![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muistakseni tunnelia ei tarvinnut suurentaa. Helpommalla kyllä pääset kun vaihdat jakikseen tiheemmät välitykset.
Esim: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55833 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Päittäiset.
Siinähän nuo näyttäs keskinmäisen runkolaakeri pukin kyljessä olevan. Yks päittäis liuska lohkon edessä rätin päällä... Liuskoja siis yhteensä 4kpl. Ja öljy hahlot sit asentaessa akselin puolelle...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
joo tos on samanlai päittäis välilevyt ku toyota 4k koneis, ittellä kans toi kopan hitsaus eessä et ottaa rungosta irti ! saapahan kunnol sillo tehtyy.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Fordin koneessa on kampiakselin päässä normilaakeri? Tarkoitatko tällä akselin takapäässä olevaa kuulalaakeria, eli silmälaakeria? Sen tehtävä on tukea vaihteiston kytkinakselia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu. Sitä meinasin alunperin että akselin päässä ei ole tommosta kuulalaakeria niinku koneissa joita olen avannut. Vähä huonosti selitin. Mut nyt homma selvä! Päittäislaakeri: puolikuu liuska, ei akselin päässä oleva kuulalaakeri. Jälleen hiukan viisaampi. Kiitos. Hommasin tommosen b20 m40 vaihdelaatikon ja koitan sovitella sitä nyt laatikon ja jakiksen väliin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niinpä. kyl se on helpompi kyljellään krotata. 2 miestä pyörittää tota koria ihan helposti. 10 pultilla oli kori kiinni et aika näppärä ottaa se irti. mul oli korin kummatki etupalkit ihan mädät, oli pakko tehä kokonaan uudet.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Hain tänään tommosen. B20 M40 laatikko (4 vaihde suora). Se pitäis saada laatikon ja jakiksen väliin. Ajattelin käyttää sen vakiokardaanin niveliä johon teetän bordit. Samalla pitää lyhentää tuota b 20 laatikon edessä olevaa akselia ja koneistaa siihenkin bordi ja kierre päähän. Perä osan laitan jakolaatikkoon vakionivelellä johon tulee bordi. Tein uusia kiinnikkeitä vaihdelaatikkoon kun noi alkuperäset on tiellä. Jakolaatikko mallattu noin 10cm taaksepäin ja siihen väliin menee toi volvon loota. Etuakselille menevä kardaani pitenee aika rajusti kyllä mut pitää tehdä jatkolaipat kumpaamkin päähän. Takana ei haittaa koska akselinhan saa suunnattua oikein koska en ole vielä tehnyt noita spoa kiinnikkeitäkään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 täys kaasu päällä käynistäessä | titanix | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 26.02.2007 22:33 |
BJn jakis remppa (H41?) | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.01.2006 20:46 |
HJ-61 aski remppa | Phase | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.11.2005 21:37 |
Lantikka on täys traktori | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.04.2005 21:41 | |
patukka + kone remppa ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.01.2005 08:09 |