![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() mitesNykyään taitaa vaan olla vaikea poistaa rekisteristä eli auton liikennekäyttö on kielletty. Auton identiteetti pitäisi siis hävittää jotta pääsee pois rekisteristä eli kaksi samanlaista autoa joista vaihtaa 50 % osia ristiin niin onkin kaksi maastoajoneuvoa.
|
|
|||
|
|||
![]() halvinta ajoa?
itse olen päätynyt tarrakilpiin tarvittaessa. Hinta tais olla 14eur eka päivä ja 6 eur siitä eteenpäin. Saa olla auto liikennekäytöstä poistettu saa ajaa tiellä(itse vastaa tieliikennekelpoisuudesta) ei tarvitse katsastaa ei ole käyttömaksua ei tulevaa päästöpohjaistakaan. Jne hyviä puolia vaikka kuinka paljon. Mutta ei edelleenkään niitä ylisuuria boggereita eikä xenoneita saa käytellä, mutta jos poliisi
|
|
|||
|
|||
![]() jatkoa
niin jos poliisi pysäyttä niin mitäs sitten tapahtuu määrää katsastettavaksi ennen seuraavaa käyttöä? No ajo ainakin on halpaa 20 eur la-su käyttö. Jos ajaa vaikka 50 vkl vuodessa niin pikaisestilaskien 1000 eur eli n sama kuin vakuutuksineen ja katsatuksineen käyttömaksuineen ym. Mutta kuka ajaa loppujen lopuksi kuin 15-20 päivää oikeesti rakennellulla autolla vuodessa.
|
|
|||
|
|||
![]() työkone
onkos kukaan tiedustellut työkoneeksi muuttamisen mahdollisuuksia mistään suunnasta???? olishan se asiaa jos joskus onnistuis...
|
|
||||
|
||||
![]() työkone/maasturi
kyselin asiaa tossa muutamavuosi sitten huittisten autokatsastus 2000 kehui että ei ole mahdollisuuksia ainakaan pajeroo katsastaa työkoneeksi.koitin kysellä perusteluja ja kyllä ne jotain selitti mut ei mielestäni pätevää syytä esittänyt.ainakin se pitäs kai tyyppikatsastaa työkoneeks,eli anoo jotain lupia ja tehdä kaiken maailman lujuus laskelmia,ja se tyypitys ois maksanu sillon 3700e.niiden mukaan,lisäks nopeus täytyy rajoittaa ,kun ei kai saa kulkee liikaa.tosin sillä tyypityksellä sais sit usemmanki pajeron työkoneeks.tosin niistäkin tarvii sit viä olla yhdenmukaisuus todistus.niin ja sit se ois viä tarvinnu hyväksyttää eu alueelle.jotenka totesin et ,antaa olla.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulle sanottiin että pitää olla rekisteröity kuorma-autoksi ennen kuin onnistuu. Tästäkin on jo joku vuosi aikaa...
|
|
||||
|
||||
![]()
mä luulen et niitä on kans yhtä monta mielipidettä ku on katsastusmiehiäki.suomen lainsäädännön arvaten vaikeeta on.jenkkiläs kavis varmaan aika simppelisti.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vasta oli myynnissä HJ-45, joka oli rekisteröity työkoneeksi. Lavalla oli joskus ollu iso kompura...
|
|
|||
|
|||
![]()
traktori joka menee sen 60-70 kilsaa tunnissa niin on niitä liikennetraktoreita joihin tarvitaan sitten jo kuorma auto kortti tai miten se meni et tyhjää kai sai ajaa tavallisel kortilla mutta sit jos kuormaa kyytis ni piti olla kuormurikoetti .
|
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa muistaa että Tullia kiinnostaa toi löpöllä ajelu suuresti, eli vaikka katsuri sen hyväksyisikin niin..
Moottoripö-n ja dieselin hintaerokaan ei ole niin suuri että tässä hommassa olisi oikeesti mitään järkeä. |
|
||||
|
||||
![]()
niin joillekkin se on pieni ja joillekkin suurempi toi vajaan 40sentin hinta ero ainakin täälllä meillä päin kun tiiseli maksaa parhaimmillaan sentin pari yli euron ja löpöjä saapi 66 senttiin talvilaatua
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja jos pikku kuorma-auto niin miksi sittenkin työkoneeksi? Koska. Ei saa kuljettaa mitään. Löpöllä saattaa hyvällä säkällä säästää vuodessa sen 200 egua. Jos hölmöilee niin ei selviä sakoilla vaan tulee vielä mätkyjäkin. Jos käyttö on vähäistä niin ajelee metsässä ilman kilpiä,tai sitten tekee liikennekäytöstä poiston. Ja jos joku haaveili tehdä muutoksen traktoriksi,niin yksi kriteeri on se ettei ole jousitusta kuin etuakselilla.(tämä on hatusta vedetty muistikuva) |
|
||||
|
||||
![]()
Niin siis ainoastaan kuorma-autosta työkone?
Ise olen kallistunut kallistunut noihin tarrakilpiin. Rakentelukin on vapaampaa. Viimeksi muokannut Mutamies : 16.04.2009 16:53 |
|
||||
|
||||
![]()
Kuorma-autosta tehdyssä työkoneessa on halvemmat vakuutukset kuin varsinaisessa kuorma-autossa.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lantikka oikea Työkone | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 19.03.2008 22:14 | |
KUIS PITKÄT ON HDJ 80:sen etujouset | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.01.2007 18:26 | |
O: Halpa pieni maasturi/huoltoauto/työkone - LÖYTY | Ahosensetä | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 08.07.2006 10:10 |
mic,hallilämmitin,työkone. | G280E | O/M/V Muut | 6 | 26.07.2005 18:03 |
Suzskasta työkone! | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 27.11.2003 15:46 |