![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaaleanharmaa savu voi olla vettä. Kansi halki, tai tiiviste vuotaa. Pienet halkeamat kannessa vuotaa puristuspainetta pois, ja käynnistyminen on hidasta. Kun hehkuttaessa ja pitkään pyörittäessä lämpenee, niin halkeamat puristuu pienemmäksi. Lämpimänä ajossa veto on lähes normaalia. Volkkarin kutosdiiselistä tuppas menemään kannet halki pikkuhiljaa. Vaihtamalla hehkut riitävän usein pystyi ajamaan pitkään, vaikka kylmäkäynnistykset olikin vaikeita. Nyt mittaamaan puristuspaineet kylmästä koneesta ja sen jälkeen kuumasta koneesta,,,,, tai päinvastoin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Suuttimet ekax, jos kone tarvii tehdä niin suuttimet on jo valmiina!!! ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onkos tähän löytynyt jotain ratkaisua?? Trollissa samoja oireita ja alkaa mielikuvitus loppumaan vikojen etsinnässä, 1 suutinputki oli vuotanut vaihdoin sen just hehkut mitattu ja vastuksettomat vaihdettu sekä venttiilienvälykset tarkastettu. Pumppu taitaa olla seuraavana vaihto listalla...?
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tää on vissiin sitä datsuni miesten valkeeta lopun alun savua.?? ja kuvassa auto käynnistyy 5min kuluttua kun kuumailma puhaltimella on lämmitelty paikkoja. jossei hehkujen vaihdolla parane niin männän päälle pääse vettä??
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oma -88 SD33T alkoi pitämään ihan samaa temppuilua, eikä auttanut hehkujen & suuttimien vaihtokaan enää, joten otin siitä suosiolla kannen irti:
- Kannentiiviste palanut 5. -pytyn kohdalta ja päästi paineita vesitilaan. Syylärin korkki oli lusa ja päästi paineet heti karkuun, joten varsinaista kiehumista ei havainnut. Poreilua kylläkin sitten ihan loppumetreillä kylmässäkin koneessa. - 5. ja 6. -sylinterien kohdalla kannessa halkeamat (tod. näk. vesitilaan, ainakin kylmänä) + (lisäksi kaikki imu- ja pakoventtiilien väliset kannakset halki, mutta tämähän on "normaalia") - 1. ja 2. -sylinterien pakoventtiilien seetit poikki - Kaikkien imu- ja pakoventtiilien tiivistepinnat kraatereilla sekä venttiileissä, että seetirenkaissa Osa vaurioista on tullut kiistämättä ruuvatun koneen raskaasta käskemisestä, mutta koskaan se ei ole lämpömittarin mukaan käynyt kuumana... (Edellinen omistaja jo aikoinaan valitteli huonoa käynnistyvyyttä ja runsasta savun määrää. Kone oli rengastettu & laakeroitu kolmisen vuotta sitten ja jonkinasteinen kansi- tai -pahvi -remontti oli tehty vielä uudelleen n. vuosi tämän jälkeen, eli tod. näk. kansi on ollut halki jo pitkään.) Onko kukaan hitsauttanut noita kansien säröjä ja mitä se on tullut maksamaan? Lisäksi kahden pakoseetirenkaan vaihto? Hinta? Noi tiivistepintojen hionnat & läppäämiset saan kyllä itsekin hoidettua, mutta ne em. spesiaalityöt pitäisi teettää jossain... Vinkkejä? Olisiko projektikuntoista kantta/konetta kellään myydä? Kelpaa SD33:kin... Viimeksi muokannut Kartse1 : 04.01.2009 22:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Blazeri lähtee huonosti käyntiin?? | Harzaa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.10.2008 14:07 |
patrolli kylmänä | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.05.2008 22:38 |
2lt kone huonosti käyntiin missä vika? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 15.04.2007 12:18 |
HJ sammuu ajossa kylmänä | samid | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 12.04.2007 05:05 |
Patrol savuttaa kylmänä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2006 12:12 |