![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaiffari restauroi aikoinaan isänsä Ducaton matkailuauton laatikkoa. Kyseli ensin osia Ducaton varaosina ja olisi saanut vain isoja rataspaketti kokonaisuuksia ja hinta oli sen mukainen. Kun laatikko oli lattialla pestynä,niin siitä löytyi valusta Citikan logo.Citikan varaosatiskiltä löytyikin sitten kaikki kuluneet osat irrallisena,eikä tarvinnut ostaa koko laatikon sisuskaluja yhden kuluneen osan takia. Joko olet kysynyt Citikan maahantuojan varaosatiskiltä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Soitahan Sitronen Oy, Virttaa http://www.sitronen.fi/. On kokemusta ja näkemystä ainakin h-autoista enempi kuin monella merkkiliikkeellä yhteensä.
Tuo kai on niitä perustavaa laatua olevia harmillisia sitikoita, joiden alitehoisessa aparikoneessa joutui aina vedättämään vitosella, eikä loota siitä tykkää,,,vai olenko hakoteillä? TT |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo, 2.5 D vaparihan tuo.
Sitroselle en oo soitellu, mut ainaskaa hinnasto ei tunne C25:n laatikon osia. En oo myöskää kyselly sitikan huollosta vielä, pitää soitella. Noita karavaanareitten sivuja oon kyl lueskellu, mutta ei ainaskaa tähän mennessä oo vielä sattunu myyntipalstalta löytymään, tosin suurin osa näyttää vievän autonsa suoraan huoltoliikkeeseen (mikäpä siinä jos rahaa riittää) joten ei niitä rojuja nurkkiin jää ja vaikka jäiskin, niin noissa etuteltan puheitten mukaan nimenomaan vaihdetaan (vanhemmissa) noita rattaita tiheämpään. Tässä olettaakseni vaihto josku tehty, mut menny (luulisin) pieleen siinä, että säästetty lukitusmutterin hinnassa (nyt Tamgearilla n. 11 €) ja laitettu vanhoilla muttereilla. Mutteri itessään vaikuttaa hemmetin kovalta ja hauraalta. Toisen mutterin, joka oli vielä paikallaan, sisäänkäännetty osa murtui avatessa, toisesta, siitä joka oli laatikon pohjalla, puuttui molemmilta puolilta osa mutterin kauluksesta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Näissähän J5:ssa on konekin citroenin, fiatissa oma kone mut sama laatikko ja varaosa hinnat juurikin fiat(kallis)-peugeot-citikka(halvin) ja tämä pätee jopa normi varaosa liikkeissä?
Ton vitosen rattaan oletetusta käyttö iästä kertoo sekin et ainakin jossain malleissa on laatikossa irto "luukku" josta ton rattaan voi vaihtaa. Meillkin meni -87 J5 matkailuautosta eka 170tkm ja toisen kerran 300tkm. Korjauksessa kannatan toisen LR miehen ehdotusta: Jos siin on vielä akselissa spooreja, niin uusit rattaan ja liimaat sen Loctitella kiinni. Kun kiristät mutterin niin mahdollisuuksien mukaan käännät löysät pois, siis että kun ratas välittää voimaa, on rattaan spoorit ja akselin spoorit kiinni ja välys on toisella puolella. Jos ei kestä niin uutta laatikkoo. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noita nyt raatona jo löytää jo tuon ikäisiä autoja josta nappasee osan. Näitä koppisitikoita ja pösöjä on kyllä ainakin hevosmiesten markeilla tallien takana siellä ja täällä. Silmät auki vaan! Ainakin suoralahkeisten hevosmiesten keskuudessa on noilla autoilla ollut jossakin vaiheessa suosiota.
TT |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Enpä ole vielä löytänyt paikkaa, josta sais pelkän rattaan, myyvät ainoostaan pakettina, sisältö tosin vähän vaihtelee.
Ja raatoja kyllä näyttäs olevan, noissa vaan pitää ottaa sitten koko raato, eikä sitä sitten laatikon poistamisen jälkeen enää mihinkää saa muuten tilaamalla hiiabbiauton. Ja kuka sen sanoo, jotta siinä raadossa olis tarvittavat osat kunnossa. Mutta jos jollakulla on nurkissa kuleksimassa tuommosta rojua, saapi tarjota, vaikka koko laatikkoo. Taikka onko tietoo, mikä muu latikko tuohon kävis. Enkelsmannien sivuilta sattu silmään juttua siitä miks noi hajoo, tosin koskee kait vaan näitä vanhempia (vesi vanhin voitehista). http://www.fiatforum.com/ducato/7410...n-gearbox.html |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vähän pösötietoutta pystyy hyvin hakemaan Peugeotin (maksuttomista) tietopalveluista. Peugeot foorumin puolella on paremmin selitetty. http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=28798.0 Itse tuossa jouduin jokuaika takaperin metsästämään pösöön myös laatikkoa (ei tarkempaa tietoa viasta, mitä nyt oli pelikortinkokoinen palanen kuoresta lähtenyt irti ja laatikko täysin jumissa). Niin jumankauta että osasi olla pahahomma, vaikka on ihan yleinen pikkuauto, niin 18 eri vaihtoehtoa laatikoksi nopeasti laskettuna tuolta palvelusta löytyi...
Viimeksi muokannut Mylppy : 12.12.2008 00:28 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No, ostinpa sitten romulootan, siinä pääakseli muuten samanlainen, mutta silmälaakeriin menevä pää halkaisijaltaan 16 mm, vanhassa 15.
Ja tuommoisia 16 mm:n (16/42/x) laakereita ei näytä ihan joka kaupasta löytyvän, tai ainakaan minä en löytänyt. Mitä tuolle olis järkevintä tehhä, ostaa vanha mosse, käyvä ettimässä venajältä vai ottaa siivu pois akselista ? Loota oli vähän uudemmasta pösöstä, mutta sekin oli kyllä jo avattu aikaisemmin. Eli, jos joku tietäs paikan, mistä tuommoisia 16x42x10-15 laakereita löytää, uskaltas laittaa tuon jo kasaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Leikkasiko kiinni ? | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 17.07.2008 20:12 |
Akseleiden vahvistus hitsaamalla | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 22.11.2007 07:33 |
Jamant kiinni vk. 21 | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 19.05.2006 12:28 |
Kanervalla unenpäästä kiinni | MäIte | Cooking & Food | 20 | 23.01.2004 18:06 |