Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2008, 12:13
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et mikä vauhtihalli?
Kun 2845-25% tulee 2136 =vähän outo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2008, 12:24
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Olisko 2848/1,25=2278,4 vai miten ne rosentti laskut meni.
2300 on varmaan vertailukone.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2008, 12:42
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kesis Näytä viesti
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et mikä vauhtihalli?
Kyllä kai se VX tai Magnum vois olla? Ventoraan ja FE:henhän on saanu 3.3L konettakin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2008, 13:54
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

No niinhän se menee, 2.3l tuossa näköjään on lähtökohtana.
Joskus nuorena ennenkuin hurahdin maastureihin niin omistin 12v tollasen alkuperäisen ventoran.On muuten noi FE:t korimalliltaan yks kauneimpia autoja (mun mielestä).

Kannattaa muuten tarkkaan tutkia noiden korimallien historia,joskus löytyy yllättäviäkin konevaihtoehtoja.Varsinkin kun kyseisillä autoilla on ajettu myös kilpaa.
Vähän sellanen muistikuva et jotain vx malliakin olis saanu myös 3.3 litrasena?
No joka tapauksessa kannattaa laittaa tietenkin mahdollisimman kevyt kone.
Volvosta saa tosiaa aika helpolla tehokkaan ja kestävän koneen ja osat on halpoja,et ei
välttämättä huono vaihtoehto.
Kaverilla F-ryhmän 242:n ja takapyöristä on jarrutettu 250hp
Muistaakseni olis 2.5L:nen et ei huono ollenkaan,varsinkaan kaasareilla.
Ja taitavat rallicrossimiehet rutistaa vielä enemmän ja isommilla kuutioilla.

Opelin 3L 24v:llä ajelin 5v ja enpä välttämättä suosittele,on painava ja vaikka teho 204hp
niin pikkupojat meni bemareilla ohi jokapuolelta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2008, 15:44
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Tää on ihan tavallinen chevette ei mikään mainituista hienoista korimalleista. Vauxhall on vain tajunnut työntää tehtaalla pellin alle 2300cc ja 135hp koneen , niin nykysäännöillä verraton "harraste-auto".
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2008, 16:11
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Volvon B27E on varmaan vihoviimenen mitä kannattaa laittaa.
Rakenteen ja polttoainetalous/teho suhteen takia.
Oli joskus tuommosella 200-sarjan vålvå, kyllä oli paska vehe.
Volvon 4-kone onkin jo selkeesti parempi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2008, 16:17
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Omaa kokemusta tuosta B27E:stä ei oo, mutta tiukempi googletus antoi ymmärtää että koneena ei mikään kestävin... eli poistetaan listalta... samoin käy dual-ramille... onko noita alulohkoisia kutosia muissa kuin bemareissa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2008, 16:50
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Eiköpä lie Audissa kans, 2,6 2,8 12 v 30v .....2,7 biturbo....
2,6 tais olla se 150 hv 2,8 12v 174hv 2,8 30v 193 hv.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2008, 22:37
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Omaa kokemusta tuosta B27E:stä ei oo, mutta tiukempi googletus antoi ymmärtää että koneena ei mikään kestävin... eli poistetaan listalta... samoin käy dual-ramille... onko noita alulohkoisia kutosia muissa kuin bemareissa?
Pistitkö hylkyyn siis A-Omegan rivikuutosen C26NE? Jos kyllä, niin sittenhän saa vielä ehdottaa B-Omegan V6-tekniikkaa?
24-venttiilisestä C25XE (X25XE) - moottorista saa tehoja pienin muutoksin >200hp. Vakiona löytyy 170hp joten muutoskatsastukseen täytyy hakea sopiva dynolappu, mutta tästä ei liene ongelmaa kun olet Mininkin leimannut "sopivilla" tehoilla
Lisäksi Omega on takavetoinen, joten voit laittaa koko kone+laatikkopaketin Vauxhalliin ja löytyy myös automaattina jos siitä tykkää.

Bonuksena tulee hyvää varustelua kuten ilmastointilaitetta, nahkasohvaa jne. jos harrasteautoon sellaisia haluaa. V6-omppuja saa Saksasta alle tonnilla , loppuhylsyn kun myyt niin saat tekniikan itsellesi "melkein ilmaiseksi". Lisäksi V6 mahtuu Vauxhallin pellin alle Bemarin rivikoneita paremmin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2008, 20:38
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Tää on ihan tavallinen chevette ei mikään mainituista hienoista korimalleista. Vauxhall on vain tajunnut työntää tehtaalla pellin alle 2300cc ja 135hp koneen , niin nykysäännöillä verraton "harraste-auto".
Asian vierestä liipaten: Jos joku haluaa oikein entisöidä tuollaisen 2.3 bensakoneella olevan kulkineen, niin minulta löytyy sellainen 70-luvun puolivälin Bedford Bliz -pakettiauto, jossa on tuollainen kone. Pitäisi olla samaa sukua kuin mitä Magnumissa käytettiin. Tosin 1-kurkkuisella kaasarilla "kuristettuna". Kyllä sillä silti Petterin koppa liikahti liukkaasti. Korvat vaan eivät kestäneet ajella ilman kuulosuojaimia...

Koneeseen tehtiin rengastus- ja laakerointiremontti joskus 80 -luvun puolella ja sen jälkeen ajettu vain muutamia tuhansia km:ä (juuri tuon sisämetelin takia). Auto on toiminut metsän reunassa lähinnä varaosavarastona viimeiset 15v (koppakin silti pelastettavissa kohtuutyöllä), mutta vuosittain niitä kaikkia on laitettu käyntiin. Eli ei ollut kone jumissa vielä viime kesänä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.12.2008, 13:51
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Asian vierestä liipaten: Jos joku haluaa oikein entisöidä tuollaisen 2.3 bensakoneella olevan kulkineen, niin minulta löytyy sellainen 70-luvun puolivälin Bedford Bliz -pakettiauto, jossa on tuollainen kone. Pitäisi olla samaa sukua kuin mitä Magnumissa käytettiin. Tosin 1-kurkkuisella kaasarilla "kuristettuna". Kyllä sillä silti Petterin koppa liikahti liukkaasti. Korvat vaan eivät kestäneet ajella ilman kuulosuojaimia...

Koneeseen tehtiin rengastus- ja laakerointiremontti joskus 80 -luvun puolella ja sen jälkeen ajettu vain muutamia tuhansia km:ä (juuri tuon sisämetelin takia). Auto on toiminut metsän reunassa lähinnä varaosavarastona viimeiset 15v (koppakin silti pelastettavissa kohtuutyöllä), mutta vuosittain niitä kaikkia on laitettu käyntiin. Eli ei ollut kone jumissa vielä viime kesänä...
Tässä vaiheessa ei ole oikein kiinnostusta tuohon vauxhallin omaan 2.3 koneeseen. Pieni päivitys tekniikkaan mielessä. Mutta tarjoon tuota konetta eteen päin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.12.2008, 14:16
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

eikös tää chevette oo se ns "Outodolla keulalla oleva c kadetti"?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä kone tämä on? KooPee Tekniikka & Jutustelu 16 16.02.2008 20:34
Mikä kone? SamiN Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 20:06
Mikä kone FJ:n laatikon jatkoksi? ¤Offi-Osku¤ Tekniikka & Jutustelu 26 30.06.2006 10:02
Mikä kone ja kaasari kyseessä??? bj75 Tekniikka & Jutustelu 14 28.02.2006 19:29
Mikä kone 404 Unimoggiin?? Jare Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2006 07:00


Sivu luotu: 13:06 (GMT +2).