Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.11.2008, 22:40
Skorpioni Skorpioni ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 12.04.07
Sijainti: Suomi
Perusasetus

Katos, katos kollega. Minäkin olen yrittäjä. Yritän nimittäin helkkarin kovasti tulla toimeen pienellä palkallani.

Vaikka toisaalta palkka on ihan kohtuullinen, mutta yritykseen kuuluu aika paljon henkilöstöä. Sivukulut ovat aika suuret.

Viimeksi muokannut Skorpioni : 28.11.2008 23:53 Perustelu: ään pilkut ja lause lisätty
Vastaa lainaten
Vanha 29.11.2008, 00:34
nana:n Avatar
nana nana ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Lappi tl
Perusasetus

No niin.. Yrittäjyys kunniaan.. Vaikka Suomen maassa siitä tehdään lähes mahdotonta pienyrittäjälle varsinkin..
Minulla ei ole alaisia.. mutta toimenkuva sallii, että jos jotain mitä en osaa itse, voin teettää ulkopuolisella ja laskuttaa! Mä olen tyytyväinen jos jää 1500 netto kuukaudessa käteen! No se on aika lähellä poliisin palkkaa.. Mutta, kääntöpuoli on se, että valitsen itse asiakkaani, työaikani jne.. Maksan ruhtinaallisesti sille, joka saa tämän tytsyn vielä leimaamaan "kellokortin"...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skorpioni Näytä viesti
Katos, katos kollega. Minäkin olen yrittäjä. Yritän nimittäin helkkarin kovasti tulla toimeen pienellä palkallani.

Vaikka toisaalta palkka on ihan kohtuullinen, mutta yritykseen kuuluu aika paljon henkilöstöä. Sivukulut ovat aika suuret.
Vastaa lainaten
Vanha 29.11.2008, 00:50
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nana Näytä viesti
No niin.. Yrittäjyys kunniaan.. Vaikka Suomen maassa siitä tehdään lähes mahdotonta pienyrittäjälle varsinkin..
Minulla ei ole alaisia.. mutta toimenkuva sallii, että jos jotain mitä en osaa itse, voin teettää ulkopuolisella ja laskuttaa! Mä olen tyytyväinen jos jää 1500 netto kuukaudessa käteen! No se on aika lähellä poliisin palkkaa.. Mutta, kääntöpuoli on se, että valitsen itse asiakkaani, työaikani jne.. Maksan ruhtinaallisesti sille, joka saa tämän tytsyn vielä leimaamaan "kellokortin"...
Sorry, mutta minun 24 tuntia vuorokaudessa aikaa vievä yritys on tämä 7-lapsinen perhe.

Taidanpa saada juuri tuon 1500 ja vähän ylikin kellokortin leimaamalla.
Vastaa lainaten
Vanha 29.11.2008, 01:00
Konkari++

Perusasetus

Ja taas jälleen kerran asiat ymmärretään niin kun ne esitetään..
Noh, minulla vain 2 lasta.. mutta hei eikös lapsilisät makseta vain 5 lapseen asti.. vai miten se nyt oli.....
vai lasketaanko niitä tuloiksi... Ei niistä ainakaan veroa makseta!

Lainaus:
Sorry, mutta minun 24 tuntia vuorokaudessa aikaa vievä yritys on tämä 7-lapsinen perhe.

Taidanpa saada juuri tuon 1500 ja vähän ylikin kellokortin leimaamalla.
Vastaa lainaten
Vanha 29.11.2008, 01:19
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Ja taas jälleen kerran asiat ymmärretään niin kun ne esitetään..
Noh, minulla vain 2 lasta.. mutta hei eikös lapsilisät makseta vain 5 lapseen asti.. vai miten se nyt oli.....
vai lasketaanko niitä tuloiksi... Ei niistä ainakaan veroa makseta!
Tällä hetkellä meille maksetaan viidestä, jotka ovat alle 17-vuotiaita. Ensi vuoden alussa saamme 30 euroa lisää lapsilisiä, joten kateelliset vihreytykää.

Eivät ole muuten tuloa kuin...olikohan se toimeentulotukea laskettaessa. Veroa ei ihme kyllä vielä tarvitse maksaa.

Huvittavaa kuitenkin on, että vajaan 300 euron kotihoidontuesta joutuu maksamaan veroa. Itsellä ei enää ole alle kolmevuotiasta, jotan ei voi jäädä kotiin hoitamaan tärkeintä yritystään. Tai voisi tietenkin jäädä hoitamaan, mutta saattaisi nälkä tulla ja lähtö kotoa. Tai jos jäisi kokonaan yhteiskunnan elätiksi, mene ja tiedä pärjäisi paremmin kuin nyt.

