Miul oli kolme vuotta käyttiksenä tollanen lyhyt -92 malli sportside z71 nelikko. Ihan mukava auto normaalikäytössä,paitsi se pensan kulutus varsinkin talviaikaan. Ei ollu erillisiä talvirenkaita ni tuli ajettua talvella aika paljon nelikko päällä,joten vaikutti varmaan aika paljon siihen polttoainetalouteen. Kone oli 350cid 5,7l ykspisteruiskulla peltisarjalla ja katti oli korvattu suoralla putkella.Ei mikään voimaihme,mut kuljetti nelivetoista pakettiautoa ihan riittävästi,oman mittarin mukaan meni himpun yli 200km/h.
Laatikkoa en muista mikä se oli tyypiltään,mut kumminkin tupla d:llinen ylivaihde laatikko lukkoturbiinilla. Kesäkelillä maantieajossa pääsee hiukan alle 14l/100km ku nätisti ajelee.
Metsäkäyttöön ei ole kyllä kovin kummonen peli. Erillisjousitettu etupää,eikä takapäästäkään vakiojousilla kovin suuria joustoja löydy. Oli aika jäykät pakat+kuormalehdet.
Hitaalla alueella löytyy pieniä välityksiä,vääntöä riittää eli rengaskoon suurentamiseen ei ainakaan välitykset ole esteenä.
Korottaminen isompia pyöriä ajatellen onnistuis varmaan helpoiten nostamalla koria rungolta.Etupäähän saa ameriikan maalta kyllä korotussarjaa,mut mikä lienee niitten katulaillisuus euroopassa??
Nelivetosysteemistä sen verran et etuakselista löytyy sähköinen "napalukko" joka irroittaa toisen vetarin etuperästä ja pysäyttää siten etuperän/etukardaanin.Ainoastaan tasauspyörästö jää pyörimään toisen vetarin pyörittämänä.
Tuon "napalukon" kytkee sähkölämmitteinen vahapatruuna joka lämmetessään paisuu ja työntää kytkentäholkkia.Kytkentäviive on kovemmalla pakkasella ärsyttävän pitkä.
Abs löytyy,tosin vain taka-akselilta.Eli hoitaa sähköisesti kuormantuntevan venttiilin virkaa.
Että sellasia.. En ois varmaan hukannu chevyä pois,mut ku käy tankkamassa 100 litraa eli
tankin täyteen,ni rupee käymään melko arvokkaaks jos joutuu enempi ajelemaan.
|