erilaisia etuakseleita luovuttamaan osia. Yhteensä viidestä eri akselista.

TJ dana30 akseli, josta jousen ja alatukivarren kiinnikkeet puuttuvat. Muuten kokonainen.
Dana44 high pinion kuoret vanhasta Broncosta.
Dana44 low pinion kuoret Wagoneerista. Murikka, yoke ja jotkut välitykset sisällä.
Dana30 kuoret. Katkaistavalla vetarilla oleva malli. Taitaa olla Jerkun vanha
Jousen alatuet JK jeepistä.

Näistä on tarkoitus koota akseli. Dana44 asennussarja laakereineen löytyy ja 4.88 välitykset (ei reverse cut). Siis vetarit, murikka ja ehkä välitykset puuttuu. High pinion vaatii reverse cut rattaat.

Akselista tulee dana44 high pinion tai dana44 low pinion. TJ Rubicon heavy duty vetarit ja Detroit soft locker. Kääntyvät osat ovat TJ mallista, koska ne osat löytyvät. Enkä missään tapauksessa halua napalukkoja.

Edut tärkeysjärjestyksessä.
Paksumpi akseliputki. Ilmajouset lisäävät taivutusta.
Isommat rattaat.
Vahvemmat tukivarsien ja panhardin kiinnitykset.
30 spline sisemmät akselit.
Jos reverse cut, niin vahvempi ja lisää maavaraa.

Jeepissä ei paino haittaa.....

Ensimmäinen vaihe on pilkkoa akselit sopiviksi osiksi. Sitten päättää mitä niistä tulee ja tilata osat.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 21.02.2009 20:45
Vastaa lainaten
  #182  
Vanha 20.02.2009, 22:59
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kuvat


Broncon akseli pilkottu. Putket ovat liian lyhyet. Ensimmäinen ajatus oli jatkaa niitä, mutta pitempi putki on taipunut. Joten niiden korvaaminen, joka oli alkuperäinen ajatus on yksi vaihtoehto.

Jotain tälläistä on haaveisssa. Tämä on JK:n akseli. Mutta samat rakenteet tarvitaan.


Hyvä vinkkejä mistä ainesputkea uusiksi akseliputkiksi löytyy kaivataan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	etuakseli1.jpg‎
Views:	3244
Size:	53,3 Kt
ID:	3804   Click image for larger version

Name:	etuakseli2.jpg‎
Views:	3236
Size:	70,1 Kt
ID:	3805  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 20.02.2009 23:12
Vastaa lainaten
  #183  
Vanha 24.02.2009, 22:46
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Seuraava pilkottu


Wagoneerin akseli pilkottu. Low pinion dana44. Tästä tulee akseli jos high pinion ei onnistu. Mutta jos onnistuu, voi tämä akseli joskus uida grandin alle. Tässä on riittävän pitkät putket. Putket taitaa tässä olla kovempaa ainetta kuin Broncon akselissa. Putket "soi" korkealla äänellä kun niitä naputtaa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	etuakseli3.jpg‎
Views:	3050
Size:	48,7 Kt
ID:	3866  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #184  
Vanha 25.02.2009, 20:25
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Heh, vaikeustaso kasvaa kokemuksen myötä, tsemppiä
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #185  
Vanha 25.02.2009, 21:45
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Haasteita


Haasteita pitää olla. Aluksi pelotti peräöljyn vaihto.

Sehän tässä on hankalaa kun pitää opetella paljon uusia juttuja. Periksi ei anneta

Mutta normaali duunikin on kokoajan uuden opettelua. Toteutan ja suunnittelen ohjelmistoja. Käyttikset, ohjelmontivälineet ja "muoti" muuttuu koko ajan. Siihen on melkein tottunut.

Vetaripäivitystä. Longfield tekee Rubicon akseleita. Tätä pitää harkita.
http://www.longfieldsuperaxles.com/
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 25.02.2009 21:49
Vastaa lainaten
  #186  
Vanha 26.02.2009, 22:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mut kun aikansa treenaa niin sit kaikki meneekin jo heittämällä
Oli aika tyyriit noi longfildit mut ei ainakaan vielä löytynyt noihin mun jk:n akseleihin.
Vastaa lainaten
  #187  
Vanha 26.02.2009, 22:11
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Vetaripäivitystä. Longfield tekee Rubicon akseleita. Tätä pitää harkita.
http://www.longfieldsuperaxles.com/
tuossa aika hyvää tietoa kyseisistä tikuista:
http://www.pirate4x4.com/forum/showt...ight=longfield
Vastaa lainaten
  #188  
Vanha 27.02.2009, 07:33
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Akselit


Normaaliristitkoilla olevat hd-akselit ovat 600-1200$ sarja. Siihen nähden kohtuullinen. Aro yhtymässä maksaa yksi dana35 takavetari yli 700€. Siihen nähden halpoja Kallista kuitenkin.

