Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2009, 22:27
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Talking

Ja vielä kertaus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Joo nyt kun uudestaan asiaa muistelee,ja hieman googlettaa,niin kyllä se niin päin olikin että se turbiini on ennen kytkintä,ainakin jossain versiossa.
Esim.http://koti.mbnet.fi/latema/voimansiirto.pdf Löytyy periaate kuvia.

Mitenköhän se oli Rasissa toteutettu?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Turbiinilimppu pultataan suoraan vauhtipyörään kiinni, levy on sen takana.

"Momentinmuunnin eli turbiinikytkin on laite, joka säätää portaattomasti momenttia. Momentinmuuntimia käytetään mm. automaattivaihteistossa kytkintä vastaavana laitteena. Kun momentinmuunnin "luistaa", voima välittyy hydrauliikkanesteen välityksellä pumppupyörältä turbiinipyörälle. Kun turbiinipyörä saavuttaa pumppupyörän pyörimisnopeuden, lukkokytkin muodostaa mekaanisen yhteyden momentinmuuntimen läpi."

Edit. Ajatuskatkos...
Jos ymmärsin oikein tuosta Bj Andyn linkistä, niin turbiinikytkin ja momentinmuunnin on kaksi eri kampetta. Turbiinikytkin kytkee (luistaen) ja momentinmuunnin muuntaa momenttia (kertoo jopa) Kuvista selviää paremmin toiminta.
http://koti.mbnet.fi/latema/voimansiirto.pdf

Sivut 7. ja 10.

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 09.01.2009 22:32 Perustelu: Myöhästyin vähän
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2009, 22:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Jos ymmärsin oikein tuosta Bj Andyn linkistä, niin turbiinikytkin ja momentinmuunnin on kaksi eri kampetta. Turbiinikytkin kytkee (luistaen) ja momentinmuunnin muuntaa momenttia (kertoo jopa) Kuvista selviää paremmin toiminta.
Juurikin näin.Eli se pieni ero on että nestekytkimessä,eli turbiini kytkimessä on kaksi osaa eli pumppupyörä,ja turbiinipyörä.Ja Momentinmuuntimessa kolme tai neljä eli lisäksi staattori(t) eli johtopyörä(t),Joka hoitaa sen vääntömomentin kasvattamisen.

Mutta miten tämän saisi siihen manuaali lootaan,niin se tarvii varmaan parikin kanuunapäivää että alkaa idea selkenemään.
Lainaus:
Aikojen saatossa on tullut tuollaistakin mietittyä, etä entäs jos sitten ottaisi tuosta automaattilootasta koko etupään poies siten, että paketissa olisi vain turbiini ja öljypumppu. Mutta hanke kariutui sopivan aihion katoamiseen tallista (Meni vaihtokaupassa tuollainen th350 ja projekti 200:nen. Tuosta kaksisatasesta olisi ollut tarkoitus katkaista tuo häntä ja siihen sitten alumiinilaippaa hitsaten kiinni millä olisi tukkinut tuon avonaisen hännän. Olisi vaan joutunut tekemään hieman selvitystyötä noitten öljykanavien kanssa, että miten ne sitten olisi kulkeneetkaan. Ajatus hommalle oli se, että öljy kiertäisi koko ajan turbiinissa, jolloin syntyvä lämpö on helpompi siirtää muualle ulkoilmaan.
Tuossa olisi kyllä varmaan kelpo lähtökohta...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään th-700 turbiini Nutti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.09.2008 16:39
Manuaaliaski ja turbiini Tekniikka & Jutustelu 80 05.01.2007 08:23
MYYTY :) Th 350 4wd+ turbiini Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.06.2006 21:55
O: Turbiini SoSo O/M/V Muut 0 21.01.2005 20:46
o:Lyhyt TH 700+turbiini Juksi O/M/V Muut 0 20.04.2004 07:19


Sivu luotu: 16:59 (GMT +2).