Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2008, 23:33
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -roadwarrior- Näytä viesti


Itellä on tossa käyttiksessä tolleen noi vyöt, ei kauheen hyvin näy, mutta on siis vaihdettu pidemmät ja kestävämmät pultit pitämään kaari paikallaan tosta takapäästä, ja niihin pultteihin laitettu vyön holkit väliin ja vyöt niihin.
Toimii ihan täydellisesti, ainoa miinus että ei mahdu kypärä verkko paikalleen kun vyöt vie ton koko penkin ja kaaren välisen tilan.


Katsuri ei sanonut tai kysellyt mitään, muuta kun että ompa asiallesen näköstä, kaari, vyöt, kakspaikkasuus jne. leimaan ilman mutinoita. Näin ainakin Hollolassa.
Parempikin vois olla. Kunnon törmäyksessä hartiavyöt painaa kuskin selkää kasaan. Pitäis olla kiinni suunnilleen hartioiden korkeudella eikä lattiassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2008, 14:03
-roadwarrior-:n Avatar
-roadwarrior- -roadwarrior- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.07
Sijainti: Lahti/Kouvola, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Totta, tarkotus ois tuohon se väliputki hitsata ja vyöt siihen, nyt saavat toistaseksi olla tuolla lattialla kun pysyvät tulokulmat niissä valmistajan ilmoittamissa rajoissa.
Kyllä aikaan jyrkkään saavat näköjään mennä nuo takavyöt, ei ole sitä läsyä nyt käsissä, mutta ihmettelin oikeen ittekkin että jos aivan maksimiin mennään niin kumma on jos täydellisesti toimii, mm. tuo ylhäältä katottuna vöiden kiinnitys pisteet penkin keskiakseliin nähnen oli n.30 astetta sivulle, kyllä melkonen vääntö tulee tiukassa paikassa...
__________________
=Hellebore=
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.10.2008, 15:11
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

01.01.1992 tai sen jälkeen käyttöön otetun
- muun henkilöauton turvavöiden kiinnityspisteiden täytettävä E 14/02 tai vastaa-
va myöhempi tai 76/115/EEC muutettuna 82/318/EEC tahi FMVSS 210 vaati-
mukset
- maasto-, erikois- ja linja-auton ja pakettiautosta muutetun henkilöauton turva-
vöiden kiinnityspisteiden oli oltava ”katsastuksessa hyväksytyt”
ANA Tpp 52 §, 150/83 + 875/89

Eikös näitä saa soveltaa vanhempiinkin jos haluaa ???

lisätään vielä linkki http://www.pauliylikoski.com/Portti/...o_1_%20osa.pdf -

Viimeksi muokannut Calmari : 31.10.2008 15:14
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2008, 20:31
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Toi FMVSS vaatimus tuli jo aiemminkin eli pätee tähän. tapaukseen. Löytyi mokoma pykälä englanniksi mutta ymmärsin, että kiinnityspisteen pitää kestää 22241 Newtonia, onpas tarkkaa Elikkäs toisin sanoen jos kaarista kestää nostaa auton romuineen niin ne on tuon pykälän mukaiset. Senhän ne kyllä kestää eli hommahan on hanskassa. Pääseepä hauskuuttamaan katsuria taas ens vuonna

Tuossa vielä se FMVSS 210 http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.210.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Turvavöiden asennuspultit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.02.2008 15:45
Vihreenvessan turvavöiden testausta... sippis Chit-Chat 2 22.04.2005 20:41


Sivu luotu: 02:59 (GMT +2).