![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kiitos tästä ![]() Mystistä vain tuo, että valo syttyi 150 000km ![]() Ainahan on tietysti parempi vaihtaa hihna+rekkulat etuajassa...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Minullakin on tuollainen menopeli... minkäslaisiin hintoihin homma tulee itse tehtynä tai vaihtoehtoisesti Toyota merkkihuollossa?
Tuli joskus vaihdettua kyseinen hihna kiristimineen vanhempaan Toyotan koneeseen kun se oli muusta syystä otettu irti. Silloin vaihto oli kohtuullisen helppoa. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Seuraavan vuoden malliin tuli moottorivaihtoehdoksi tuo D-4D, jonka hihnan vaihtoväli on 150tkm / 10v. Siinä syttyy varoitusvalo jossain 135tkm paikkeilla. Usein autoihin kasataan seuraavan vuoden malliston osia, varsinkin loppuvuodesta valmistuneisiin versioihin. Sinulla saattaa olla seuraavan vuoden versiosta kojetaulun osia. E: Tuosta ei ole tarkkaa tietoa, että syttyykö se hihnan vaihtovalo seuraavalla kerralla tuon ruuvin siirtämisen vaiko matkamittarissa olevien km -lukemien perusteella. Esim. jos hihnat vaihdetaan vaikka 80tkm kohdalla ja samalla siirretään se ruuvi toiseen reikään, niin syttyykö hihnan varoitusvalo seuraavan kerran hälyttämään hihnanvaihtoa 160 -180tkm:n vaiko alkuperäisen huolto-ohjelman määrittämänä aikana 190 - 200tkm? Tuo esimerkin vaihtoväli ei nyt niin paljoa heitä, mutta kun autolla ajetaan esim. 400tkm, niin silloin tulee jo isompia lukuja vertailtavaksi. Itselläni vaan oli joskus tuollainen 400tkm ajettu auto ja siinä syttyi hihnan varoitusvalo palamaan, vaikka edellisestä hihnan vaihdosta oli vasta 2v/45tkm aikaa ja se ruuvi oli siirrettu toiseen reikään hihnanvaihdon yhteydessä (varoitusvalo ei ollut palanut edellisessä hihnanvaihdossa). Viimeksi muokannut Kartse1 : 23.01.2009 14:07 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
HDJ:ssä taitaa ainakin pysähtyä mittarin mukaan, siinä on mittariston sisällä toinen matkamittari joka ei näy kuskille. Mittarin viimeisessä rullassa on ulommainen reuna koholla puolen kierroksen matkalta, tämä taas vaihtaa rullakykimellä olevan mikrokytkimen asentoa aina puolen kierroksen välein. Mikrokytkimeltä lähtee kaksi johtoa vaihtavalle kytkimelle, jonka asentoa voi vaihtaa mittariston reiän kautta. Eli sähkö kulkee aina jompaa kumpaa piuhaa pitkin mittariston kytkimen ja mikrokytkimen välillä ja naistä taas t.belt valolle.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Pajeroon 2.5 TD jakohihna sarja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.03.2008 15:37 | |
| M: Hilux/Hiace/LJ70 2.2l ja 2,4l UUSI jakohihna | akke | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.08.2007 15:17 |
| Jakohihna | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.06.2006 19:22 | |
| l.fiiatin tiiviste sarja ja jakohihna | O/M/V Muut | 2 | 02.09.2005 10:49 | |
| Jakohihna?! | Yleiset | 6 | 10.05.2004 13:02 | |