![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onhan tuossa vielä semmoisia vaihtoehtoja,että jostain romuläjästä löytyisi pienempi pakopesä,tai sitten pienentää sen itse. Budjetista riippuen tietysti. Ite kokeilin 4 garrettia joka oli 4 litran raktorin koneesta,3b koneeseen.Ei kyllä sekään ahistanu,ja paineet oli maksimissaan 0.6 baria jokseenkin maksimi kierroksilla. Sitten tein semmosen sätöksen että rälläköin pakopesän ulkomutkan pois,eli pienensin sitä ja hitsasin siihen uuden mutkan levystä.Paineet nousi jo johonkin 0.8 bariin.Mutta sittenkin vasta kierroksilla. Ny siinä on patrollin ahti joka on melko sopiva.Näissä on muuten lähes saman kokoiset kilkkeet,se päksterin ahti oli vain tuuma mitoilla,ja patrollin millisillä. Kokeilin myös sen 4 painepuolta kolmoseen mutta siitä ei ollut juurikaan hyötyä,jos ei haittaakaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Anteeksi topicin lainaamisesta, mutta eikö 61:sen alakierroslaiskuudelle ole muuta lääkettä kun 60:sen pumppu? Eikö auta omasta pumpusta syöttöjen nosto?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
kuormaauton 8litran kone ja 2000rpm ja hj 4litran pata ja 4000rpm on ilmamäärältään samankokoiset.
hx40 16 koon pakopesällä elikkä scaniasta heräilee mainiosti esim toyotan 2.4 taikka opelin 2.3l cumminsista peräisin olevalla hx35 14pakopesäl saa samoista koneista rajut alaväännöt. hj:n pataan offi käyttöön hx40 pulssipesällä on varma valinta ja kyllä herää alhaalta. pumppu on se avain sana mikä tehään ekana että homma toimii. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja hoijjakoilla... en tiiä,mutta omalla bj:llä mukavat ajo kierrokset loppuu maksimissaan 3000 enimmäkseen,tulee ajeltua n.1000-2500 rpm Ja renkaista ja välityksistä riippuen on ajo kierrokset 80 nopeudella 1600-2300. Ja tämähän on taas vaan pohdintaa. Nii ja olihan se kaasuläpän yläpuolinen käikäle käännetty,reikä porattu,tai mitä kukakin sille on keksinyt??? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ihan ajokierrosten pohjalta mekin pohdittiin asiaa kun kymppilitraisen volvon turbo pistettiin kuusilitraiseen koneeseen.Pyörihän se muttei se oikeastaan yhtään ahtanut.Kulutuksesta ja savusta päätellen syöttöjä oli tarpeeksi...
Hommattiin sitten suosiolla uusi solmu että päästiin taas oikeasti töihin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Se oli siipien puolesta ainaki saman kokonen ku tuo sulla oleva, mikä itsellä oli joskus ja se oli volvon linja-auton koneesta (7 litranen) se hyrskytin ja se ei tosiaankaan toiminu hj:n kyljessä, jos on vakiopumppu.. Pakopesän A/R oli siinä 1.05 ja kompurapuolen 0.50
Just ehkä sen 0.2-0.3 sekin nosti paineita, tosin siinä välystä oli vähä joka suuntaan ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juu olen minä sen reiän siihen letkuun tehnyt, mutta kun itekin toivois ,mutta täytyy katella joku muu turbo tuohon.Tuon turbon pakopesän a/r on 1.15.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Garret T2 turbo h.150€ + Garret T25 turbo h.80€ | VonLeka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 05.12.2009 16:03 |
Myyty Garret to3 | Jesseh | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.01.2009 20:45 |
Onko eroa HJ60 ja HJ 61 perissä | samid | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.10.2007 07:39 |
M: Garret T03 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.03.2007 11:35 | |
garret t03/04 h400e | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.06.2006 20:02 |