Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2009, 00:39
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Muutaman kerran on tullut eteen sellainen seikka, että kun on vaihdettu kaikki kytkimen osat,
niin se tanko työsylinterin ja painelaakeria painavan kytkinhaarukan välillä jääkin aavistuksen liian lyhyeksi.
Työsylinterin päässä puoli senttiä pois liikevarasta vaikuttaa paljon kytkimen irrottamiseen.

Kannattaa tarkistaa, että siihenkin väliin jää vain parin millin välys ja tekee vaikka pitkästä pultista/kierretangosta puoli senttiä
(tai paljonko välys salliikaan) pidemmän tangon. Toisella kädellä painat tankoa & mäntää sylinterin sisään ja toisella kädellä painat
kytkinhaarukkaa kevyesti asetelmaan päin, ja sit vaan katsot kuinka paljon pidemmän tangon voi tehdä.

Joskus tuli tehtyä säädettäväksi tuo tanko, mutta eipä sitä juuri tarvitse säädellä jälkeenpäin.
Kytkinlevy kun vähän kulahtaa, niin taas tulee tankoon lisää välystä.


Viimeksi muokannut Kartse1 : 01.03.2009 01:15
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2009, 01:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pitääpä kattoa vielä tuo..
Näyttäs että työsylinterissä olis varaa ottaa sisäänpäin.
Tuntus että työsylinteri ei syötä tarpeeksi pitkälle, että kytkin irrottas..

-Hilunyybi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2009, 10:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Muutaman kerran on tullut eteen sellainen seikka, että kun on vaihdettu kaikki kytkimen osat,
niin se tanko työsylinterin ja painelaakeria painavan kytkinhaarukan välillä jääkin aavistuksen liian lyhyeksi.
Työsylinterin päässä puoli senttiä pois liikevarasta vaikuttaa paljon kytkimen irrottamiseen.

Kannattaa tarkistaa, että siihenkin väliin jää vain parin millin välys ja tekee vaikka pitkästä pultista/kierretangosta puoli senttiä
(tai paljonko välys salliikaan) pidemmän tangon. Toisella kädellä painat tankoa & mäntää sylinterin sisään ja toisella kädellä painat
kytkinhaarukkaa kevyesti asetelmaan päin, ja sit vaan katsot kuinka paljon pidemmän tangon voi tehdä.

Joskus tuli tehtyä säädettäväksi tuo tanko, mutta eipä sitä juuri tarvitse säädellä jälkeenpäin.
Kytkinlevy kun vähän kulahtaa, niin taas tulee tankoon lisää välystä.

Tojossa on automaattisäätö tuossa,siellä ei kuulu olla minkäänlaista välystä.Jos on niin sylinterissä on todennäköisesti jousi poikki.

Ettei olisi mennyt levy väärinpäin paikalleen laittaessa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2009, 12:37
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ei se automaattisäätö mitään pyhitä, jos tangossa ja työsylinterin männässä loppuu liikerata ennen aikojaan.
Eli jousi on työntänyt mäntää sentin eteenpäin, vaikka polkimeen ei olisi koskettukaan.

Tarvikekytkinpaketit + painelaakeri nyt vaan sattuvat joskus olemaan erilaisia kokonaisvahvuudeltaan, kuin se alkuperäinen paketti.

Tuon kytkinlevynkin voi useissa vehkeissä laittaa väärinpäin...

Joskus 30v sitten meni Caprin levy kiireessä väärinpäin, mutta silti sillä voi ajaa.
Poljin lattiassa kuului vaan korvia riipivä metallinen kiljahtelu, kun levyn keskiö otti
vauhtipyörän keskireiän reunoihin kiinni...

Jos toi tankosysteemi ei auta, niin kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa pajalla sen kytkinlevyn asento (kytkinlevyn jouset asetelmaan päin).
Joissakin vehkeissä pääsee aika hyvin tiiraamaan lampun & varsipeilin kanssa vaikka
sieltä kytkinhaarukan reiästä.
Hiluksin kytkinkopan mallia en enää tarkkaan muista, kun siitä on Wuosia ja kymmeniä
autoja aikaa välissä, kun olen moisen alla mönkinyt.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2009, 20:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Terve!

Otin laatikon alas ja paljastui, että painelaakeri oli syönyt itsensä melkeen kokonaan läpi asetelmasta, eli oli uusi laakeri juminut kiinni. Nyt on taas uusi Sachs -kytkinpaketti paikoillaan ja tuntus pelaavan niinku pitää.
Takuuseen vaihtoivat sen paketin uuteen Autoasi liikkeessä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.05.2016, 06:05
"Speedy" "Speedy" ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.07.13
Sijainti: Jämsä
Viestit: 39
Perusasetus

Kiinnostais tietää kuuluiko kytkimestä mitään epämääräisiä ääniä??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Apuja kaivataan kotisivuihin.. nana Chit-Chat 11 23.01.2009 08:57
JEEP XJ apuja kaivataan!?! mch Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2009 13:26
VITARAssa ongelmia, apuja kaivataan ockelbo4500 Tekniikka & Jutustelu 2 30.07.2008 21:52
turbon ongelma, apuja kaivataan. Offroadrunner Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2008 16:39
Apuja kaivataan sevy.8 Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2005 11:08


Sivu luotu: 09:25 (GMT +2).