Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzuki SJ 410 koko auton remontti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55784)

Mappe 03.02.2009 00:05

Suzuki SJ 410 koko auton remontti
 
3 Liiteet
Tuli ostettua tällänen ku teki mieli. Ajelin sillä neljä päivää ja sit pistin se palasiks. Tarkoituksena tehä koko autoon täydellinen remontti. lisäksi asentaa vinssi, isommat renkaat, laittaa soa sekä muutä tilpehööveriä. Kuinka isot renkaat muuten saa noihin suitsan vakio vanteisiin?
Liite 3571
siinä kori.. reilu parikymmentä paikkaa tinattava. 2 kpl palkkia tehtävä kokonaan uudestaan.
Liite 3572
alusta hyvässä kunnossa. menee parin päivä päästä akselineen ja lootineen korkeapainepesuun.
Liite 3570
siinä hiukan lattian hitsaustöiden sillotusta.

Mappe 03.02.2009 00:21

2 Liiteet
Purin koneen ja käytin lohkon ja kannen koneistamolla. Heti ku männän renkaat saapuu voi lyödä pannun kasaan. Stefat oli vuotanut aika pahoin kummastaki päästä. liekö yleistä. ihmettelin kun kampiakseli ei ole kuin runko laakereiden kohdalta kiinni ilman päittäis laakereita. tosin yksinkertainen on kaunista.
Liite 3574
siinä työstetty kansi
Liite 3575
ja siinä lohko. hiukan yläpäässä kulumisen merkkejä.

No vielä on korin ja alaustan kanssa paljon hommia ennenku savut hörähtää.

velmeri76 10.02.2009 12:08

terve vaan. Mulla täsmälleen sama projekti menossa, mut männänrenkaat on hukassa?? Eli voisitko kertoa mistä renkaat sait hommattua???

Mappe 11.02.2009 11:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja velmeri76 (Viesti 532501)
terve vaan. Mulla täsmälleen sama projekti menossa, mut männänrenkaat on hukassa?? Eli voisitko kertoa mistä renkaat sait hommattua???

Morjensta!
Kävin motonetis eikä ne saanu tilattua sinne. Sit pamautin vaasas olevalle varaosa helmiselle ja ne lupas tilata jostain. saan ne varmaan viikon sisäl jos ne on saanu ne sinne. voin ilmotella ku ja jos saan osat.

Mappe 15.02.2009 01:29

4 Liiteet
Liite 3692
Siinä hiukan pohjan hionta töitä.
Liite 3693
Maalattu Intergard 2 komponentti pohjamaalilla.
Liite 3694
Liite 3695
Availin ton jakolaatikon välityksiä ajatellen. Kuinka kannattais välittää, on meinaan liian pitkä toi lyhyt nelonen. Olen kuullut että vaihdelaatikon ja jakarin väliin laitettais b20 vaihdelaatikko? Onko kokemuksia?

make-lj 15.02.2009 01:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533824)
Liite 3692
Liite 3695
Availin ton jakolaatikon välityksiä ajatellen. Kuinka kannattais välittää, on meinaan liian pitkä toi lyhyt nelonen. Olen kuullut että vaihdelaatikon ja jakarin väliin laitettais b20 vaihdelaatikko? Onko kokemuksia?



kyseleppäs tuolta http://forums.offipalsta.com/showthr...ighlight=tossu

sisua45 15.02.2009 08:34

Lainaus:

ihmettelin kun kampiakseli ei ole kuin runko laakereiden kohdalta kiinni ilman päittäis laakereita.
En tunne suzukin konetta, mutta eiköhän päittäiset ole ihan runkolaakereitten yhteydessä?

Jos koneessa ei ole päittäisiä, niin kytkintä painettaessa kampiakseli menee eteenpäin. Olen sellaisenkin nähnyt. :D

Kankku 15.02.2009 09:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533824)
Liite 3692
Siinä hiukan pohjan hionta töitä.
Liite 3693
Maalattu Intergard 2 komponentti pohjamaalilla.
Liite 3694
Liite 3695
Availin ton jakolaatikon välityksiä ajatellen. Kuinka kannattais välittää, on meinaan liian pitkä toi lyhyt nelonen. Olen kuullut että vaihdelaatikon ja jakarin väliin laitettais b20 vaihdelaatikko? Onko kokemuksia?

meidän vanhassa kilpurissa on just tuollainen b20:sen M40 vaihdelaatikko
me rossattiin sillä volvo lootalla pari kolme vuotta
kyllä sillä välitykset pienenee

Mappe 15.02.2009 11:48

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 533839)
En tunne suzukin konetta, mutta eiköhän päittäiset ole ihan runkolaakereitten yhteydessä?