Ovat lupailleet JK akseleitakin. Aika näyttää tuleeko niitä.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #189  
Vanha 14.03.2009, 01:35
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Porausta


Aloitin Broncon akselin putkien irroituksen. Hitsisaumoihin ei purrut mitkään tavalliset poranterät. Ostin Bauhaussista kaakeliporausterän missä on kovametallipala (5€) ja vastaavan työkaluliikkeestä (24€). Tuo halpamalli osoittautui hyväksi. Toisen puolen hitsitulpat on porattu. Kallis terä kyykkäsi ensin ja loput sitten porasin tolla halpiksella. Ostin halpiksia 3 lisää ja poraus jatkuu toiselta puolelta joku päivä.

Luumäen kisassa katkesi takaiskari (teraflex). Ajatuksissa on ollut jo vaihtaa iskarit. Jeeppi on alkanut pomppimaan. Irroitin toisen takaiskarin ja siinä ei ollut oikeastaan mitään vastusta painaessa. Eli ovat loppu. Tilasin kaikki uudet säädettävät ja muutenkin vahvemmat.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 14.03.2009 08:42
Vastaa lainaten
  #190  
Vanha 15.03.2009, 22:26
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Pilkottu


Nyt on eka dana30 akseli pilkottu


Tuosta otetaan jousen ja iskarin kiinnikkeet ja nuo "C" osat, mihin ohjauksen pallonivelet kiinnittyy. Pari reikää sain porattua Broncon murikkaan lisää. Nyt oli tosi tuskaista poraus. Ei meinaa pora pysyä hitsisaumassa, vaan ajautuu pehmeään osaan sauman ulkopuolelle. Sitten modasin 4 tonnin pullotunkin sopimaan murikan sisään. Sillä olisi tarkoitus saada putkenpätkät ulos.

Uudet iskarit on tälläiset. Niihin saisi langattoman ohjauksen säätöön, mutta ihan manuaalisäädöllä meinaan pärjätä. Säädän kohdalleen ja unohdan asian. Sama kuin lukoissa. Automatiikka hoitaa.
http://www.4wd.com/productdetails.as...2&partID=41597
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pilkottu.jpg‎
Views:	2227
Size:	70,0 Kt
ID:	4207  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 15.03.2009 22:41
Vastaa lainaten
  #191  
Vanha 16.03.2009, 20:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mulla on kanssa noi samat iskarit oman TJ:n alla ja liikevara on huonompi kuin orggis iskareissa melkein 3cm että aika paljon jää käyttämättä sisään joustoja
Vastaa lainaten
  #192  
Vanha 17.03.2009, 19:35
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mulla on kanssa noi samat iskarit oman TJ:n alla ja liikevara on huonompi kuin orggis iskareissa melkein 3cm että aika paljon jää käyttämättä sisään joustoja
Shitti. Onko juuri nuo 2"-4" korotuksille tarkoitetut. Teraflexin 4" korotuksille iskarit on reilusti pidemmät kuin orggikset. Orkkikset on tosi lyhyet. Teraflexit menevät kuitenkin melkein yhtä lyhyeksi kuin orggikset.

Eihän noissa sitten ole liikevaraa juuri ollenkaan.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #193  
Vanha 17.03.2009, 20:03
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Mittauksia


Löysin tilatun iskarin mitat
http://store.summitracing.com/partde...5&autoview=sku

Uusi Max 61,0 cm
Uusi Min 38,4 cm
Liike 22,6 cm

Vanha Max 63,5 cm
Vanha Min 41,5 cm
Liike 22,0 cm

Elikkä näyttääkin ihan hyvältä. Liikevara suunnilleen sama. Ulosjousto hieman lyhyempi. Se ei haittaa, joustoa on ollut hieman liikaa. Ristikon kulma loppuu kun akseli on äärimmilleen vinossa. Tulossa on kyllä supeflex ristikko tilannetta helpottamaan.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 17.03.2009 20:13
Vastaa lainaten
  #194  
Vanha 17.03.2009, 23:09
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Löysin tilatun iskarin mitat
http://store.summitracing.com/partde...5&autoview=sku

Uusi Max 61,0 cm
Uusi Min 38,4 cm
Liike 22,6 cm

Vanha Max 63,5 cm
Vanha Min 41,5 cm
Liike 22,0 cm

Elikkä näyttääkin ihan hyvältä. Liikevara suunnilleen sama. Ulosjousto hieman lyhyempi. Se ei haittaa, joustoa on ollut hieman liikaa. Ristikon kulma loppuu kun akseli on äärimmilleen vinossa. Tulossa on kyllä supeflex ristikko tilannetta helpottamaan.
olis ne mun bilstainit käynyt tohon jos ton vanhan iskarin tietoja kattoo
Vastaa lainaten
  #195  
Vanha 17.03.2009, 23:42
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
olis ne mun bilstainit käynyt tohon jos ton vanhan iskarin tietoja kattoo
Niissä oli ainakin tuuman pitempi se pönttöosa. Siis Min pituus. Pohjaa iskari ei jousitus. Max pituus sama.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #196  
Vanha 21.03.2009, 20:03
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Jyrsijän hommat etenee


