Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2008, 17:00
Yare:n Avatar
Yare Yare ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.08
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Autosta tulee vappuvampi
....Kori nousee ylemmäs akseleista ja runko....

....ns.köyhänmiehen korotus.....
....Jousenriipukkeet tökkii kivasti kantoihin ja kiviin...herkemmin kuin lyhyet.....

Jos auto nouseee ylemmäs kun vaihtaa pidemmät riipukkeet, niin miten riipukkeen alapää laskee?


Itselläni 50mm pidemmät riiput nostivat autoa ~30mm, ja riipukkeen alapää pysyi samalla korkeudella... Täälläpäin vissiin tehdään riipukkeet eritavalla...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.10.2008, 17:09
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yare Näytä viesti
Jos auto nouseee ylemmäs kun vaihtaa pidemmät riipukkeet, niin miten riipukkeen alapää laskee?
Ei mitenkään mutta jättökulma muuttuu kun tarpeeksi pitkät riipukkeet on, ellei oo shackle reversal.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.10.2008, 17:49
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yare Näytä viesti
Jos auto nouseee ylemmäs kun vaihtaa pidemmät riipukkeet, niin miten riipukkeen alapää laskee?


Itselläni 50mm pidemmät riiput nostivat autoa ~30mm, ja riipukkeen alapää pysyi samalla korkeudella... Täälläpäin vissiin tehdään riipukkeet eritavalla...
Tä?????kuka on väittäny et alapää laskee???
Toi kokonaiskorotus riippuu luonnollisesti riipukkeen kulmasta,jos vakioriipuke on pystysuorassa ja laitetaan 50mm.pidemmät riiput niin nosto on aika lähellä 50mm.
En osaa sanoa teidän paikallisesta tavasta tehdä pidemmät riipukkeet...
Yleensä reikäväliä kasvatetaan.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.10.2008, 17:57
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Tä?????kuka on väittäny et alapää laskee???
Toi kokonaiskorotus riippuu luonnollisesti riipukkeen kulmasta,jos vakioriipuke on pystysuorassa ja laitetaan 50mm.pidemmät riiput niin nosto on aika lähellä 50mm.
En osaa sanoa teidän paikallisesta tavasta tehdä pidemmät riipukkeet...
Yleensä reikäväliä kasvatetaan.
Jos vakioriipukke on pystysuorassa, ja pidentää 100mm sitten se korottaa 50mm..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2008, 18:03
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jonas_k Näytä viesti
Jos vakioriipukke on pystysuorassa, ja pidentää 100mm sitten se korottaa 50mm..
.. jos oletetaan että akseli on puolivälissä lehtijousta.
Ja koska riipuke pitenee enemmän, kuin auto korottuu, riipukkeen alapää siirtyy alemmas.

Alkuperäiseen kysymykseen, jos riipuke on samalla puolen akseli kuin kardaani, saattaa kardaanin liu'usta loppua pituus ja ristikon kulma kääntyä liian suureksi.
Pidempi riipuke tukee huonommin lehtijousta sivusuunnassa, ajo-ominaisuudet kärsii kun akseli vaeltaa puolelta toiselle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2008, 18:11
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ohjauskulmat menee päin nigeriaa-> paska ajaa
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.10.2008, 18:13
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Talking

Eli pääasiassa haittoja saatuun hyötyyn nähden.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.10.2008, 18:15
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Eikö ylensä akseli on kiinni aika lähellä lehden puolivälissä? Mä on laittanut chevyssä 25cm pitkät riipukkeet, eli noin 20 cm pitemmät kun alkuperäiset, ja ainoa huono ominaisuus on just se kun ne ovat samalla puolella kun kardaani, eli se kardaani kulma on vähän paha, eli se ristikko joka tulee kiinni kardaanissa menee helposti rikki, mutta käy hyvä käyttää kuitenkin, ennen kun on varaa ostaa kunnon jouset.. Ja nyt riipukkeiden alapää on vielä vähän korekampi maasta kun kardaaniakseli, eli maavara ei ole vähentänyt siinä mielessä..
eli se on hyvä jos halua nopea ja halpa korotus. Mutta jos on varaa, ilman muuta parempi ostaa heti korotusjouset..

Viimeksi muokannut jonas_k : 16.10.2008 18:31
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.10.2008, 18:10
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jonas_k Näytä viesti
Jos vakioriipukke on pystysuorassa, ja pidentää 100mm sitten se korottaa 50mm..
Aivan kun akseli on jousen puolessavälissä.

Tuli pieni ajatushärö.....sorry
Mutta jos riipuke on vinossa niin korotus on lähinnä marginaalinen.
Sen takia en ole koskaan korottanut autoa riipukkeita jatkamalla.
Ainoastaan jousta takomalla käppyrämmäksi senverran että ulosjousto ei katoa kokonaan käytettävisäolevilla iskareilla.
Ja akselien allehan lisää tilaa saa ainoastaan rengaskokoa kasvattamalla.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.10.2008, 18:13
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

baxxterin kans samaa mieltä...ja mulla ainakin laski alapäät aika paljon kun pidensi riippuja. koko pakkahan siinä menee eri asentoon. vaikutuksen huomas myös ohjauksessa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.10.2008, 18:14
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
baxxterin kans samaa mieltä...ja mulla ainakin laski alapäät aika paljon kun pidensi riippuja. koko pakkahan siinä menee eri asentoon. vaikutuksen huomas myös ohjauksessa.
Ainakin cruisereissa menee pakat tosi pahasti nurinpäin sisäänjoustossa
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bj:n riipukkeista kysymys? Tekniikka & Jutustelu 1 12.02.2006 14:31
Riipukkeista? p3ku Tekniikka & Jutustelu 1 04.01.2006 21:53


Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).