![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Naapurin isäntä tuossa just selvitteli asiaa ku sillä on just tuota ikäluokkaa oleva king cap.Selvis et vika lähtee siit et kiertokangen laakerit on liian pehmeää ainetta ja sit ku alkaa kilometrit mennä yli 80tkm pyörähtää liuskat päällekkäin ja POKS!! Pultit poikki ja rautaa maailmalle!! Naapuri ku sai asian selville nii tilas heti remppa ajan ja säästyi konerikolta. Piti vaan kuulemma ensin purkaa vanhat laakerit näkösälle ku on kuulemmma niin monen kokoisia laakereita noissa koneissa,mikä on kyllä sinänsä jo vähä ihme homma.Ite kangen pulteissa ei kuulemma pitäis olla mitää vikaa. Uudet laakerit oli jotain 2-300 eugenin luokkaa,muistaakseni...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuos olis yks tuollanen -02 Di käppi kovasti tyrkyllä ja huomiotaherättävän halvalla. On mulla hyt koeajossa ja meinasin josko päivittäis tuon -89 bensan tuoreempaan. Tuo Nissaneiden laakerivika mulla on ollut tiedossa, kun parilta tutulta kaverilta mylly ampunut kiertokangen ulkoilmaan ja kyselinkin edelliseltä omistajalta autosta, niin sanoi, että kone on korkannut ja maahantuojan toimesta laitettu...
Onko kellään tietoa, mitä tuo "maahantuojan toimesta laitettu" tarkoittaa suomeksi? Tarkoittaako se sitä, että kone on oikeasti laitettu kuntoon sellaisilla osilla, että sen ei enää pitäisi poikia, vai tarkoittaneeko sitä, että on vaan polkastu vanha alakerta sellasenaan helvettiin ja isketty tehdasuusi alakerta, missä laakerit on samaa kuraa, kun noissa, mistä jo kone paskana? Kovasti polttelis muuten, kun hinta ei ole paha ja mitä tuolla nyt ajellut, niin letkeä peli on vedellä, tosin renkaat tuossa alla suorastaan hengenvaaralliset ja meinasin joutua noiden silestonejen vuoksi tänään soittelemaan traktoria paikkaan, mistä mennään vanhalla sotaratsulla vielä leikiten, miltei takavedolla. Toisaalta taas, kun nuo pannuvauriot on itselläkin tiedossa, niin aika kallista arvausleikkiä varsinkin, kun huoltokirjakaan ei ole aivan aukoton, vaikkakin edellinen omistaja sanoi, että aina on sentään ajallaan kaikki tehty. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kannattaisko harkita sitä 100hv koneella olevaa king käppii se kestää parhaiten tai jotain muun merkkista autoa, kyllä se on niin että laatu maksaa myös autoissa . |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtoehtona on, että hakee jostain 98-01 mallisen Käpin tai Hiluksin. Kyllä tulin iltasella siihen tulokseen, että vähän liian kallista leikkiä maksaa ensin palan matkaa toistakymmentä tonnia autosta ja hetken perästä saman verran, kun pamahtaa pannu. Ja kulkeehan tuo vanha pensakäppikin vielä hienosti, ettei tässä jäniksen selässä autonvaihdon kanssa olla.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuli taloon 100 heppanen versio. Eipä tuo perstuntumalta juurikaan häviä tuolle tehokkaammalle ja mihinkäs tällä ikää enää niin kiire olis. Ja mitä todennäkösimmin säästyy koneen kanssa leikkimiseltä...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
nyt olis taas 2004 king cappi kunnossa ja remontin aiheuttaja oli kiertokangen laakeri jonka valmistus maa on PUOLA. ajettu oli 111 000, ja korjaus kustantaa 4700, kiitoksia vaan nissanille, omasta pörssistä pitää maksaa kaikki
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
tästä päästy eroon, 1400km ajelin remontin jälkeen ja kokoajan peljäten uutta räjähdystä. nyt onki uusi hilux tilalla
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Onkos näitä koneen porsimisia jo tapahtunut Navaran tai Pathfinderin 177 heppaisissa koneissa. Osalla kai jo sellaiset kilometrit takana että tietoa pitäisi jo olla.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Nissanin moottori naputtaa
Mul on tollane 03 pick up ajettu 8 tonnii yli 200 ja alko kone naputtaa, ääni kuuluu mielestäni yläkerran puolelt.
suuttimia eka syytin mut löysäsin ruiskuputkia yksitellen, eikä ääni hävi. Voisko ääni tulla kankista asti? Ääni alko ihan hiljasena kuuluu ekana ja n. 15km jälkeen oli pakko parkeeraa auto ku ääni koveni hiljalleen niin kovaks et pahaa teki kuunella. Ventiilikopan kaivoin irti ja ruuvvarii korvan jatkeena kuuntelin koneen käydes suuttimii ja nokka-akselien runkokiinnikkeitä mut ei pysty paikallistaa äänen lähdettä. Tahti äänellä on sama kun palo männän päällä ja selväst kaks metallipintaa ei tykkää toisistaan. |
#11
|
|||
|
|||
![]() ääni
Taitaa olla menossa kolmospytyn toinen kangenpultti poikki..
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Nissanin moottori naputtaa
Joo siihen johtopäätökseen oon itekkin tullu kun oon lukenut tän palstan juttuja. Tarkoitus ois avata ja tutkia mitä löytyy???
Yks tyyppivika mikä lava nissanist löytyy on tehojen häviäminen ja rykiminen tietyillä vaihteilla. Siihen löytyy syyllinen laatikossa olevat on/off kytkimet jotka antavat tiedon moot.ohjaus yksikölle tietoa vaihteen päälläolosta. Onkos muilla ollu vastaavia ongelmia? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: nissan pick up lava | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.02.2009 22:28 |
Nissan Pick-up | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 15.06.2008 03:30 |
M: Nissan Pick-upp 4x4 myyty | Ramo82 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 07.05.2008 20:03 |
Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 05.12.2007 10:05 |
M: Nissan pick-up:n penkit | L-200 | O/M/V Muut | 1 | 05.12.2006 11:18 |