![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja hoijjakoilla... en tiiä,mutta omalla bj:llä mukavat ajo kierrokset loppuu maksimissaan 3000 enimmäkseen,tulee ajeltua n.1000-2500 rpm Ja renkaista ja välityksistä riippuen on ajo kierrokset 80 nopeudella 1600-2300. Ja tämähän on taas vaan pohdintaa. Nii ja olihan se kaasuläpän yläpuolinen käikäle käännetty,reikä porattu,tai mitä kukakin sille on keksinyt???
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ihan ajokierrosten pohjalta mekin pohdittiin asiaa kun kymppilitraisen volvon turbo pistettiin kuusilitraiseen koneeseen.Pyörihän se muttei se oikeastaan yhtään ahtanut.Kulutuksesta ja savusta päätellen syöttöjä oli tarpeeksi...
Hommattiin sitten suosiolla uusi solmu että päästiin taas oikeasti töihin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Se oli siipien puolesta ainaki saman kokonen ku tuo sulla oleva, mikä itsellä oli joskus ja se oli volvon linja-auton koneesta (7 litranen) se hyrskytin ja se ei tosiaankaan toiminu hj:n kyljessä, jos on vakiopumppu.. Pakopesän A/R oli siinä 1.05 ja kompurapuolen 0.50
Just ehkä sen 0.2-0.3 sekin nosti paineita, tosin siinä välystä oli vähä joka suuntaan ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu olen minä sen reiän siihen letkuun tehnyt, mutta kun itekin toivois ,mutta täytyy katella joku muu turbo tuohon.Tuon turbon pakopesän a/r on 1.15.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Koitappa löytää jostain holset 3LD tai 3FD semmonen mummo-ankan aikanen turbo ja kait valmetista seki oli. Se toimi kyllä parhaiten tuossa, ahtaa alhaalta ja riitti ylös asti.. Tuossa on hitsattu tuohon ilmanottoon 100mm alumiinipätkä, että sai ton filtterin passaan ilman sovitteita
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Volvon kuorma-auton koneita on 3.6, 5.5, 6.7, 9.6, 12.0, ja 16.1 litraisia. Mallimerkinnät F4, F6, F/N7, F/N10, F/N12 ja F16.
Kuutosen ja seiskan ahtimet voisi hojossa toimiakkin, kympin ei varmasti. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
NO turbo vaihtui sitten pienempään eli nyt on tuollainen hukkaportiton holset h1 jossa on tällä hetkellä 45imu ja 55 pako paikallaan polkiessa ahtaa 0,5 ja pakopaine on 1,0 sitten kun kiihdyttää kunnolla niin ahtaa 0,9 ja pakopaineet on saman verran ja tasakaasulla ahtoja ja pakopaineita on 80kmh vauhdissa tollaiset 0,3.
Mutta tuokaan ei ala ahtamaan kuin jostain 2000rpm ,jonka jälkeen tuleekin ihan mukava tehopiikki. Mitä keinoja on pakopaineen alentamiseen kun nyt on kolmen tuuman pakoputki auton alle ,mutta pakopaineita on silti noinkin paljon vai kuuluuko sen käyttäytyä noin ,että ensin nousee pakopaine ja hetken päästä paineet tasoittuu. Lieventääkö iso cooleri millään lailla niitä haittavaikutuksia mitä ahtopaineita isommasta pakopaineesta koituu,kun coolerin laiton jälkeen ahtopaineet hieman laski ,mutta pakopaineet ei juurikaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Garret T2 turbo h.150€ + Garret T25 turbo h.80€ | VonLeka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 05.12.2009 16:03 |
Myyty Garret to3 | Jesseh | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.01.2009 20:45 |
Onko eroa HJ60 ja HJ 61 perissä | samid | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.10.2007 07:39 |
M: Garret T03 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.03.2007 11:35 | |
garret t03/04 h400e | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.06.2006 20:02 |