Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2008, 23:18
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Perusasetus

Vaaleanharmaa savu voi olla vettä.
Kansi halki, tai tiiviste vuotaa.
Pienet halkeamat kannessa vuotaa puristuspainetta pois, ja käynnistyminen on hidasta. Kun hehkuttaessa ja pitkään pyörittäessä lämpenee, niin halkeamat puristuu pienemmäksi. Lämpimänä ajossa veto on lähes normaalia. Volkkarin kutosdiiselistä tuppas menemään kannet halki pikkuhiljaa. Vaihtamalla hehkut riitävän usein pystyi ajamaan pitkään, vaikka kylmäkäynnistykset olikin vaikeita.

Nyt mittaamaan puristuspaineet kylmästä koneesta ja sen jälkeen kuumasta koneesta,,,,, tai päinvastoin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2008, 23:29
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puikkis Näytä viesti
Vaaleanharmaa savu voi olla vettä.
Kansi halki, tai tiiviste vuotaa.
Ja startilla ei pitäis pyöriä (hydraulinen lukko), jos pyörii niin vinkasee kuin hiiri ja sitten veivi muuttuu enemmän aakkosten S:n muotoiseksi, sen jälkeen ei sitten saakkaan MILLÄÄN käyntiin...

Suuttimet ekax, jos kone tarvii tehdä niin suuttimet on jo valmiina!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2009, 17:13
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Onkos tähän löytynyt jotain ratkaisua?? Trollissa samoja oireita ja alkaa mielikuvitus loppumaan vikojen etsinnässä, 1 suutinputki oli vuotanut vaihdoin sen just hehkut mitattu ja vastuksettomat vaihdettu sekä venttiilienvälykset tarkastettu. Pumppu taitaa olla seuraavana vaihto listalla...?
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2009, 21:01
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

tää on vissiin sitä datsuni miesten valkeeta lopun alun savua.?? ja kuvassa auto käynnistyy 5min kuluttua kun kuumailma puhaltimella on lämmitelty paikkoja. jossei hehkujen vaihdolla parane niin männän päälle pääse vettä??
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva 472.jpg‎
Views:	275
Size:	122,6 Kt
ID:	3137  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2009, 21:55
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Oma -88 SD33T alkoi pitämään ihan samaa temppuilua, eikä auttanut hehkujen & suuttimien vaihtokaan enää, joten otin siitä suosiolla kannen irti:

- Kannentiiviste palanut 5. -pytyn kohdalta ja päästi paineita vesitilaan. Syylärin korkki oli lusa ja päästi paineet heti karkuun, joten varsinaista kiehumista ei havainnut. Poreilua kylläkin sitten ihan loppumetreillä kylmässäkin koneessa.
- 5. ja 6. -sylinterien kohdalla kannessa halkeamat (tod. näk. vesitilaan, ainakin kylmänä) + (lisäksi kaikki imu- ja pakoventtiilien väliset kannakset halki, mutta tämähän on "normaalia")

- 1. ja 2. -sylinterien pakoventtiilien seetit poikki

- Kaikkien imu- ja pakoventtiilien tiivistepinnat kraatereilla sekä venttiileissä, että seetirenkaissa

Osa vaurioista on tullut kiistämättä ruuvatun koneen raskaasta käskemisestä, mutta koskaan se ei ole lämpömittarin mukaan käynyt kuumana...
(Edellinen omistaja jo aikoinaan valitteli huonoa käynnistyvyyttä ja runsasta savun määrää. Kone oli rengastettu & laakeroitu kolmisen vuotta sitten ja jonkinasteinen kansi- tai -pahvi -remontti oli tehty vielä uudelleen n. vuosi tämän jälkeen, eli tod. näk. kansi on ollut halki jo pitkään.)

Onko kukaan hitsauttanut noita kansien säröjä ja mitä se on tullut maksamaan?
Lisäksi kahden pakoseetirenkaan vaihto? Hinta?

Noi tiivistepintojen hionnat & läppäämiset saan kyllä itsekin hoidettua,
mutta ne em. spesiaalityöt pitäisi teettää jossain...

Vinkkejä? Olisiko projektikuntoista kantta/konetta kellään myydä? Kelpaa SD33:kin...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 04.01.2009 22:13
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Blazeri lähtee huonosti käyntiin?? Harzaa Tekniikka & Jutustelu 8 19.10.2008 14:07
patrolli kylmänä petrool Tekniikka & Jutustelu 9 18.05.2008 22:38
2lt kone huonosti käyntiin missä vika? henteri Tekniikka & Jutustelu 22 15.04.2007 12:18
HJ sammuu ajossa kylmänä samid Tekniikka & Jutustelu 13 12.04.2007 05:05
Patrol savuttaa kylmänä Tekniikka & Jutustelu 4 14.11.2006 12:12


Sivu luotu: 11:29 (GMT +2).