Jos koneessa ei ole päittäisiä, niin kytkintä painettaessa kampiakseli menee eteenpäin. Olen sellaisenkin nähnyt. :D

Liite 3698
Tätä meinasin. Se on kiinni ainoastaan runkolaakereista. Ensimmäistä kertaa availen tämmöstä konetta. Fordin koneita oon avannu ja niissä on yleensä kampiakselin päässä vielä normilaakeri.

Mappe 15.02.2009 12:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 533848)
meidän vanhassa kilpurissa on just tuollainen b20:sen M40 vaihdelaatikko
me rossattiin sillä volvo lootalla pari kolme vuotta
kyllä sillä välitykset pienenee

Kuulostaa hyvältä. Jouduitteko isontamaan kardaanitunnelia?

PeteTurku 15.02.2009 16:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533883)
Kuulostaa hyvältä. Jouduitteko isontamaan kardaanitunnelia?

Muistakseni tunnelia ei tarvinnut suurentaa. Helpommalla kyllä pääset kun vaihdat jakikseen tiheemmät välitykset.
Esim: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55833

FoTo 15.02.2009 17:27

Päittäiset.
 
Siinähän nuo näyttäs keskinmäisen runkolaakeri pukin kyljessä olevan. Yks päittäis liuska lohkon edessä rätin päällä... Liuskoja siis yhteensä 4kpl. Ja öljy hahlot sit asentaessa akselin puolelle...

hougan 16.02.2009 10:35

joo tos on samanlai päittäis välilevyt ku toyota 4k koneis, ittellä kans toi kopan hitsaus eessä et ottaa rungosta irti ! saapahan kunnol sillo tehtyy.

sisua45 16.02.2009 11:58

Lainaus:

Tätä meinasin. Se on kiinni ainoastaan runkolaakereista. Ensimmäistä kertaa availen tämmöstä konetta. Fordin koneita oon avannu ja niissä on yleensä kampiakselin päässä vielä normilaakeri.
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Päittäis laakerit ovat irtonaisia liuskoja, tai ne ovat kiinteästi kiinni jossain runkolaakerissa. Tuossa on näköjään irtoliuskat.

Fordin koneessa on kampiakselin päässä normilaakeri? Tarkoitatko tällä akselin takapäässä olevaa kuulalaakeria, eli silmälaakeria? Sen tehtävä on tukea vaihteiston kytkinakselia.

Mappe 16.02.2009 12:57

Juu. Sitä meinasin alunperin että akselin päässä ei ole tommosta kuulalaakeria niinku koneissa joita olen avannut. Vähä huonosti selitin. Mut nyt homma selvä! Päittäislaakeri: puolikuu liuska, ei akselin päässä oleva kuulalaakeri. Jälleen hiukan viisaampi. Kiitos. Hommasin tommosen b20 m40 vaihdelaatikon ja koitan sovitella sitä nyt laatikon ja jakiksen väliin.

Mappe 16.02.2009 13:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hougan (Viesti 534187)
joo tos on samanlai päittäis välilevyt ku toyota 4k koneis, ittellä kans toi kopan hitsaus eessä et ottaa rungosta irti ! saapahan kunnol sillo tehtyy.

Niinpä. kyl se on helpompi kyljellään krotata. 2 miestä pyörittää tota koria ihan helposti. 10 pultilla oli kori kiinni et aika näppärä ottaa se irti. mul oli korin kummatki etupalkit ihan mädät, oli pakko tehä kokonaan uudet.

Mappe 16.02.2009 23:02

3 Liiteet
Liite 3732
Hain tänään tommosen. B20 M40 laatikko (4 vaihde suora). Se pitäis saada laatikon ja jakiksen väliin. Ajattelin käyttää sen vakiokardaanin niveliä johon teetän bordit. Samalla pitää lyhentää tuota b 20 laatikon edessä olevaa akselia ja koneistaa siihenkin bordi ja kierre päähän. Perä osan laitan jakolaatikkoon vakionivelellä johon tulee bordi.

Liite 3733Liite 3734
Tein uusia kiinnikkeitä vaihdelaatikkoon kun noi alkuperäset on tiellä. Jakolaatikko mallattu noin 10cm taaksepäin ja siihen väliin menee toi volvon loota. Etuakselille menevä kardaani pitenee aika rajusti kyllä mut pitää tehdä jatkolaipat kumpaamkin päähän. Takana ei haittaa koska akselinhan saa suunnattua oikein koska en ole vielä tehnyt noita spoa kiinnikkeitäkään.

velmeri76 17.02.2009 09:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533880)
Liite 3698
Tätä meinasin. Se on kiinni ainoastaan runkolaakereista. Ensimmäistä kertaa availen tämmöstä konetta. Fordin koneita oon avannu ja niissä on yleensä kampiakselin päässä vielä normilaakeri.

