Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2009, 17:31
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Juupa juu, sen enempää herneitä ei nenääni ole mennyt mutta teenpä tuonne hyttiin AKK.n mukaiset kaaret niin ei tartte ihmetellä onko lailliset vai ei ja saa sitten vaikka trialikin käydä vetäsee myös...
Hetken päästä kuvatuksii aamuiseta 10minuutin maalauksesta (:

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2009, 17:48
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Jaahas ja sitten parit kuvatukset...
Korkkari puhunut muutaman minuutin ja tolta näytti...

Ja ehtopäivästä maaseutukierrokselta palattua revittiin vähän suoja papruja pois...

Ja kun rauman vierailevat tähdet oli käyneet ihmettelemässä niin renkaat alle...

Ja pintaan siis tuli metallihohto uretaani tosin kuvissa näyttää tavis keltaselta...

Huomenna sitten onkin edessä ehkä yksi jännittävimmistä hetkistä eli motti eka kerran tulille ja yritetään ajaa ekat metrit edes maalaamosta takaisin korjaamoon puolelle ja ehkä jopa pienet testilenkitki jos ei jotain ihan kamalaa vaivaa ilmene...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2009, 17:52
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
Juupa juu, sen enempää herneitä ei nenääni ole mennyt mutta teenpä tuonne hyttiin AKK.n mukaiset kaaret niin ei tartte ihmetellä onko lailliset vai ei ja saa sitten vaikka trialikin käydä vetäsee myös...
Hetken päästä kuvatuksii aamuiseta 10minuutin maalauksesta (:
Eläpä Kares hermostu vaan kilauta
numero löytyy
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto

T:Raimo H
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2009, 18:03
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

nooou, itse meinasin just tota omaa vitaraa mustaa rungon osalta ja keltaista korin osalta. dääm, uutta suunnitelmaa siis kehiin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2009, 18:05
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Eläpä Kares hermostu vaan kilauta
numero löytyy
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto

T:Raimo H
AIKUISTEN OIKEESTI en ole millään tapaa hermostunut tai vetänyt herneitä vaan päin vastoin nyt tulee hyttiin ne AKK.n hyväksymät kaaret niin voipi käydä trialikin koittaas tolla tonni keijukaisella jos siltä tuntuu eikä kirota ku ei tullu tehtyy eikä vois ajaa ku harraste stanuis,eli projekti jatkuu iloisin mielin (:
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2009, 19:02
linttala:n Avatar
linttala linttala ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.06
Sijainti: nakkila, Finland.
Viestit: 801
Perusasetus

kommee suitsa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.01.2009, 19:13
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Rouhia värkki. Unohda ne parlokit ja levitä vaikka kuljetinmatolla tai jollain niin
eivät jää ensimmäisiin kiviin ja puihin, koska ilmeisesti tätäkin koitetaan
piiskata eteenpäin vaikka oliskin lähes kyljellään.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2009, 19:20
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Rouhia värkki. Unohda ne parlokit ja levitä vaikka kuljetinmatolla tai jollain niin
eivät jää ensimmäisiin kiviin ja puihin, koska ilmeisesti tätäkin koitetaan
piiskata eteenpäin vaikka oliskin lähes kyljellään.
Miten niin tätäkin (;
Joo se on kyllä tosi että parlokit ei varmaan anna niin paljon peräks ku esim kuljetin matto mutta työn puolesta vanhoja "pikkuvikaisia" parlokkeja on kyllä tyrkyllä vaikka joka reissun jälkeen vaihtas ja tie sitten tuleeko niitä muutakun kisoihin laitettuu paikalleen mutta voipi olla että jotain kumimaisempaa tulee laitettuu...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.01.2009, 19:55
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Rouhia värkki. Unohda ne parlokit ja levitä vaikka kuljetinmatolla tai jollain niin
eivät jää ensimmäisiin kiviin ja puihin, koska ilmeisesti tätäkin koitetaan
piiskata eteenpäin vaikka oliskin lähes kyljellään.
Mee ollaan nojailtu vanhoja rikkinäisiä"lue ilmaisia"parlokkeja puihin....yhtään ei oo saatu rikki...H....vetin hyvää muovia hintaansa nähden***ilmaisia***
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.01.2009, 20:18
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Mee ollaan nojailtu vanhoja rikkinäisiä"lue ilmaisia"parlokkeja puihin....yhtään ei oo saatu rikki...H....vetin hyvää muovia hintaansa nähden***ilmaisia***
Juu ei ne rikki menekkään, tulevat vaan koriprikoistakin melko helpolla läpi=pajotusta.
Kelta/musta väri on todettu muuten suikassa varsin eteneväksi.
E: Mulla on kans toi hintapolitiikka iso plussa noissa parlokeissa.
E:Eiks Ankka joskus lakannu etenemästä kun kanto tuli eteen.... siihen tuulilasin pouolivälin paikkeille. Että sen takia tätäkin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 10.01.2009 20:23
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.01.2009, 13:42
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.819
Perusasetus

