Lainaus:
Jos ymmärsin oikein tuosta Bj Andyn linkistä, niin turbiinikytkin ja momentinmuunnin on kaksi eri kampetta. Turbiinikytkin kytkee (luistaen) ja momentinmuunnin muuntaa momenttia (kertoo jopa) Kuvista selviää paremmin toiminta.
|
Juurikin näin.Eli se pieni ero on että nestekytkimessä,eli turbiini kytkimessä on kaksi osaa eli pumppupyörä,ja turbiinipyörä.Ja Momentinmuuntimessa kolme tai neljä eli lisäksi staattori(t) eli johtopyörä(t),Joka hoitaa sen vääntömomentin kasvattamisen.


Mutta miten tämän saisi siihen manuaali lootaan,niin se tarvii varmaan parikin kanuunapäivää että alkaa idea selkenemään.
Lainaus:
Aikojen saatossa on tullut tuollaistakin mietittyä, etä entäs jos sitten ottaisi tuosta automaattilootasta koko etupään poies siten, että paketissa olisi vain turbiini ja öljypumppu. Mutta hanke kariutui sopivan aihion katoamiseen tallista (Meni vaihtokaupassa tuollainen th350 ja projekti 200:nen. Tuosta kaksisatasesta olisi ollut tarkoitus katkaista tuo häntä ja siihen sitten alumiinilaippaa hitsaten kiinni millä olisi tukkinut tuon avonaisen hännän. Olisi vaan joutunut tekemään hieman selvitystyötä noitten öljykanavien kanssa, että miten ne sitten olisi kulkeneetkaan. Ajatus hommalle oli se, että öljy kiertäisi koko ajan turbiinissa, jolloin syntyvä lämpö on helpompi siirtää muualle ulkoilmaan.
|
Tuossa olisi kyllä varmaan kelpo lähtökohta...