On aika erikoinen systeemi munkin mielestä. Mut näyttää kuitenkin toimivan, kun vaan muistaa laittaa keskimmäisen kampiakselin pukkiin ne päittäisvälystä poistavat rikat. Ite tilasin nekin varulta uudet. Nyt vaan odotan männänrenkaita, jotka pitäis huomenna olla täällä

Mappe 19.02.2009 20:52

4 Liiteet
Tuli taas pari päivää aherreltua. Ei ole Tsekkiläisen karkisorvin voittanutta.
Liite 3782
Puhallettiin runko puhtaaks. 2 paikasta meni läpi.
Liite 3783
Siinä koneistus hommia. B20 laatikon kytkinakselista sorvattu adapteri suitsan kardaanin vaihdelaatiko päähän.
Liite 3784
Tässä työstetty jakolaatikolle menevä nivel. Siihen pitää koneistaa bordit vielä.
Liite 3785
Palkki muutoksia. Tein hiukan tilaa tolle "alennusvaihteelle" ja uudet kiinnikkeet Vaihdelaatikolle.

Mappe 21.02.2009 01:59

4 Liiteet
Taas päivä tallilla.
Liite 3806
Siinä Suzukin alennusvaihde koottuna eli volvo b20 laatikko suzukin sovituksilla.
Liite 3807
Siinä koko paketti alustassa kiinni.
Liite 3808
Kiinnityksiä
Liite 3809
Pikku viimeistelyjen jälkeen ruiskuttelin alapuolelle pohjamaalin pintaan.
Projekti alkoi muuten noin 3 viikkoa sitten jolloin auto ajettiin tallii.Täytyy myöntää että ei oo juuri muuta elämää ollukkaan...mut mitä siitä.:D

Mappe 08.03.2009 03:46

5 Liiteet
Jälleen pientä nakertelua tullu tehtyä.
Vakio tankki oli ruosteessa ja vuoti, joten justeerasin ruostumattomasta uuden tilalle.
Liite 4012Liite 4013
Akselin tassut siirretty toiselle puolelle, panssaroitu ja suditty pohjamaalia pintaan.
Liite 4014
Volvon laatikkoon piti tehä hieman muutoksia kepin paikan suhteen. Tämmösen väänsin ja hyvin tuntuu loksahtelevan.
Liite 4015
Siina korin pohja saanut pintavärin. Saa ruveta pikkuhiljaa tekemään pohjatöitä korille...
Liite 4016
Kannattaisiko akseleiden ja laatikoiden huohottimet tuoda letkulla mahdollisimman ylös vai ottaako vettä sisään jos käy vähä kylpemäs?

sisua45 08.03.2009 12:07

Lainaus:

Kannattaisiko akseleiden ja laatikoiden huohottimet tuoda letkulla mahdollisimman ylös vai ottaako vettä sisään jos käy vähä kylpemäs?
Vedä letkut ylös vaan, niin ei mene vettä öljyn sekaan. Mutta älä vedä letkua auton sisälle, saattaa laatikkoöljy alkaa haisemaan kajuutassa. :D

Mappe 08.03.2009 18:51

1 Liiteet
Jees. pitää sit tuoda huohottimen letkut johonki ylös ulkopuolella. Olisin luultavasti tuonu ne hytin takaosaan mut kiitos Sisua45 tipistä.
Tuli laitettua jousiin noi Dobinson puslat.
Liite 4025

Mappe 10.03.2009 19:19

3 Liiteet
Tuli täs iltapäivällä laitettua laatikot paikoilleen.
Liite 4073Liite 4074
Etuakseli sain pintavärin pykälään. Taka akselin kiinnitän ja mittailen sitten sopivan kulman tohon jakolaatikkoon ton SOAn takia.
Liite 4075
Minkälaiseen kulmaan taka akseli on yleensä laitettu ku heitetty jouset yläpuolelle? Ei varmaan ihan vastapuolelle vanhojen tassujen kans.

Caddy 10.03.2009 19:35

Tulee aika sopivaksi, kun katsot vain kardaanin suoraksi. Näin tein omaani ja hyvin toimi


Sivu luotu: 11:43 (GMT +2).