onko mitään ajatusta paljonko tulee painamaan kisa kunnossa???
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.01.2009, 20:21
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään oli sitten totuuden hetki eli ajaa pitäs ja silleen mutta ihan hyvin ei luonannu eli aluks ohjaustehostimeen öljyt sisään ja yllättäen suoraan lattiallehan ne lorisi se pirun ainoo letku mitä ei uusittu murtunut...
No sitten nesteet syyläriin ja ihme että lattialle nekin ,no meikäläinen unohtanu pohjapropun ja kunpa oliski ollu helppo vaan ruuvata se paikalleen mutta olinpa tehny nuo U.malliset alakiinnikeet juurikin propun kohdalle ja ei muuta kun purkamaan...
No sitte ilma vehkeet nippuun ja ne luonaski sitte oikeestaan ihan hyvin paitsi lukot jäi vielä vaille ilmaa ku ei ollu 6mm putkee ja tankki samalla kiinni ja väliaikaiset akut että saadaan käymään...

Käymäänhän tuo hörähti hyvinkin helposti ja sitten kytkimen säätöä ja ossi hokas että eipä taida oikeen vesijärjestelmä ilmaantua ku syyläri niin alhaalla no siihen ratkaisuks tuli termostaatti kotelon juuresta letku paisunta säiliöön mutta vielä ei paikallaan eli ei tie auttaako sekään ja varmuuden vuoks flektitkään ei toiminu ku n.2.5 kierrosta ja kiljahtivat no tilalle yksi iso ja nyt pelaa...
Ja sitten ylös ulos ja lenkille Ja siinä olikin sitten naurussa pitelemistä kun suitsa suorastaan ampui liikkeelle eli jakolaatikko tehdään toinen kun kokeiltiin tuota Paulin tyyliä eli pelkkä iso puoli mutta ei sovellu kyllä alitehoiselle dieselille ja manuaali laatikolle meinaan välitykset aivan TOLKUTTOMAT taitaa vakio hj.kin mennä hiljempaa 39.5".lla...
No mutta kai tolla lyttylään mennään silti varovaisesti kokeileen ettei kytkin sulais heti...
Muutamat joustokokeilut toki otettiin myös mutta ei oikeen ollu mitään mihen ois hyvin saanu kokeiltuu etenkään jarruttomalla autolla...
Aluksi etuperin johonki vajaaseen 90cm eikä tuottanut tuskaa...


Takaperin ei ollu ku joku 80cm ja ei mitään ongelmia mitä nyt eturengas alkaa hiukan liikaa lähestyä lokaria...


todelliset joustot selvii sitten kun auto on nipussa ja löydetään joku paikka mihen saa ajettua ylemmäs mutta voi olla että jotain muutoksiakin tarvii tehdä kun maximi joustoihin saa ajettua ,epäilen meinaan että ropsii lokareihin kiinni tai jotain.
Ja sinne se jäi tuon näkösenä odottelemaan että koska joku jatkaa projektia joka muuten hyvinkin outo siinä mielessä että alkoholia ei ole nautittu pisaraakaan ja projektilla jo kuitenkin ajettu...

