Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 06.01.2009, 11:18
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mulla oi 127 viiatissa rinnan 45 ah ja 120 ah eikä mitn ongelmaa paitsi alitehoisen laturin kanssa välillä alijännitettä rokkikoneita laulattaessa.

Akut rinnan niin se kapasiteetti lasketaan suoraan yhteen. Niiden varautuminen ja purkautuminen määräytyy sitten siittä akun sisäisestä resistanssista.
Kuormittamattomana jännitteet sitten tasautuvat samaan luonnollisesti.

Mitä enemmän akussa starttiampeereja sitä pienempi sis.resistanssi. Siihen resistanssiin taas vaikuttaa lyijylevyjen ja johtimien paksuudet jne.

Sitten rupeaa ongelmia olemaan kun jommasta kummasta akusta posahtaa kenno oikoseen mutta niinhän niitä tulee jokaisessa kytkennässä.
Rinnan kytketystä se on vaan hankalampi huomata kun systeemi nilkuttaa sen toisen ehjän varassa vähän aikaa.
Siksi rinnan kytketyistä akuista pitäisi silloin tällöin mitata napajännite kaapelit irroitettuna. Pitää olla melko tarkalleen sama molemmissa.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
p**kaks meni härdelli Tekniikka & Jutustelu 3 28.03.2007 07:43
O Jännitteenalennin eli kaks vepele O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.03.2007 11:48
Kaksi akkua maasturiin! rm67 Tekniikka & Jutustelu 3 17.01.2007 10:15
Montako akkua??? Zamppa Tekniikka & Jutustelu 16 12.08.2005 11:33
kaks hassuu testiä Dr.Fhalcion URL 3 26.05.2003 18:01


Sivu luotu: 00:27 (GMT +2).