Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2009, 21:24
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Jep. Koria korotetaan kanssa, oon miettinyt että olisko joku 70mm passeli. Toi keula on kieltämättä kyllä hieman alhaalla. Tuli mieleen että onkohan sallittua korottaa esim 60mm takaa ja 70mm edestä Lukkojahan tuossa ei mielestäni taida olla, muuta kuin etuovissa Suunnitteilla on joskus iskea lukkoakselia alle, en vaan tiedä mistä ne helpoimmin saa sovellettua. Vinkkejä saa laittaa. Projekti on edistynyt oven pintapellin asennuksella. Pitkä sivu liimattiin hitsausvetelyiden minimoimiseksi, toi kiinitys tapa on aika yleinen nykyään. Eipähän paase ruostumaan saumasta

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	24022009447.jpg‎
Views:	838
Size:	96,4 Kt
ID:	4065   Click image for larger version

Name:	09032009475.jpg‎
Views:	930
Size:	93,0 Kt
ID:	4066   Click image for larger version

Name:	09032009476.jpg‎
Views:	948
Size:	98,5 Kt
ID:	4067   Click image for larger version

Name:	09032009477.jpg‎
Views:	907
Size:	96,6 Kt
ID:	4068  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2009, 17:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ootko koeillu kuinka isot renkaat mahtuisi kääntymään ilman korotuksia?
Mietin itse myös niitä lukko juttuja. Jos sais eteen lukon sekin jo auttais huomattavasti etenemisessä.
Itellä auto vielä vakiona, mutta sun raakentamis juttuja seuraillessa nälkä kasvaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.03.2009, 08:41
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Kokeilin ennen auton purkua kuluneilla BFG All Terrain 31" renkaalla ja 7" leveellä -30et vanteella ja silloin otti lokarin alareunaan hieman kiinni kun ohjaus oli tapissa, mutta uskoisin että kun hieman koputtelee lokaria niin sinne menee. Rengas tuli 40mm ulos lokasuojan sisältä, että levikettä se vaatii. Lukkoja oon kanssa miettinyt, varmaan joku vakio kitka tms. taakse ja kytkettävä eteen. Projektissa on alkanut kittaus ja pohjatöiden teko vaihe ja sitte vaan maalia päälle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2009, 18:57
mitzuman:n Avatar
mitzuman mitzuman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.08
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 96
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JP80 Näytä viesti
Kokeilin ennen auton purkua kuluneilla BFG All Terrain 31" renkaalla ja 7" leveellä -30et vanteella ja silloin otti lokarin alareunaan hieman kiinni kun ohjaus oli tapissa, mutta uskoisin että kun hieman koputtelee lokaria niin sinne menee. Rengas tuli 40mm ulos lokasuojan sisältä, että levikettä se vaatii. Lukkoja oon kanssa miettinyt, varmaan joku vakio kitka tms. taakse ja kytkettävä eteen. Projektissa on alkanut kittaus ja pohjatöiden teko vaihe ja sitte vaan maalia päälle.

oon tässä kans pariin kertaan ja kattellu tätä sun projektia.. itellä samanlainen mitsu vaan diisseli juuri yritin 32x11,5x15 mutiaisia alle survoa ja menee kyllä alle ja on ihan ok mutta lokarin takaosaan ottaa kiinni kun kääntää jonkun näköstä korotus hommaa kans miettiny et sain renkaat alle tai siis nostaa koria rungolta vaanku tietäs mitä vanhaa kumisaapasta sinne väliin tunkis joku 70mm olis ihan kiva. olisko jonkunlaista vinkkiä laittaa korotuksen puolesta muuten oon mitsun kans tyytyny pelkkien valojen virittelyyn ja pikku juttuihin sit lavaputkia ja karjarautaa laiteltu mut nälkä vaan kasvaa eli seuraavaks esissä vinssin hommaus!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.03.2009, 19:50
Lavamitsu Lavamitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 252
Perusasetus

Erittäin tutun näköistä pajotusta,tulee toissa kesä mieleen Tota runkoo kun kattoo niin toivoo ettei hinta ollut avk:n linjan mukainen.

Kyllähän sinne lokariin ja pyörän koteloon helposti tilaa pajottaa.

31:llä ja miedolla korinkorotuksella tarvi vähän veistää pois lokasuojan kulmasta ja lyödä pokkauksia sileeks ettei ota mahtavissa joustoissakaan kiinni!

En ole vielä hakenut maksimi korotuksia mutta eiköhän se liikevara rattiputken kiinnityksessä riitä siihenkin. Niin ja eiköhän paikallisesta etrasta/muusta vastaavasta kaupasta löydy sopivaa muovi jöötiä mitä voi sahailla sinne väliin.Ja muistaa jättää ne orkkis kumit myös sinne!