Ai niin ja painosta ei mitään käsitystä mutta puntarille mennään mahdollisesti jo ensi viikonloppuna...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.01.2009, 21:04
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Räyhäkäs peli tuli .Mikäs auton raato toi jousto ramppi on ?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.01.2009, 21:18
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzukisj410K Näytä viesti
Räyhäkäs peli tuli .Mikäs auton raato toi jousto ramppi on ?
Ramppi on alpina b10 jota valmistettu jotain reilut 500kipaletta tekniikka nykyisin e30.s tuolla ossin tallin perällä...
Voi perskeles se sun painekotelo on muuten tuol mun bimmerin jalkatilas vielki nyt laitan kyl oikeen muistutuksen kännyyn että muistan huomen viedä sen...

Viimeksi muokannut kares : 11.01.2009 21:21 Perustelu: muistijatkumo
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.01.2009, 21:58
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Hetken mä jo sitä alpinaa epäilinkin mut en varmaks uskaltanu sanoa.Joo ei täs mikään hengen hätä ole sil kotelolla ollu kun tuleva turbokone on vielä levällää ja vasta kaasaritkin kotiutu.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.01.2009, 18:21
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
Ja sitten ylös ulos ja lenkille Ja siinä olikin sitten naurussa pitelemistä kun suitsa suorastaan ampui liikkeelle eli jakolaatikko tehdään toinen kun kokeiltiin tuota Paulin tyyliä eli pelkkä iso puoli mutta ei sovellu kyllä alitehoiselle dieselille ja manuaali laatikolle meinaan välitykset aivan TOLKUTTOMAT taitaa vakio hj.kin mennä hiljempaa 39.5".lla...
No mutta kai tolla lyttylään mennään silti varovaisesti kokeileen ettei kytkin sulais heti...
Taidat arvella oikein noita kokonaisvälityksiä.

Vaki HJ-60 4-v. askilla, muistaakseni: 4,843 x 1,917 x 3,7 = 34,35

Sulla Vitarassa, ehkä: 4,843 x 5,9(repäsin luvun hatusta) = 28,57

Paulilla, ei niin vahva ehkä: 2,4(repäsin luvun hatusta) x 8,3 (ravistin luvun hihasta) = 19,92 mutta automaatilla luvun voi kertoa liki kahdella. Kestävyys, ym. asiat voi kaikki miettiä miten tykkää.

Käytännössä olen huomannut manuaalilaatikolla sellasen 70 pintaan olevan välityksen sopivaksi 36" renkaalle kun ajetaan 80 heppasella dieselillä.

Vahvasti toivon että hepojen kasvattaminen kooltaan kaksinkertaiseksi riittäisi liikuttamaan halkaisijaltaan 3,5" suurempia renkaita.

Yhtään hyvää ideaa teidän ongelman ratkaisuun ei mulla ole. Huonona ideana: Hitsatkaa vaikka kytkin jumiin, ettei se luista.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.01.2009, 19:07
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Taidat arvella oikein noita kokonaisvälityksiä.

Vaki HJ-60 4-v. askilla, muistaakseni: 4,843 x 1,917 x 3,7 = 34,35

Sulla Vitarassa, ehkä: 4,843 x 5,9(repäsin luvun hatusta) = 28,57

Paulilla, ei niin vahva ehkä: 2,4(repäsin luvun hatusta) x 8,3 (ravistin luvun hihasta) = 19,92 mutta automaatilla luvun voi kertoa liki kahdella. Kestävyys, ym. asiat voi kaikki miettiä miten tykkää.

Käytännössä olen huomannut manuaalilaatikolla sellasen 70 pintaan olevan välityksen sopivaksi 36" renkaalle kun ajetaan 80 heppasella dieselillä.

Vahvasti toivon että hepojen kasvattaminen kooltaan kaksinkertaiseksi riittäisi liikuttamaan halkaisijaltaan 3,5" suurempia renkaita.

