![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Ruusuja ja toiveita (muttei risuja)
Mukavasti mentiin Rodeo Drivella tämäkin kausi. Mittakaava kartalla on hyvä olemassa ja edelleenkin olen rakastunut F1-näppäimeen
![]() Ohjelman luoman ozi.wpt-tiedoston pilkkuvirheestä oli puhetta Turaoffissa ja siihen varmaan tulee jossain vaiheessa korjaus. Ajattelin itse kokeilla saisiko Ozin kautta helpommin siirrettyä rastit Magellan käsigepsuun kun ne eivät suoraan RD:sta siirry. Kilpailun aikana kaipasin yhden rastin haku -toimintoa, jota olen varmaan toivonut aikaisemminkin. Eli rastin etsiminen kartalta numeron perusteella. Tulosten tarkistamista varten voisi olla näyttö (esim. rastilistan näköinen taulukko) jossa näkyy rastit numerojärjestyksessä ja jollain tapaa merkittynä rastin tila: SAATU, LÖYDETTY, HYLÄTTY. Tai oikeastaan ainoastaan tuolla SAATU-kuittauksella on merkitystä. Jotain tuli mieleen kun kilpailun jälkeen katselin simulaatiota: - pause-näppäin simulaatioon - vaihtoehdoksi katsoa simulaatio ilman kuvia, voihan ne kuvat poistaa sieltä kansiostaan mutta sitten taas pitää vissiin ladata uudestaan jos haluaa katsoa kuvien kera. Tuo kuvien kera katsominen on muuten ihan hauska ominaisuus. Kiitokset jälleen ja vielä kerran Japelle hienosta ja toimivasta ohjelmasta! |
|
||||
|
||||
![]() Kiitti
Tälläisiä minulla on listalla ensivuoden versioon. Katsotaan mitä ehdin. Äänestää saa eniten toivomaansa ominaisuutta.
- Rastien haku ja selailu - Jonkinlainen lähimmän rastin valinta. Ehkä nappi, joka valitsee lähimmän rastin aktiiviseksi. Joskus valittua rastia lähestyessä lähestyykin toista rastia. Voisi helposti valita sen. - Hyppelynappi. Saisi hypytettyä valittua rastia lähirastien välillä. - Käsintäytettävän listan näköinen tuloste. Jos vaikka kilpailukeskuksessa olisi sitten printteri. Jotain tähän suuntaan. - Aloitusrastien selkeä erottuminen. - Rastien muodon tai värin muuttuminen pistemäärän mukaan. - Jonkilainen pistettä/hehtaari ilmaisin. Näkisi missä on paljon pisteitä pienellä alueella. - Jne. Paljon pyörii päässä. Mutta käyttö ei saa monimutkaistua. Pitää olla mahdollisimman automaattista. - Sitten vielä mahdollisuus mittareiden suurentamiseen. - Hiiren käytön minimointi Ongelmatilanteissa mailia voi lähettää rodeodrive[AT]kolumbus.fi osoitteeseen. Liisi. Laita minulle se tiedosto. Korjaan sen pilkkujutun. Tarvitsen mallin. Laita tuohon ullä olevaan mailiin.
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 19.09.2008 08:06 |
|
||||
|
||||
![]()
Jappe! Oisko mahdollista saada kunnon mummo ohjeet Rodeo Driveen??
Tosiaan oli hieman alku hankalaa kun ei oikein rastit tullut näkyviin ja kalibrointi ei onnistunut ollenkaan.... Onneksi "Toizukenzun parempi puolisko" oli varikolla ja sai kuin saikin oman ja meidän Rodeo Driven toimimaan....
|
||||
|
||||
![]() OhjeetLainaus:
Sitten kannattaa lukea tätä keskustelua. Tätä ohjelmaa teen itselleni ja jaan ilmaiseksi muille. Jos minulla on sitä aikaa kehitellä, niin teen siihen uusia ominaisuuksia. Itseäni varten minulla ei ole motivaatiota ohjeita kirjoittaa ![]() Jos vapaaehtoisia löytyy, niin sitten syntyy.
|
||||
|
||||
![]() Uusi versio
Tässä versiossa näkyvin muutos on mahdollisuus kasvattaa mittareiden kokoa, niitä vähentämällä. Laajakuvaläppärissä meni mittarit liian pieneksi. Nyt kuski näkee lähestymismittarin paremmin.
Toinen näkyvä muutos on korjaus klikkauspisteeseen. Jossain tilanteissa hiirellä klikkaus ei osunut kohdalleen. Nyt osuu. http://www.iisalo.com:8080/RodeoDrive/publish.htm Niin ja sitten ozi tulostuksen korjaus. Oli pilkku tuossa 64.33 ja 29.15 kohdissa OziExplorer Waypoint File Version 1.0 WGS 84 Reserved 2 Reserved 3 890,890,64.3386066666667,29.1549483333333, ,0,1,0,0,65535,890/000p kkk,0,0 788,788,64.339195,29.1567766666667, ,0,1,0,0,65535,788/000p kk,0,0
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 27.10.2008 20:45 |
|
||||
|
||||
![]()
Pitääkö vanha poistaa ja ladata uusiversio vai päivittääkö automaattisesti.
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite ainaskii latasin,ja tais päivittää automaattisesti |
|
||||
|
||||
![]() Serveri muuttuu
Vanha serveri alkaa kuolla lopullisesti. Jos asennus ei onnistu, niin kokeile ilman :8080.
