![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Hiukka OT,Mut kuis katsastuksess suhtaudutaan uusiks maalattuun mittaritauluun? Olis itellä edessä toi,ku IIHOO:hon vaihdoin välitykset
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosin omassa autossa ei toiminu mittari ollenkaa eikä inssi sanonu mitää siit.. Hö.. |
|
||||
|
||||
![]()
Nopeusmittarin näyttämä on tarvittaessa korjattava. Näinhän se laissa lukee.
Käytännön puuttumisraja on siinä vaiheessa kun kehä muuttuu yli 5% alkuperäiseen nähden, tämän jälkeen voi selvityksiä tarvittaessa alkaa vaatimaan. Nopeusmittarin näyttämän fiksauksesta ei ole erillisiä ohjeita olemassa. Itse hyväksyisin halvimmasta päästä kalliimpaan: -neulan siirtäminen/vääntäminen -asteikon asiallinen teippaus -kiinteä ko. tarkoitukseen tarkoitettu GPS-perustainen näyttö, eli normi-navi imukupilla ei mielestäni ok -välitysadapteri (on olemassa myös sähköisiä nykyautoja varten) Tarkkuus pitää tietysti selvittää myös em. muutosten jälkeen. Se voi olla joku luotettava mittauspöytäkirja tai muu päättely (esim. jos kehä muuttuu 7 %, asteikkoa on siirretty ~sen verran eteenpäin), mutta olen myös toisinaan käynyt GPS:n kanssa toteamassa näyttämän tien päällä jos selvitystä ei ole ollut (jos ei ole kiire). Nopeusmittarihan ei saa näyttää todellista pienempää lukemaa. Ja nopeusmittarihan on pakollinen 1.1.1984 ja uudemmissa autoissa, eli vanhemmissa periaatteessa siis voisi mittarin poistaa käytöstä. Väärin se ei saa näyttää niissäkään. |
|
||||
|
||||
![]()
Paikallisen konttorin setä väitti että AKEn kanta on EI noihin GPS -vehkeisiin, ei pelaa tunneleissa. Mittarin kupeeseen teipattu taulukko taas olisi käypää kamaa...
Noh, jokainen tyylillään ja näin täällä ![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Enpä ole itse kysynyt, mutta voi hyvinkin pitää paikkaansa. GPS-perusteisessa mittarissa näyttämän tarkkuus olisi vaan niin täydellisen hyvä...
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siitä en tiedä että hyväksyttäisiinkö mokoma katsastuksessa, ja pitäiskö auton omasta mittarista irrottaa vaijeri(/johdot). |
|
|||
|
|||
![]()
Millonkas tälläinen on tullut? Joskus v. -97-98 katsastin vm.-79 Opel Kadetin josta olin poistanut koko nopeusmittarin, ja katsastus-sedät pähkäili aikansa ja soitteli akelle ja lopulta todettiin että se ei ole pakollinen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tossahan se ylempänä lukee, että vuonna 1.1.1984 tuli nopeusmittari pakolliseksi.
|
|
|||
|
|||
![]()
Anteeksi ylimalkainen lukemiseni, niinpä onkin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: 4runneriin osia! | solzu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.10.2007 16:54 |
Näin konttorilla | -juhani- | Chit-Chat | 9 | 24.01.2006 14:32 |
4Runneriin 33" pyörät? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.11.2005 16:41 | |
Gaz käytetty konttorilla | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 09.11.2005 21:46 |
levikkeet 4Runneriin | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.05.2004 07:02 |