Yhtään hyvää ideaa teidän ongelman ratkaisuun ei mulla ole. Huonona ideana: Hitsatkaa vaikka kytkin jumiin, ettei se luista.
Niin no tää oli vähän niinku perisuomalaisuutta että ennen ei uskota ku nähdään/koitetaan (:
Mutta mikään sen isompi ongelma tää ei ole kun toinen laatikko hyllystä ja siihen tehdään pikkupuoli niin ongelma ratkee ja pientä askarteluahan se toki vaatii eli rälläkällä panssari pois ja vanha laatikko pois ja etu/pääli tukea mikä se sitten onkaan muokata eri kohtaan ja välikartaanikin menee mainiosti kun lyhentää laatikon tai laatikoiden akseleita vähän ja sitten uus loota paikalleen...
En tie miten tohtii tuota koeajolle viedä ettei tuliterä kytkytin heti mee vituiks mut polte olis kova mennä "vähä" kokeilee lyttylää sillee varovasti niinku aina ennenkin...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 12.01.2009, 21:28
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Sulla Vitarassa, ehkä: 4,843 x 5,9(repäsin luvun hatusta) = 28,57

Ei mullakaa faktaa ole lyödä pöytään, mutta noissa 411 akseleissa kyl muistaakseni välitys olis luokkaa 7,5:1.....noin. Miten sitä ihminen unohtaakin noin tärkeitä asioita, meinaan noitaki lukuja on joskus pyöritelty päässä moneen kertaan

Mut eihän toikaan silti tee ku 36,3
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.01.2009, 21:37
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Ei mullakaa faktaa ole lyödä pöytään, mutta noissa 411 akseleissa kyl muistaakseni välitys olis luokkaa 7,5:1.....noin. Miten sitä ihminen unohtaakin noin tärkeitä asioita, meinaan noitaki lukuja on joskus pyöritelty päässä moneen kertaan

Mut eihän toikaan silti tee ku 36,3
Jotenkin mullakin semmonen käsitys välityksestä että 7.5:1 luokkaa olis mut samapa tuo lujaa se menee silti (:
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.01.2009, 21:09
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Tuu peesiin vaan, suikalla ajellaan pintakaasulla. (taidat kuiteski mennä ohi ku meen liian hiljaa )

Kerpeles, tosta Vitarasta tuli liian siisti suohon, nyt on pakko ajella vaan kivikossa
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.01.2009, 20:51
jannek:n Avatar
jannek jannek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: raisio, Finland.
Viestit: 235
Talking

Suon yli...


siinä olikin sitten naurussa pitelemistä kun suitsa suorastaan ampui liikkeelle eli jakolaatikko tehdään toinen kun kokeiltiin tuota Paulin tyyliä eli pelkkä iso puoli mutta ei sovellu kyllä alitehoiselle dieselille ja manuaali laatikolle meinaan välitykset aivan TOLKUTTOMAT
[/QUOTE]

Hei sähän puhuit, että menet pehmeästä vauhdilla, ettei tarvita vinssiä ja pysyy kuivana. Ajelet vaan pintakaasulla metsässä...

Ja unohtui kertoa, On se vaan räyheen siisti kikotin.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.01.2009, 21:26
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jannek Näytä viesti
siinä olikin sitten naurussa pitelemistä kun suitsa suorastaan ampui liikkeelle eli jakolaatikko tehdään toinen kun kokeiltiin tuota Paulin tyyliä eli pelkkä iso puoli mutta ei sovellu kyllä alitehoiselle dieselille ja manuaali laatikolle meinaan välitykset aivan TOLKUTTOMAT
Hei sähän puhuit, että menet pehmeästä vauhdilla, ettei tarvita vinssiä ja pysyy kuivana. Ajelet vaan pintakaasulla metsässä...

Ja unohtui kertoa, On se vaan räyheen siisti kikotin.[/QUOTE]

Pikku ongelma tuon pintakaasulla ajamisen suhteen,min en ossaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia vitarasta Tekniikka & Jutustelu 68 10.04.2013 11:38
Vitarasta yleensä? Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 17 13.09.2012 20:32
kysymys automaatti Vitarasta anracing Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2011 10:21
M: Niva "ex-kutunjuusto" kuttu O/M/V Ajoneuvot 0 16.10.2006 20:17
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23


Sivu luotu: 10:36 (GMT +2).