![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Muutaman kerran on tullut eteen sellainen seikka, että kun on vaihdettu kaikki kytkimen osat, niin se tanko työsylinterin ja painelaakeria painavan kytkinhaarukan välillä jääkin aavistuksen liian lyhyeksi. Työsylinterin päässä puoli senttiä pois liikevarasta vaikuttaa paljon kytkimen irrottamiseen. Kannattaa tarkistaa, että siihenkin väliin jää vain parin millin välys ja tekee vaikka pitkästä pultista/kierretangosta puoli senttiä (tai paljonko välys salliikaan) pidemmän tangon. Toisella kädellä painat tankoa & mäntää sylinterin sisään ja toisella kädellä painat kytkinhaarukkaa kevyesti asetelmaan päin, ja sit vaan katsot kuinka paljon pidemmän tangon voi tehdä. Joskus tuli tehtyä säädettäväksi tuo tanko, mutta eipä sitä juuri tarvitse säädellä jälkeenpäin. Kytkinlevy kun vähän kulahtaa, niin taas tulee tankoon lisää välystä.
Viimeksi muokannut Kartse1 : 01.03.2009 01:15 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
pitääpä kattoa vielä tuo..
Näyttäs että työsylinterissä olis varaa ottaa sisäänpäin. Tuntus että työsylinteri ei syötä tarpeeksi pitkälle, että kytkin irrottas.. -Hilunyybi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tojossa on automaattisäätö tuossa,siellä ei kuulu olla minkäänlaista välystä.Jos on niin sylinterissä on todennäköisesti jousi poikki. Ettei olisi mennyt levy väärinpäin paikalleen laittaessa... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei se automaattisäätö mitään pyhitä, jos tangossa ja työsylinterin männässä loppuu liikerata ennen aikojaan.
Eli jousi on työntänyt mäntää sentin eteenpäin, vaikka polkimeen ei olisi koskettukaan. Tarvikekytkinpaketit + painelaakeri nyt vaan sattuvat joskus olemaan erilaisia kokonaisvahvuudeltaan, kuin se alkuperäinen paketti. Tuon kytkinlevynkin voi useissa vehkeissä laittaa väärinpäin... ![]() Joskus 30v sitten meni Caprin levy kiireessä väärinpäin, mutta silti sillä voi ajaa. Poljin lattiassa kuului vaan korvia riipivä metallinen kiljahtelu, kun levyn keskiö otti vauhtipyörän keskireiän reunoihin kiinni... Jos toi tankosysteemi ei auta, niin kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa pajalla sen kytkinlevyn asento (kytkinlevyn jouset asetelmaan päin). Joissakin vehkeissä pääsee aika hyvin tiiraamaan lampun & varsipeilin kanssa vaikka sieltä kytkinhaarukan reiästä. Hiluksin kytkinkopan mallia en enää tarkkaan muista, kun siitä on Wuosia ja kymmeniä autoja aikaa välissä, kun olen moisen alla mönkinyt. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Terve!
Otin laatikon alas ja paljastui, että painelaakeri oli syönyt itsensä melkeen kokonaan läpi asetelmasta, eli oli uusi laakeri juminut kiinni. Nyt on taas uusi Sachs -kytkinpaketti paikoillaan ja tuntus pelaavan niinku pitää. Takuuseen vaihtoivat sen paketin uuteen Autoasi liikkeessä. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiinnostais tietää kuuluiko kytkimestä mitään epämääräisiä ääniä??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Apuja kaivataan kotisivuihin.. | nana | Chit-Chat | 11 | 23.01.2009 08:57 |
JEEP XJ apuja kaivataan!?! | mch | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.01.2009 13:26 |
VITARAssa ongelmia, apuja kaivataan | ockelbo4500 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.07.2008 21:52 |
turbon ongelma, apuja kaivataan. | Offroadrunner | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 19.02.2008 16:39 |
Apuja kaivataan | sevy.8 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.08.2005 11:08 |