Monissa kunnissa painitaan juuri nyt kenelle maksettaisiin kotihoidontuen kuntalisää. Kuitenkin veronmaksajille tulee paljon kalliimmaksi maksaa lapsen hoito hoitopaikassa kuin se, että maksaisivat pienen korvauksen kotiin jäävälle iskalle tai äipälle.

Hups, tästähän taisi tulla melkein poliittinen kannanotto, mutta näin se vain menee.

Olisi ilmeisesti pitänyt aikanaan miettiä hieman tarkempaan uranvalintaa.

Viimeksi muokannut Skorpioni : 29.11.2008 10:17
Vastaa lainaten
Vanha 29.11.2008, 01:25
Konkari++

Perusasetus

Hei rupee yksityiseks perhepäivähoitajksi! Siinä vasta yrittäjänirvikuva! Never again! ja luulin olevani yhteiskunnalle hyväksi! Jokainen huolehtikoon omasta orgasmistaan! Anteeksi taas ironisuuteni, mutta niin se vain menee!
Ja mitä nyt yrittäjyyteen tulee, niin perhettä ja lapsia ei siihen lasketa! vai maksatko kenties Yelliä suurperheestäsi!? Tai ammattivastuuvakuutiksia? Tai ennakko veroja? Että, enpä nyt kuitenkaa vertaisi perhettä yrittäjyyteen.. tästä voidaan olla montaa mieltä... Ja hei, se on ammatinvalintakysymys! Mitään ammattikuntaa morkkaamatta!
Lainaus:
Tällä hetkellä meille maksetaan viidestä, jotka ovat alle 17-vuotiaita. Ensi vuoden alussa saamme 30 euroa lisää lapsilisiä, joten kateelliset vihreytykää.

Eivät ole muuten tuloa kuin...olikohan se toimeentulotukea laskettaessa. Veroa ei ihme kyllä vielä tarvitse maksaa.

Huvittavaa kuitenkin on, että vajaan 300 euron kotihoidontuesta joutuu maksamaan veroa. Itsellä ei enää ole alle kolmevuotiasta, jotan ei voi jäädä kotiin hoitamaan tärkeintä yritystään. Tai voisi tietenkin jäädä hoitamaan, mutta saattaisi nälkä tulla ja lähtö kotoa. Tai jos jäisi kokonaan yhteiskunnan elätiksi, mene ja tiedä pärjäisi paremmin kuin nyt.

Monissa kunnissa painitaan juuri nyt kenelle maksettaisiin kotihoidontuen kuntalisää. Kuitenkin veronmaksajille tulee paljon kalliimmaksi maksaa lapsen hoito hoitopaikassa kuin se, että maksaisivat pienen korvauksen kotiin jäävälle isille tai äipälle.

Hups, tästähän taisi tulla melkein poliittinen kannanotto, mutta näin se vain menee.

Olisi ilmeisesti pitänyt aikanaan miettiä hieman tarkempaan uranvalintaa.
Vastaa lainaten
Vanha 29.11.2008, 01:32
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Hei rupee yksityiseks perhepäivähoitajksi! Siinä vasta yrittäjänirvikuva! Never again! ja luulin olevani yhteiskunnalle hyväksi! Jokainen huolehtikoon omasta orgasmistaan! Anteeksi taas ironisuuteni, mutta niin se vain menee!
Ja mitä nyt yrittäjyyteen tulee, niin perhettä ja lapsia ei siihen lasketa! vai maksatko kenties Yelliä suurperheestäsi!? Tai ammattivastuuvakuutiksia? Tai ennakko veroja? Että, enpä nyt kuitenkaa vertaisi perhettä yrittäjyyteen.. tästä voidaan olla montaa mieltä... Ja hei, se on ammatinvalintakysymys! Mitään ammattikuntaa morkkaamatta!

Hjumör! Aikamoisia maksuja joutuu kyllä maksamaan mm. vakuutusmaksuissa ja myös sellaisissa tapauksissa, joita vakuutus ei korvaa mm. fysioterapia.

Miehen kanssa ollaan joskus naurettu tätä "yritystämme", josta tämänhetkinen tuotto on tosiaan minimaalinen. Mutta kenties tulevaisuudessa sinunkin yrityksesi saa tuloja meidän yrityksen ansiosta.

Pitäisikö meidän jatkaa tätä chatissä, ennen kuin joku käskee meidät sinne?

Hymiöt unohtuivat:
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Poliisit off-roudaamassa ;-) raw Chit-Chat 4 02.05.2008 17:11
Poliisit ja sakot Riku_h Chit-Chat 27 30.07.2007 19:50
Hienoja sidontapisteitä Tekniikka & Jutustelu 0 13.01.2007 20:01
hienoja veroja Jari Chit-Chat 8 28.05.2006 23:08
Poliisit rikkoi Jagen Nerd-O Chit-Chat 33 22.06.2005 00:12

Sivu luotu: 14:06 (GMT +2).