Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Onko garret 4 liian iso hj60:een (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56940)

ugly_hj 07.03.2009 14:33

Onko garret 4 liian iso hj60:een
 
Laitoinpa tossa hj:hin tollaisen garret 4:n imu 56 ja pako 65 ar50 ei hukkaporttia nyt on sellainen ongelma ,että ei nosta ahto paineita kuin 0,2 bar, vaikka kaasu olis pohjassa ja syöttö ruuvi kokonaan pois eli onko tuo turbo vaan liian iso vai missäköhän vika?

ventora 07.03.2009 18:17

oletko koittanut ajaa sillä?

Samsonite 07.03.2009 18:31

Kiinteä hukkis ? Jousi lerpahtanut, ja puhaltaa ohi ?

R.E. 07.03.2009 18:37

Tossahan lukee että ei oo hukkista.

minkä syöttö pummppu noissa hj:ssa on? onks se joku bochin kopio?

Ainakin bochin pumpussa kun avaa syöttö ruuvia niin syöttö määrät pienenee.

Jesseh 07.03.2009 19:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja R.E. (Viesti 540213)
Tossahan lukee että ei oo hukkista.

minkä syöttö pummppu noissa hj:ssa on? onks se joku bochin kopio?

Ainakin bochin pumpussa kun avaa syöttö ruuvia niin syöttö määrät pienenee.

Eikös sen syötön määrän saa selville, kun katsoo kuinka paljon se savuttaa.

R.E. 07.03.2009 19:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jesseh (Viesti 540228)
Eikös sen syötön määrän saa selville, kun katsoo kuinka paljon se savuttaa.

saahan sen niinkin, mutta jos on hukkaportiton turbo niin ahtopaineet säädetään syötön määrällä.

Killer-Wo 07.03.2009 19:58

Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.

Samsonite 07.03.2009 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja R.E. (Viesti 540237)
saahan sen niinkin, mutta jos on hukkaportiton turbo niin ahtopaineet säädetään syötön määrällä.

Vaikuttaa tehokkaalta.

Blis 07.03.2009 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 540250)
Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.

siis hetkonen, kuuskympin pumppu kuusykkösen koneessa? :confused::confused:

Killer-Wo 07.03.2009 21:14

jep.saadaan se hj61:n kadonnut alavääntö käyttöön

Viipo 07.03.2009 21:29

En usko, et ois liian iso. Ite tuuppasin omaan pellin alle jonkun garretin nelosen kokoluokassa olevana Rajayn ilman hukkista. Ihmettelin vaan, ku ei ahtoputket kestäny tavallisilla klemmareilla... Seuraavaksi kun laitoin dumpin ja ahtopainemittarin, selvisi syy: 1,7bar...

ugly_hj 08.03.2009 00:46

Tarkemmin kateltuani niin se imu puoli onkin 50 mm ,mutta kuitenkin niin tuossa ei nouse pakopaineetkaan yhtään ja kun painaa kaasua niin ahtopuolella käy lievä alipaine jonka jälkeen tulee n.0,2 barin ahtopaine eikä ajossakaan sen enempää.Ja tosiaan tuo syöttö ruuvi on kokonaan pois. ja savuttaa aikalailla ,ja on yhtä tehoton kuin vakio.
Myöskään tuo turbo ei vaimenna ääniä juurikaan.

kares 08.03.2009 00:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 540289)
jep.saadaan se hj61:n kadonnut alavääntö käyttöön

Meneekös se sinne muuten "heittämällä" vai vaatiko jotain erikoisempaa???

Sorry topicin lainaus /:

Rekisteröimätön 08.03.2009 00:53

onko turbossa siivet tallella

Mutis 08.03.2009 00:55

Näkyikö turbon sisällä mitään, esim siipiä, ennenkuin pulttasit sen kiinni? ;)

ugly_hj 08.03.2009 01:16

Ei kai siellä mitään siipiä ollunna vähän höyheniä vaan oli jäljellä.

ventora 08.03.2009 09:26

ahdin väljä= ei pyöri

Latekki 08.03.2009 09:45

juu moro ugly. hyvistä neuvoista huolimatta alkaisin itse tutkimaan moisia . onko kompuran hyrrä kunnolla kiinni akselissa ja mitähän nuo pakopaineet on?

Blis 08.03.2009 09:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 540289)
jep.saadaan se hj61:n kadonnut alavääntö käyttöön

miten, laitoitko kuitenkin kuusykkösen pumpusta isommat tapit?

Jani E 08.03.2009 10:14

ja mä ajattelin kokeilla jos laittais 61 pumpun 60 koneeseen että sais vähän enemmän myös yläkierroksille tehoja. se vaan vähän mietityttäny hukkuuko alavääntö. toi 60 pumppuhan osaa kaasutella itsekseen lisää jos meinaa sammua. on tollanen 61 pumppu hyllyssä ja kun kelit lämpiää ja viittii ruuvailla niin kokeilen kyllä tollasta turbon pumppua. ja kulutuskin toivottavasti putois.

ugly_hj 08.03.2009 11:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Latekki (Viesti 540384)
juu moro ugly. hyvistä neuvoista huolimatta alkaisin itse tutkimaan moisia . onko kompuran hyrrä kunnolla kiinni akselissa ja mitähän nuo pakopaineet on?

Moro,sen tarkistinkin että hyrrä on hyvin kiinni ,mutta pakopaineita ei ole yhtään edes täyskaasulla.Ahtimen laakerit ovat kyllä hyvän oloiset aksiaalivälystä on n.2 milliä ,mutta voiko ahdin olla jotenkin muutenkin väljä?

bluevan 08.03.2009 11:26

Olisko laittaa ihan kuvaa asennuksesta?

J_Lanttola 08.03.2009 14:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 540250)
Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.

Käy vissiin aikalailla ahtimen päälle jos ne paineet dumpilla rajoittaa, kun turbo pyörii reippaasti ylikierroksilla. :confused:

ugly_hj 08.03.2009 14:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 540250)
Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.

Tuo on alunperin vapari ,jossa on ollut nyt pri vuotta garretin 3 joka alkoi päästään öljyä läpi tossa syksyllä ,jonka jälkeen laitoin tollaisen turbosaapin garret 3 tossa pari viikkoa sitten, sekään ei nostanut paineita kuin 0,5 bar mutta syy selvisi ,se kompuran siiven kiinnitysmutteri oli irronnut varmaan jo eka koekäytössä ja tuhonnut sen siiven ,äskeen vielä mulkoilin tuota garret nelosta niin sitä aksiaalivälystä ei kyllä ole edes kahta milliä pelkästään sellain,että sen juuri tuntee.

Bj Andy 08.03.2009 14:48

Ja mistähän koneesta tuo 4 garretti on peräisin?
Jos se ny on vaan liian iso...


Sivu luotu: 08:08 (GMT +2).