Pientä edistystä. Kaikki hitsitulpat porattu ja toisen puolen akseliputki irti. Aika työläs vaihe tämä putkien irroitus. Uutta hieman pidempää bikinikattoa tuli soviteltua ja jarrupääsylinteri on vaihdettu. Iskareita ja ristikkoa ootellaan saapuviksi.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	irtion.jpg‎
Views:	3742
Size:	71,5 Kt
ID:	4329  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 21.03.2009 20:06
Vastaa lainaten
  #197  
Vanha 21.03.2009, 20:38
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Uutta putkea etsimässä


Mittaukset tehty venäläisellä isolla työntömitalla ja Lidlin 10€ sähköisellä työntömitalla. Antaa suurinpiirtein samat arvot

Vanha dana44 akseliputki ulkohalkaisija 74,7 mm. Murikan sisältä ulkohalkaisija 74,4 mm. Sisähalkaisija 62,2 mm. Seinämäpaksuus 6,25mm

Tuolta löysin sopivan kokoisen ainesputken.
http://polarputki.tulilla.fi/datafil...sto_2008_1.pdf



Ulkohalkaisija 76,3 eli hieman liian paksu. Pitää sorvata murikan kohdalta pari milliä. Sisähalkaisija melkein sama 62,5mm. Seinämäpaksuus 6,9mm.

Dana30 putken ulkohalkaisija on 63,6mm ja seinämäpaksuus 6,4mm. Joten vahvempi pitäisi uuden olla jos vain ainesputken materiaali on sopivaa.

Osaako kukaan sanoa, onko tuollainen ainesputki sopivaa tuohon tarkoitukseen? Broncon originaali putki tuntuu olevan aika pehmeää kamaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	aines.jpg‎
Views:	6148
Size:	13,1 Kt
ID:	4330  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #198  
Vanha 22.03.2009, 08:34
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

väittäisin että soveltuu varsin hyvin akseliputkeksi. eikö tolla e470 "koodilla" löydy jostakin taulukosta että mitä tää aine on syönyt ja mitkä on sen lujuusarvot. mutta yleensä tällaiaista putkista koneistetaan erilaisia osia mitä eriskummalisempiin laitteisiin ja kohteisiin.
Vastaa lainaten
  #199  
Vanha 22.03.2009, 13:22
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Mittaukset tehty venäläisellä isolla työntömitalla ja Lidlin 10€ sähköisellä työntömitalla. Antaa suurinpiirtein samat arvot

Vanha dana44 akseliputki ulkohalkaisija 74,7 mm. Murikan sisältä ulkohalkaisija 74,4 mm. Sisähalkaisija 62,2 mm. Seinämäpaksuus 6,25mm

Tuolta löysin sopivan kokoisen ainesputken.
http://polarputki.tulilla.fi/datafil...sto_2008_1.pdf



Ulkohalkaisija 76,3 eli hieman liian paksu. Pitää sorvata murikan kohdalta pari milliä. Sisähalkaisija melkein sama 62,5mm. Seinämäpaksuus 6,9mm.

Dana30 putken ulkohalkaisija on 63,6mm ja seinämäpaksuus 6,4mm. Joten vahvempi pitäisi uuden olla jos vain ainesputken materiaali on sopivaa.

Osaako kukaan sanoa, onko tuollainen ainesputki sopivaa tuohon tarkoitukseen? Broncon originaali putki tuntuu olevan aika pehmeää kamaa.
Moro.

Miten olis Polarputken kuumavalssattu saumaton teräsputki:
CC076080 76,1 60,1 8 13,400 53,37 Varastoitava / Polarputken sivulta.

Suorempaa tavaraa kuin tuo perinteinen ainesputki. Näyttäs olevan varastotavaraa.
Vastaa lainaten
  #200  
Vanha 22.03.2009, 17:32
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kuumavalssattu


Kuumavalssattu sana kuulostaa joltain kovin karkeatekoiselta Täytyy kysellä noista ensiviikolla.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rodeo Drive jappe Tekniikka & Jutustelu 583 27.05.2013 21:51
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat SoSo Tekniikka & Jutustelu 28 04.03.2009 16:28
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ myllis O/M/V Muut 0 23.10.2006 13:53
O: drive flange Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.08.2006 14:16
Mulholland Drive KariSalmelainen Movies 5 03.02.2004 09:43


Sivu luotu: 12:08 (GMT +2).