Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2009, 23:37
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Eikös tuolla lue että; "kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin". Tarkoittanee, että lapulla varustetun kaaren saa myös hitsata pohjavahvikkeeseen, mutta kun teidänkin laitteessa tuo kiinnityspiste on teräspalkki niin luulisi rakenteen hyvinkin vastaavan tuota vaadittua vahvikerakennetta. (lappu pohjassa ja lappu putken päässä) Joku suunnistus-cupin katsureista voinee selventää onko tällainen tulkinta väärä sillä hitsattuna helmapalkkiin on varmaankin tukevammassa paikassa kuin puolimädässä lattiassa olkoonkin että tuo lattiapelti on kahden määräysten mukaisen läpykän välissä
Tämä siis puusta katsoen, mutta en lähtis ihan heti tuota tekemääsi rakennetta muuttelemaan ennen kuin joku antaa virallisen tulkinnan asiasta.
Inhorealisti
Jaahas ja ketäs noita katsureita on eli keneltä tuon nyt vois varmistaa???
Jaahas eli Käyttäjä ilmeisesti on eli kyssäriä siis hänelle (:


Viimeksi muokannut kares : 09.01.2009 23:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2009, 00:00
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
Jaahas ja ketäs noita katsureita on eli keneltä tuon nyt vois varmistaa???
Jaahas eli Käyttäjä ilmeisesti on eli kyssäriä siis hänelle (:
Ja ketkä kuuluu ns. cup-komiteaan.(Paavo, Toizukenzu,TML ja ehkä joku mukin mut ei tuu ny miäleen.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2009, 00:51
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Ja ketkä kuuluu ns. cup-komiteaan.(Paavo, Toizukenzu,TML ja ehkä joku mukin mut ei tuu ny miäleen.
Tähän kummaan joukkoon kuuluvat löytyvät 4x4cupin sivuilta yhteyshenkilöt kohdasta. Ja näiden lisäksi sitten juurikin Paavo ja lisäksi allekirjoittanut on nyt useasti vierailevana pellenä tässä sirkuksessa. Tekniikkakysymykset kannattaa laittaa suoraan Hietalan Raimolle, eli nimimerkki Käyttäjälle. Toinen kuka näihin teknisiin kysymyksiin osaa vastata on juurikin Toizukenzu eli Ken Nyman.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2009, 16:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mun mielipide: jos kaaren alapää on vähintään yhtä lujasti korissa kiinni kuin mitä sääntöjen mukaisella rakenteella saadaan, niin se vois kelvata. Ongelma tulee vaan siitä että kohta on oikeesti vaikka minkälaista viritystä, ja sitten kauheet selittelyt että on tää luja ja kaverillakin ja tuolla toisellakin hyväksyttiin jne.

Mielipiden siks että sääntöjen tulkinnat on ollut tapana tehdä porukalla, että on varmasti hyvä ja yhtenäinen linja sitten kaikilla. Seuraavaa palaveria ei ole sovittu, mutta onhan niitä aikaisemminkin pidetty vähän niinkuin tarvittaessa.

Mutta jos helmapalkki katsotaan osaksi koria, niin oliskos helpointa ottaa sääntöjen mukainen vahvikelappu, liimata se helmapalkkiin kiinni, ja kaari siihen päälle? Missään ei muistaakseni sanota että tuon vahvikelapun pitäis olla ihan suora levy, kait sen saa sitten taittaa korin (tässä tapauksessa siis helmapalkin) muotoon tarvoittaessa.

Vähän turhaltahan se ehkä tuntuu leikata kaari poikki ja laittaa se vahvikelappu siihen väliin, mutta toisaalta kisakatsastuksissa ei välttämättä ole helppo todeta helmapalkkien seinämävahvuutta (jos päät on ummessa), vahvikelapun vahvuuden tarkastus lienee selkeästi helpompaa.

Ja kyllä ne säännöt kannattais silti lukea etukäteen, varsinkin jos ne on noin lyhyet ja selkeät kuin mitä noi suunnistus-cupin säännöt on olevinaan, ja kysyy sitten vielä vaikka etukäteen jos on epäselvää. Säästynee turhalta työltä ainakin paremmalla todennökäisyydellä.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2009, 16:32
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Jaa en näköjään ollut kirjautuneena, ihmettelinkin miks sitä koodia kyseltiin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2009, 16:48
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Mun mielestä ei ole mitään suunnistuksen sääntöihin perustuvaa syytä sille, etteikö Kareksen helmapalkkiin hitsattu kaari olisi sääntöjen mukainen. Kuten Paavo jo totesikin, niin lappu kuin lappu, kunhan paksuus ja pinta-ala täytyy. Jos epäilyttää katsastajan epäilys liian ohuesta seinämävahvuudesta -> se 6 mm tarkistusreikä myös siihen helmapalkkiin.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.01.2009, 17:31
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Juupa juu, sen enempää herneitä ei nenääni ole mennyt mutta teenpä tuonne hyttiin AKK.n mukaiset kaaret niin ei tartte ihmetellä onko lailliset vai ei ja saa sitten vaikka trialikin käydä vetäsee myös...
Hetken päästä kuvatuksii aamuiseta 10minuutin maalauksesta (:
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia vitarasta Tekniikka & Jutustelu 68 10.04.2013 11:38
Vitarasta yleensä? Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 17 13.09.2012 20:32
kysymys automaatti Vitarasta anracing Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2011 10:21
M: Niva "ex-kutunjuusto" kuttu O/M/V Ajoneuvot 0 16.10.2006 20:17
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23


Sivu luotu: 02:15 (GMT +2).