![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Olisko tuo ollut kuitenkin väärä linkki? Kun me tehtiin kyllä alkuperäisen kaltainen runko, mutta joku toinen projektikertomus oli missä oli suora tuo rungon takaosa. Pitääpä yrittää kaivaa sitä esiin. EDIT: niin tuossa varmaan se oikea topicci? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48719
Viimeksi muokannut Lanttola : 14.02.2009 17:51 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hiluksissa oli joku edellinen omistaja korvannut rungon taka-aisat paksuseinämäisellä profiililla tyyliin kantti kertaa kantti.. takapätkät suorat. Katsastuksessa tutkivat tarkemmin vain saumakohdat, ei sanoneet muuten mitään.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Saumojen päälle hitsasin salmiakit, niinkuin opetettu on, kun uusin viimesen puoli metriä rungosta viimeksi. Hymyilytti katsastuksessa kattella, kun kopautti vasaralla muodon vuoksi runkopalkin kylkeen.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sama asia itselläkin mielessä. Takarungon voisi vaihtaa siten, että tulisi pääasiassa suorasta palkista. Juuri korjaan etupäätä ensin. Suosiolla leikkasin / leikkaan 20mm rungon alaosasta pois koko matkalta etuakselin taaemmalta jousikorvalta taaksepäin, koska rungon alaosa täynnä ruostevaurioita.
Mitä mieltä olette tuosta rungon suojaamisesta sisältä päin? Toiset laittaa kotelosuojaa, mutta sitten sinne kyllä jää se muta ja hiekka varsin tehokkaasti kiinni. Haitanneeko sitten merkittävästi, sitä en tiedä. Maalia tai sinkkispraytä ajattelin , mutta milläs sen tuonne runkopalkin sisään tasaisesti saa? Runko on koko ajan kiinni autossa. Tarkoitatko salmiakeilla ihan vain lattaraudan palasia, jotka hitsataan sauman päälle lisävahvikkeeksi? Koska taka-akselin ylitys jää pois, voisi rungon takaosasta tehdä erilaisen mitoiltaan. Kotona olisi 100x50x7 palkkia 6 metriä ja lisäksi jonkun verran 150x50x5 palkkia. On vaan tuo 7mm palkkia aikas järeätä ja painavaa, mutta siitä jos tekisi takaosan, niin luulisi kestävän. Tuo 150x50x5 palkki taas osuisi mitoiltaan aika lähelle rungon keskivaiheilla olevaa palkkia, joka on n 135x50. Viimeksi muokannut osilpi : 16.02.2009 14:50 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Eilen turatessa hokasin vasemman etujousen sisältävän poikkinaisia lehtiä. -> uutta lehteä, vai kerralla kierrejousi viritelmää piirtelemään? Samoin samaisen jousen takakorvake oli aikas hyvin ratkeamassa irti rungosta.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tärkeintä varmaankin olisi edes kerran pari vuodessa pestä painepesurilla kunnolla kaikki rapa pois palkkien sisältä ettei pääse muhimaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Upataas tätä!
Onko kukaan kerinny leimalle, tai kyselemään konttorilta mitä mieltä ne on muutoksesta? Pähkäilin tuolla auton alla vetää rungon takakardaanin lähdön kohdalta poikki näin / Ja palkki viistetään tietty samoin. 4-5mm tavarasta tekisin. olis 120x60x4mm hyllys, mut ei ihan mitat täsmää, pitää vielä tehdä romis kierros. Tonne suoran rungon piiloon vois sitten jemmata akut ja vinssin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulle katsuri sanoi että voisi "oikaista" runkopalkit taka-akselin kohdalta taaksepäin eli nostaa runkoa kun on 3" korinkorotus niin takimmaiset kiinnikkeet olis käyny ilman korotuspaloja mutta jousenkorvakkoja olis pitäny vastaavasti siirtää alemmas tai tehdä hillittömän pitkät riiput joten tein entiselle korkeudelle, voipahan laskea korin takaisin jos haluaa . 100*50*4 u-palkista tein uuden pätkän ja sisäpuolelle seinämä 4mm levystä. Hyvin kelpas, tuli muutosprosenttejakin 4.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rangeen TBI, Suikkaan suora sytkä yms... | pjtk | Linkit | 1 | 23.03.2006 21:13 |
Suzuki 410 Hyvä suora konepelti | O/M/V Muut | 1 | 30.10.2005 12:09 | |
O: SJ413/Samurai konepelti, suora | LaaLaa | O/M/V Muut | 0 | 11.10.2005 09:47 |
M: 2.0 24v toyon suora kutosmotti | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 15.10.2004 21:18 |