Siis http://www.iisalo.com/RodeoDrive/publish.htm
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Toimiiko tää linux-koneissa? Esim. ubuntu+wine?
|
|
||||
|
||||
![]()
Mä oon (ehkä) tyhmä, mut en saa ladattua... Tai lataa muttei asenna?!?!?
|
|
|||
|
|||
![]() Eipä niistä koordinaateista olis ollut hyötyä..Lainaus:
![]() ![]() Inhorealisti |
|
||||
|
||||
![]() Nyt toimii asennus
Olin viikon reissussa. Kone oli alhaalla sähkökatkon jäljiltä.
Ohjelma on tehty C# koodilla. Lähdekoodit on saatavissa. Jos joku haluaa linux koneissa kokeilla, niin on olemassa MONO projekti. Sen avulla voi ehkä ohjelman saada toimimaan. Ohjelma on tarkoitettu nykyaikaiselle XP/Vista koneelle. Voi toimia vanhassa koneessa. Ajoin itse 800Mhz koneella aikaisemmin. Olen tutkaillut puheentunnistuksen lisäämistä. Perustoimintoja voisi käskyttääkin (zoom, rastin kuittaus jne). Mutta voipi olla liian meluisa paikka luotettavaan toimintaan. Muistakaa: Asennus toimii vain Microsoftin selaimella!
|
||||
|
||||
![]()
Aaaaa... Tulikettu pois, kokeillaan...
|
|
||||
|
||||
![]() Viimeisin versio
Tästä viimeisin versio. Vanha kannattaa ensin poistaa. HUOM! asennus vain Microsoftin selaimella.
http://www.iisalo.com/rodeodrive2009/setup.exe Laittelen myös zip paketin, jossa on ohjelma. Koneille joita ei saa internettiin. Zip paketti ei yksin riitä. Tarvitaan myös SQL compact 3.5 ja .net 2.0 jos niitä ei ole ennestään. Tuo nettiasennus osaa ne asentaa. http://www.iisalo.com/images/manualsetup.zip http://www.microsoft.com/Sqlserver/2...s/compact.aspx http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en Jos on ongelmia mailatkaa rodeodrive(AT)kolumbus.fi tai sitten tähän palstalle.
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 18.02.2009 18:59 |
|
||||
|
||||
![]()
saako Rodeo Drivea toimimaan windows CE:ssä?
|
||||
|
||||
![]() CE versio
Ei ole tarkoitusta tehdä CE versiota. Koodi on suurinpiiretein yhteensopivaa, mutta käyttöliittymä pitäisi tehdä uusiksi. On niin pieni näyttö. Olen kyllä joskus ajatellut tehdä jonkin lisäosan CE:lle. Esim se suuntamittari olisi siinä ja saisi tiedot wlanin kautta. Mutta aikaa on aina liian vähän.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Vieläkö ohjelman saa ladattua jostain? Nuo iisalmen linkit ei pelitä? Menee jollein ihmesivulle...joka herjaa jotain että iisalmi offline...???
|
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla ainakin toimi toi suoraan asennus loppuviikosta.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]() ongelma
Eli ongelma on seuraavanlainen:
-Autossa mulla on läppäri johon liitetty ulkoinen näyttö. Jos näytön laittaa tietokoneen ensisijaiseksi näytöksi niin RD: tä käytettäessä ohjelma toimii muuten normaalisti, mutta kun yrittää hiirellä klikata rastia niin ei tapahdu mitään. Sama ongelma esiintyy, vaikka näyttö olisi läppärin oman näytön rinnakkainen, eli molemmissa näytöissä näkyy työpöytä samanlaisena (kännistävalikko ja pikakuvakkeet). Mutta jos ulkoisen näytön laittaa siten että se on ns. kakkosnäyttönä (laajennetty työpöytä) ja raahaa RD: n siihen niin silloin RD toimii normaalisti. Eli onko jollakulla muulla ilmenny saman kaltaisia ongelmia kun käyttää ulkoista näyttöä? En osaa sanoa johtuuku ongelma käyttiksestä (ko. XP) vai RD:stä. Olisko jollakulla jotain tipsejä mitän vois vielä koittaa ulkosen näytön suhteen? Voisko ongelma johtua jostain windowsin päivityksistä? Voisko noihin ulkosiin näyttöhommiin olla jotain ohjelmia millä niitä pystyy hallitseen tms. niin ja RD on uusin versio ja läppäri on juuri putsattu ja widows asennettu uudestaa. (sama ongelma oli aikasemminkin) |
|
||||
|
||||
![]() Hiiriongelma
Kokeilin omalla koneella ja hiiri toimii normallisti molemmissa tilanteissa.
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on Rodeodrive asennettu koneelle, ja kysymys kuuluukin että MIHIN ne kartat sijoitetaan ohjelmassa?
Kaikki suomen topokartat löytyy sähköisessä muodossa. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Rodeo Drive Safari | jappe | Maasturiprojektit | 376 | 03.06.2013 14:31 |
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 04.03.2009 16:28 |
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ | myllis | O/M/V Muut | 0 | 23.10.2006 13:53 |
O: drive flange | Rytari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 21.08.2006 14:16 |
Mulholland Drive | KariSalmelainen | Movies | 5 | 03.02.2004 09:43 |