Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2009, 18:52
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Antti Näytä viesti
Tuossa em. Pirate:n jutussa oli kannatusta saanut myös Lokar:n Hod Rod keppi. Tuo kiinnostais minua tuohon CJ-Jeepulaan vaihtaa. Tosin ihan suora ja pitkä malli, joka näyttäis lähes alkuperäiseltä 57-CJ:n vaihdekammelta. Mulla nyt olevan Hurstin T-maticin räikkä ja vaijerisydeemi on ihan hanurista.
Toi Lokari tietysti vaatii, että vaihdelaatikon sijainti on autossa sopivalla kohtaa hollillaan.

Se mikä itseä mietityttää on pykälien löytyminen, eli "tatsi". Ilmeisesti Lokareissa ei myöskään näe mistään näytöstä, mikä vaihde on pykälässä. Onkohan kellään palstaa lukevalla kokemusta Lokareista? Kiinnostaa myös noissa, et miten on toteutettu "neutral switch" ja Pakkivalon kytkin, sekä estetty tuo vahingossa pakille suoraan paiskaaminen.


Vaikka joku tuommoinen malli.

toimiiko tuommoinen manuaalikoneiston kanssa?
vai oisko jollakin tietoa mikä ois hyvä manuaalikoneiston kanssa? ja mekaanisella siirrolla(th700)?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2009, 21:42
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 Näytä viesti
toimiiko tuommoinen manuaalikoneiston kanssa?
vai oisko jollakin tietoa mikä ois hyvä manuaalikoneiston kanssa? ja mekaanisella siirrolla(th700)?

Jos keppi toimii automaattikoneiston kanssa, se toimi samalla laillai manuaalikoneiston kanssa myös. Samoissa kohdissahan ne pykälät on. Toimiiko se hyvin on eri asia. Toi lokar shifteri on kyllä siitä kätevä että siihen saa 32" pitkän kepakon!

Sitten kun tulee käännetty kaavio, eli isoin vaihde takana ja ykkönen vapaan vieressä, niin olis hyvä olla erilailla ne stopparit tai "haitat" eri pykälien välillä. Siks noista useimmista kepeistä missä on aina eri versio normi ja käännetylle kaaviolle.

Piratella on oikein hyvä artikkeli aiheesta.
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/shifter/

Ja tossa olis 73 vaihtoehtoa th700 käskyttämiseen.
http://store.summitracing.com/egnsea...115+4294805820

Räikkäsifterit kannattaa kyllä maastokäytössä mun mielestä unohtaa, gate tyyppinen on logisempi kun veivataan eestaas.
Niitä ei ollut summitilla kuin 13 vaihtoehtoa th 700 looraan. Mä oon tykänny tosta omaan th350 tulleeseen quarter stickkiin. Ja samaa löytyy th700 myös.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2009, 22:10
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

no kylläpä minä sitten olen ymmärtänyt vähän ulkomaan kieltä oikein... piti vain tyhmänä varmistaa..
kohtapas se nähdään miten toimii,tuommonen on tulossa ja juurikin 32" kepukalla.kokeelle..
mutta tuossahan summitilla on hyvä valikoima rueta ehtiin parempaa jos ei miellytä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2009, 23:00
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Kyllä minulle käy hyvin räikkäshifteri. Käännetyllä kaaviolla, ja shifteri (Hurst Pro-Matic 2) pikkaisen viilattu niin että pakille asti menee keppiä nostamatta tai painamatta. Näin pakin ja ykkösen väliä kepittäessä ei tarvitse kuin keppiä sohaista kaksi kertaa ja haluttu pykälä on silmässä.

Tuohon shifteriin jotenkin ehkä sais sellaisen pakkikepin, jota tölväistyä on aina pakkivaihde päällä.
En ole vielä sitä toteuttanut mutta ehkä joskus.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2009, 23:33
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren Näytä viesti
Kyllä minulle käy hyvin räikkäshifteri. Käännetyllä kaaviolla, ja shifteri (Hurst Pro-Matic 2) pikkaisen viilattu niin että pakille asti menee keppiä nostamatta tai painamatta. Näin pakin ja ykkösen väliä kepittäessä ei tarvitse kuin keppiä sohaista kaksi kertaa ja haluttu pykälä on silmässä.

Tuohon shifteriin jotenkin ehkä sais sellaisen pakkikepin, jota tölväistyä on aina pakkivaihde päällä.
En ole vielä sitä toteuttanut mutta ehkä joskus.
Mulla oli viilaamaton promatikki kadulla volvossa ja se ois ollu tuskaa maastossa normaalikaaviolla. Mutta käänetty kaavio ja viilaukset muuttaa toki tilannetta.

Kaverilla on chevy pickupissa joku B&M mega räikkä ja siinä on sellanen ite tehty pikkukeppi lisänä josta taaksepäin vetämällä saa "pakkoykkösen" päälle laakista. Ja sitten voi räikällä vaihtaa eteenpäin. Jotenkin noin vois ehkä tehä sen pakkikepinkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2009, 09:03
Jeep-Antti:n Avatar
Jeep-Antti Jeep-Antti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.06
Sijainti: Anjala, .
Viestit: 311
Thumbs up

Tuli nyt tuollainen Lokari sitten hommattua TH350:stä käskemään. Kohtuullisen hyvin sattui alkuperäisen tikun paikalle. Alkuperäisen suojapellin loppuviimeistely vielä uupuu.



Laadukkaan oloinen shifteri ja vapaavalon kytkinkin tuosta löytyi. Vaihdekaavio on nupissa ja nuppia keskeltä painamalla vapautuu keppi. Hyvältä tuntuu kylmät tyypit.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2009, 11:25
Slantsix225:n Avatar
Slantsix225 Slantsix225 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Mehtä, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Vaihdekaavio


Mitäs tuo katsastussetä sanoo tuosta lokarin kepistä kun siinä ei ole vaihteenosoitinta? Riittääkö tuo nupin kaavio?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Mikä alennin mikä teho? p3ku Tekniikka & Jutustelu 6 07.02.2006 22:33
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 17:09 (GMT +2).