Ja tosiaan vääntösauvojen kiristykseenkin kannattaa perehtyä kun rupee haittaan se 70 luvun tyyli
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.03.2009, 18:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JP80 Näytä viesti
Jep. Koria korotetaan kanssa, oon miettinyt että olisko joku 70mm passeli. Toi keula on kieltämättä kyllä hieman alhaalla. Tuli mieleen että onkohan sallittua korottaa esim 60mm takaa ja 70mm edestä
Mikset kirraa vääntösauvoja jos keulaa kaipaat ylemmäs?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.03.2009, 19:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mikset kirraa vääntösauvoja jos keulaa kaipaat ylemmäs?
Mitenkäs tuo käytännössä toimisi? kun aloittelijoia ollaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.03.2009, 19:56
Lavamitsu Lavamitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 252
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitenkäs tuo käytännössä toimisi? kun aloittelijoia ollaan.

Siellä on jousen takapäässä,hytin lattiaa päin semmoset pitkät pultit joissa tuplamutterit. Sieltä kun kiristää niin auttaa.
ja etupää rungosta pukeille että on kevyempi ruuvailla!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.03.2009, 22:01
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Mites on porukat korottaneet lava mitsuja tai vastaavia vääntösauvallisia jousituksen osalta. Korin korotus vaikuttaa ihan suht. helpolta hommalta, vähän oikoo sähköpiuhoja, jatkaa muutamaa letkua, oikaisee jarruputket ja kytkimen letkut yms.pientä ja etrasta nylon tankoa väliin. Minkälaisia levike retkaisuja olette tehneet ko. automalliin? Palstaa lukiessa OFFI kuume vain kasvaa, vaikkei ole ajanut 50m enempää Mieltä silti vielä askarruttaa:
-Mistä ja mikä vinssi keulille. Kiinalainen, kannattaako?
-Minkä mallinen nautarauta olis hyvä.
-Tasauspyörästön lukot, ekaks ainakin taakse, mutta mistä mallista lainataan.
-Minkä moinen tulee olla hi-liftin kiinnitys piste (ainakin tukeva?)

Nää nyt ekaks tuli mieleen, lisätään kun rakentavaa kritiikkiä/neuvoja tulee

Projekti on nyt vähän tylsässä pakkelointi vaiheessa. En tykkää yhtään tosta pakkeli pölystä, mut kai se on vaan pakko. Ettei vaan tulis liian hyvä

Projektille löytyi just deadline. Manse Trophy, jos sinne pääsis.

Viimeksi muokannut JP80 : 14.03.2009 21:45
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.03.2009, 09:11
Lavamitsu Lavamitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 252
Perusasetus

Etu jousituksen korotus muuten kun vain kiristämällä on vaikeampaa ellei sitten saa vaihdettua koko ylätukivartta,koska siinä ei ole pultattavaa palloniveltä johon olis helppo tehdä korokepalat.

Mutta ehkä jos aikoo viedä harrastusta eteen päin ja hankkia kalliita varusteita niin kannattaa myös tutkia että onko tuo mitsu paras valinta kuumaverisen maastoauton aihioksi.

Jos laittaa vinssin niin rautaa täytyy ainakin lisätä keulaan aika paljon että saa tukevan kiinnityksen.

Mulla on niissä alkuperäisissä puskurin kiinnikkeissä Kohtuu raskastekoinen oman käden tuotos "kenguru" rauta ja on ainakin toistaiseksi kestänyt liftillä nostoa ja vetoa mutta kaikki kesto on vielä kiinni niistä neljästä M12 pultista joten nimitän sitä lähinnä valotelineeksi.

Ja kyllä se vähän voi harmittaa kun se vasta pakkeloitu ovi ja helmat hankaa sitä kuution kivee,muuta sehän on tätä harrastusta!!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.03.2009, 10:50
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Mutta eikös se lisää jännitystä kun yrittää hinkata sitä kiveä rikkomatta vasta pakkeloituja ovia ja helmoja Eihän tuo mitsu taida paras offi aihio olla myönnetään, mutta mikäs sitten olisi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
[M] Mitsu L200 ¤Offi-Osku¤ O/M/V Ajoneuvot 1 09.10.2006 20:43
M : Mitsu L200 2.5D 4wd -89 O/M/V Ajoneuvot 7 21.09.2006 21:46
M/V: Mitsu L200 4x4 2,6B -93 PL O/M/V Ajoneuvot 3 06.09.2006 07:04
M: Mitsu L200 4x4 PL O/M/V Ajoneuvot 2 14.05.2006 21:43
Mitsu L200 4x4 -91 Predator Tekniikka & Jutustelu 6 19.06.2005 20:20


Sivu luotu: 11:22 (GMT +2).