![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllä nää offatut laitteet on mukavia. Bettereitä asentaessa meni aikaa varmaan tunti kun mitattiin että ne tulis jotenkin keskelle. Ongelma on vaan että maski, putkikehikko ja runko ovat kaikki ihan epäsuhteessa toisiinsa ja mittaus on vaikeaa. Maskiin nähden on huomattava heitto mutta putkikehikon mukaan keskellä. Olkoon perskele nyt sitten siinä. Täytyis hieman veistellä lampun ja maskin kiinnityksiä että sais sitä apparinpuolelle enemmän. Vielä puuttus puskuri, ohjaustangon fixaus, ohjausiskari, välijäähdytin, releboxin kiinnitys ja sähköjen vedot vinssille. Vinssin maadoitus on nyt niin että räikältä menee sen mukana tulleella maadoituspiuhalla rungon pulttiin josta samasta menee koneen maadoitus ja "suora" piuha akulle. Eikös toi sähkömoottori maadoita myös vinssin rungonkin kautta? Kuinkahan herkkä vedelle toi vakio releboxi on? Ajattelin sijoittaa se johonkin korkeammalle konehuoneeseen mutta silti se on aika rankoissa olosuhteissa (kuuma/vettä/kuraa). Takavinsiin boxi kun on auton sisäpuolella niin ei ole ollut mitään ongelmia. Edestä vaan joutuisi vetäämään kohtuu pitkät kolme piuhaa releboxille. Tosin takavinssilläkin on 1,5 -2m 50mm2 piuhoilla releboxi ja hyvin toimii. Edestä vaan matkaa tulisi helpolla tuplat tuohon nähden. Noihin paksuihin kaapeleihin laitettiin yhteen eilen liitin kiinni ja se puristettiin ekana pihdeillä ja sitten vielä tinattiin kii. Kuinkahan noissa vinssin piuhoissa noi tinaukset toimii? Nii ja mites se naru kannattaa laittaa tonne rummun sisään? Kestääkö ihan solmu vaan vai olisko joku vaihtoehto joka olis myös purettavissa ilman narun katkaisua?
Viimeksi muokannut mikjus : 11.12.2008 11:27 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on maadoituspiuha myös vedetty runkoon hitsattuu pulttii ja hyvin toimii. Samaan pulttiin tulee akulta 50 piuha.
Orkkis releet ei välttämättä kestä ikuisuuksia mutta ostat jossain vaiheessa suljetun superwinch/comeup kontaktoriboxin ja vaihtaa sen kun orkkis kyrvähtää. Tarkista tuosta moottorista ettei sinne ole tehty vedenpoistoreikää kuten XP:n moottorissa on. Käytännössä päästää veden sisälle ja tukkeutuessaan jää vesi siään. Nyt toimii hyvin kun kaikki reijät/saumat/liitokset on tiivistetty liimalla tai vesivaseliinilla. Hyvin toimii tinatut liitokset. Samoin hyvä solmu toimii narun kiinnityksessä ja jos tarvii irrottaa niin hukkaan menee max 20cm narua. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Narun kiinnitys
En tiedä mimmonen on räikkäWarnin rumpu, oheinen toimii vakiovinsseissä.
Sain tarpeekseni luistavasta narusta niin laitettiin Miskun kanssa rummun sivulaipasta tappi noin 45 asteen kulmassa joka menee rumpuun. Näin muodostuu pieni kolmio jonka läpi pujotan narun ja solmu päähän. Eikä luista ja solmun, semmosen käynnistysnaru solmun, saa tarvittaessa helposti auki. Kannatta olla tarkkana vinssin kaapelien ja liitosten kanssa, virrat on ällistyttävän isoja ja tule herkästi häviöitä. Mittaile jännitteitä liitosten yli kun kuormitat vinssiä.
__________________
Juha |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Asiasta kaheksantee. Meneeks toi 37 böggyrä uutena modii vai tarviiko polttaa monta tuumaa pois!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Meni uutena ihan hilkullaan kun 10" levee vanne + beadlockki. Riippuu ehkä vielä valmistuserästäkin. Mulla tais kolme mennä hyvin mut yks meinas ahistaa tosi pahasti. Näin siis jos 15" reiällä. 16" reiällä ei mitään toivoa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu 15", eli toivoa on et sopii mittaa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Viikonloppuna ei paljon edistytty. Itse sain vaan Datsun 100A:n vilkut asennettua ja hieman uutta välijäähdytintä mallailtua. Melkosen tiukkaa sovitusta kun välijäähdytintäkin joutuu hieman rälläköimään et saa vinssiin virtapiuhat kii. Tuli sit myös kokeiltua ja todettua ettei räikän moottoria pysty kääntämään eri asentoon. Tossa räikän moottorissa on muuten sellanen ihme valkonen mutikka hiilien päässä ja siit kaks johtoo moottorin kylest läpi. Ne piuhat on vaan katkastu siihen läpivientiin mut epäiltiin et se olis joku lämpövarotus valo? Saiskohan tohon jonkun ylikuumenemisvarotusvalon helposti rakenneltu? Vai palasko se sitten käytännössä koko ajan kun vinssattais kunnolla?
No suurin saavutus oli tää velipojan rakentama paineilma freespool vipu jossa vielä manuaalikytkentä mahdollisuuskin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |