![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() muistelen jostain lukeneeni, että polttoaineen siirtopumppua ohjaa öljynpaine anturi jonka kärjet kuluu ja alkaa pätkimään. voisi aiheuttaa kuvailemasi ongelman.. ehkä ![]()
__________________
It's not broken, it's British. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös noiden perusvaiva ole ruiskupumppu?
En kyllä osaa sanoa sopiiko vian kuvaukseen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos nääs ton pumpun vaihdon jälkeen vielä nykäisee niin pistää herkkää miestä vituttamaan. on nääs aika työläskin vaihtaa vanista ton pumppu
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu kallis se on. Kaverilla meni niitä muistaakseni 2, joista ensimmäisen liike vaihtoi kiukuttelemata uuteen ja sitten jonkin aikaa myöhemmin piti jo vähän kiukutella mutta taas onnistui. Eli oli takuuhommia.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
toi siirtopumppu oli mullakin mieles
mä laitoin siirto pumpulle väliaikaisen lisä virta johdon mikä syötti pumpulle +:saa aina kun oli "virta" päällä. tuli itelle jus mieleen ohjaako toi öljyn paine anturi maalla vai plussalla ja missä toi anturi mahtaa olla
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti Viimeksi muokannut Kankku : 28.12.2008 18:30 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän kyseisen mallin jakajapumppu (siis syöttöpumppu) ole aikamoinen legenda jo eläessään. Itellä aikaan -98 mallisessa Silveradossa tuli kans vikaa ihmeteltyä, juurikin samanlaiset oireet kuin kuvailit. Tuo ohjain boksi vaihdettiin ensin mutta turhaan. Pumpun vaihto siinä oli edessä. Metrolla sillon, muistaakseni 2005, peruskorjattu pumppu vaihtoineen makso noin 1800€. Nykysellään Tammer-Dieselista taitaa saada Stadynen valmistamaa pikkuisen parempi laatuista pumppua uutena suurin piirtein samaan hintaa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä voi hyvinkin olla FSD-boxi, jos se kerran vanha on. Se Stanadynen boxi ei ikinä oo ollu mikään menestystarina, nykyään saa huomattavasti parempaa tarvikeosaa tilalle, hintaa n.300€. FSD-boxi voi hajota niin monella eri tavalla, voi just alkuun esiintyä nykimistä/satunnaista sammuilua, tai sitten se menee kertalaakista (niinkun mulla, kone sekos aivan totaalisesti). Ainakin kannattais kokeilla jollain toisella lootalla häviääkö oireet.
Siirtopumppun toimimattomuus aiheuttaa kanssa nykimistä/sammuilua, tosin noikin on hieman yksilöllisiä, jotkut ei lähde edes käyntiin ja toiset toimii normaaliajossa ok, vasta täyskaasulla kiukuttelee. Suburbaneissa/pick-upeissa ainakin siirtopumppu toimii öljynpaineanturin kautta, vanista en oo ihan varma. Jotenkin olis semmonen muistikuva että sitä ohjattais jotenkin muuten... Se että siirtopumppu nakuttaa ei takaa vielä mitn, pitäis mitata paineet. Onko vanissa samanlainen polttoainesuodatin kun esim. Subbarissa? Ilmaruuvi kannen päällä? Jos on niin helppo testi: kone käyntiin, ilmaruuvi auki. Naftaa pitäis tulla suht reilusti, auto ei saa sammua (väh. 30sek käyttö). Öljynpaineanturi on kansien välissä kuskin puolella, vaatii melkosen pitkän hylsyn että saa pois.. ![]() Laitappa toi kysymys tonne: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=117624 Eiköhän tuolta rupee apua löytymään, ties vaikka jollain olis osiakin jemmassa ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Öp anturi ei itsessään kestä siiropumpun kuormaa, ja aikaa myöten alkaa renata. Tuo relekytkentä helpottaa anturin työtä, koska sen tarvitsee vain ohjata relettä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
tuosta öp anturista.
kun tällää virran päälle toi siirto pumppu nakuttaa hetken sa sammuu mutta kun käynnistää niin taas alkaa naputtaa vaikuttaa että olis paine tunnistin joka katkaisee paineen noustessa
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#10
|
|||
|
|||
![]()
siirtopumppu alkaa toimimaan kun öljynpaine nousee, eli se saattaa pumpata vielä hetken vaikka kone olis jo sammutettu. Kannattaa kytkeä pumppu toimimaan niin että se alkaa pumpata samantien kun virrat laittaa päälle.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
omituinen tyhjäkäyntiongelma | velikani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.09.2006 19:08 |
Omituinen vika opelissa | Revolver | Chit-Chat | 8 | 31.07.2006 14:09 |
Omituinen risteily | Santeri | Rakas Päiväkirja | 0 | 30.04.2006 15:14 |
omituinen ongelma raudan kanssa | leivos | Helpdesk | 3 | 02.11.2005 12:57 |