Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2008, 22:30
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Perustele toki ihmeessä mikä tossa on parempaa kun muissa esim tämä sportside? kori ainakin painavampi? vanhempi joten ruostehommia luultavasti enenmän ja pieninpi kone? ei montaakaan aisiaa että olis parempi? vai oletko itse myymässä?
Jäykkä etuakseli

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2008, 15:46
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Miul oli kolme vuotta käyttiksenä tollanen lyhyt -92 malli sportside z71 nelikko. Ihan mukava auto normaalikäytössä,paitsi se pensan kulutus varsinkin talviaikaan. Ei ollu erillisiä talvirenkaita ni tuli ajettua talvella aika paljon nelikko päällä,joten vaikutti varmaan aika paljon siihen polttoainetalouteen. Kone oli 350cid 5,7l ykspisteruiskulla peltisarjalla ja katti oli korvattu suoralla putkella.Ei mikään voimaihme,mut kuljetti nelivetoista pakettiautoa ihan riittävästi,oman mittarin mukaan meni himpun yli 200km/h.
Laatikkoa en muista mikä se oli tyypiltään,mut kumminkin tupla d:llinen ylivaihde laatikko lukkoturbiinilla. Kesäkelillä maantieajossa pääsee hiukan alle 14l/100km ku nätisti ajelee.
Metsäkäyttöön ei ole kyllä kovin kummonen peli. Erillisjousitettu etupää,eikä takapäästäkään vakiojousilla kovin suuria joustoja löydy. Oli aika jäykät pakat+kuormalehdet.
Hitaalla alueella löytyy pieniä välityksiä,vääntöä riittää eli rengaskoon suurentamiseen ei ainakaan välitykset ole esteenä.
Korottaminen isompia pyöriä ajatellen onnistuis varmaan helpoiten nostamalla koria rungolta.Etupäähän saa ameriikan maalta kyllä korotussarjaa,mut mikä lienee niitten katulaillisuus euroopassa??
Nelivetosysteemistä sen verran et etuakselista löytyy sähköinen "napalukko" joka irroittaa toisen vetarin etuperästä ja pysäyttää siten etuperän/etukardaanin.Ainoastaan tasauspyörästö jää pyörimään toisen vetarin pyörittämänä.
Tuon "napalukon" kytkee sähkölämmitteinen vahapatruuna joka lämmetessään paisuu ja työntää kytkentäholkkia.Kytkentäviive on kovemmalla pakkasella ärsyttävän pitkä.
Abs löytyy,tosin vain taka-akselilta.Eli hoitaa sähköisesti kuormantuntevan venttiilin virkaa.

Että sellasia.. En ois varmaan hukannu chevyä pois,mut ku käy tankkamassa 100 litraa eli
tankin täyteen,ni rupee käymään melko arvokkaaks jos joutuu enempi ajelemaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2008, 17:07
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-T Näytä viesti
Jäykkä etuakseli
1. Jäykkä etuakseli(pystyy helposti korottaa ja joustaa parempi),2.lyhyin akseliväli pickupeista(pääse ojan yli), ja lyhyt lava (että takylitys ja akseliväli ei ole niin pitkä) helpotta myöskin ojanylityksessä ja muuten maastossa ajaaminen. Mutta jos meinaa pitää auto katuautona, ja vaan korottaa sen pikkusen ulkonäön vuoksi, löytyy tietysti helpompi parempi kuntoinen/siistimpi jos ostaa uudempi.

Ja vielä jos vertaa sama vuosimallli/tyyppi pickupi sportside ja fleetside painoero, se on niin vähän että se käytännössä ei huomaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Chevyn käyntihäiriö? Rompe Tekniikka & Jutustelu 1 24.09.2008 16:32
Myyty m: chevyn lavakaukalo tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 20.04.2008 08:29
chevyn 4.3 efi v8 longfiedteam Tekniikka & Jutustelu 5 11.12.2006 21:36
m: chevyn akselit tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.02.2006 18:16
M: Chevyn 350 O/M/V Muut 3 04.10.2005 08:01


Sivu luotu: 09:01 (GMT +2).