![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jos auto nouseee ylemmäs kun vaihtaa pidemmät riipukkeet, niin miten riipukkeen alapää laskee? Itselläni 50mm pidemmät riiput nostivat autoa ~30mm, ja riipukkeen alapää pysyi samalla korkeudella... Täälläpäin vissiin tehdään riipukkeet eritavalla...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitenkään mutta jättökulma muuttuu kun tarpeeksi pitkät riipukkeet on, ellei oo shackle reversal.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toi kokonaiskorotus riippuu luonnollisesti riipukkeen kulmasta,jos vakioriipuke on pystysuorassa ja laitetaan 50mm.pidemmät riiput niin nosto on aika lähellä 50mm. En osaa sanoa teidän paikallisesta tavasta tehdä pidemmät riipukkeet... Yleensä reikäväliä kasvatetaan.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja koska riipuke pitenee enemmän, kuin auto korottuu, riipukkeen alapää siirtyy alemmas. Alkuperäiseen kysymykseen, jos riipuke on samalla puolen akseli kuin kardaani, saattaa kardaanin liu'usta loppua pituus ja ristikon kulma kääntyä liian suureksi. Pidempi riipuke tukee huonommin lehtijousta sivusuunnassa, ajo-ominaisuudet kärsii kun akseli vaeltaa puolelta toiselle. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ohjauskulmat menee päin nigeriaa-> paska ajaa
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eli pääasiassa haittoja saatuun hyötyyn nähden.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikö ylensä akseli on kiinni aika lähellä lehden puolivälissä? Mä on laittanut chevyssä 25cm pitkät riipukkeet, eli noin 20 cm pitemmät kun alkuperäiset, ja ainoa huono ominaisuus on just se kun ne ovat samalla puolella kun kardaani, eli se kardaani kulma on vähän paha, eli se ristikko joka tulee kiinni kardaanissa menee helposti rikki, mutta käy hyvä käyttää kuitenkin, ennen kun on varaa ostaa kunnon jouset.. Ja nyt riipukkeiden alapää on vielä vähän korekampi maasta kun kardaaniakseli, eli maavara ei ole vähentänyt siinä mielessä..
eli se on hyvä jos halua nopea ja halpa korotus. Mutta jos on varaa, ilman muuta parempi ostaa heti korotusjouset.. Viimeksi muokannut jonas_k : 16.10.2008 18:31 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuli pieni ajatushärö.....sorry Mutta jos riipuke on vinossa niin korotus on lähinnä marginaalinen. Sen takia en ole koskaan korottanut autoa riipukkeita jatkamalla. Ainoastaan jousta takomalla käppyrämmäksi senverran että ulosjousto ei katoa kokonaan käytettävisäolevilla iskareilla. Ja akselien allehan lisää tilaa saa ainoastaan rengaskokoa kasvattamalla.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#10
|
|||
|
|||
![]()
baxxterin kans samaa mieltä...ja mulla ainakin laski alapäät aika paljon kun pidensi riippuja. koko pakkahan siinä menee eri asentoon. vaikutuksen huomas myös ohjauksessa.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin cruisereissa menee pakat tosi pahasti nurinpäin sisäänjoustossa
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bj:n riipukkeista kysymys? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.02.2006 14:31 | |
Riipukkeista? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.01.2006 21:53 |