![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itsellä oli revennyt pelti molemmin puolin vaihdelaatikon kiinnityksen kohdalta. Nyt on uudet kiinnitykset vaihde- ja jakolootassa, ku ne siirty taaksepäin koneen vaihdon yhteydessä. m10 pultit jakolootan kiinnitykseen. Vaihdelaatikko tulee nyt yhteensä 6pultilla koriin. 2kpl m12 ja 4kpl m10.. Pultit läpi ja yläpuolelle isot prikat ja prikkojen alle paksut kumimaton palaset, niin vähän vaimentaa tärinöitä. Mullakin repes vuos sitten tuo samainen taka-akselin tukivarren kiinnityspiste... oli siis ruostunu. Näppärän näköset puskurit...
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tee jakolaatikon takakannen kiinnityspulttien alle sopiva kiinnike mistä saat kumityynyillä koriin kiinni. Pysyyhän se siellä ilman tuota kiinnikettä paikoillaan, pääsee vaan vedättäessä keinumaan ja tuontää akselin läpi takakannesta, löytyy muuten ylimääräinen tehdas uusi takakansi mikäli tarvetta.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Jaa sekö pääse tuollain tekeen. Aika mielenkiintoista voisin väittää hmm. No joo tuota pitää suunnitella itellekkin sit ku saan tässä kohta puoliin sen dieseli nivan haettua niin se saattaa vääntää siinämääriin paljon että tuo pitää rakentaa.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Onnea uuden offinivan johdosta!
Tarkista taka-akselin liikerata ettei rajussa sisäänjoustossa murikka osu pohjaan ja väännä akseliputkia kieroon.pohjaanlyöntikumeja siis alaspäin tai tavaraa alemman jousilautasen päälle.itse rikoin kaksi akselia ennenku uskoin.kierossa akselissa menevät myös rattaat ja vetarit helposti paskaksi.kaasuttimeksi suosittelen 2 litrasen sierran kaasaria (weber 36/32) niin alkaa alavääntöäkin olemaan paremmin. ladafoorumilta löydät hyvin tietoa nivan rakentelusta jos jotakin tarttee tietää alustasta tai muusta..minulta löytyy myös nivan räjäytyskuvat jos satut tarttemaan |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kiitosta vain kaikille vinkeistä.
Hyvin onneksi perus systeemeihin tulee infoa tuosta rakentelu kaverilta. Sillä kun on ties kuinka mones lada, ja nyt on alla -07 niva. ![]() Tolle moottorille tuskin jaksan nyt alkaa mitään sen ihmeellisempiä tekemään. Kaasarina siellä on tuliterä vakio kaasara, joten kyllä se nyt piisaa että se toimii. ![]() Mutta nyt pitää mennä taas rakentamaan. Lisää kuvia illalla. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Jahas, jotakin tuli taas turailtua. Ensimmäinen helma on valmis, ja toinenkin jo ihan hyvällä mallilla. Virta-avain piru vain teki temput, ja meni virtalukkoon poikki. Piti sitten porailla koko lukko, jotta sai auton tallissa käännettyä.
No tässäpä parit kuvat taas. Löyty lisää näitä kauniita ja erittäin tukevan näköisiä hitsauksia. ![]() ![]() Helma pois. ![]() Ja uus tilalle. ![]() Takana on tilaa isommallekkin gummille, kaari hepissään. ![]() Aikataulu tavoitteesta sen verran, että perjantaiksi pitäs saada siihen kuosiin että pukkais tuon tuosta maalaamoon. Ja lauantaina kasaan, ja sunnuntaina metsään...
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
heh oikein. Näillä mennään
Itellä just tossa töistä ku tulin niin muutamaa sataa metriä ennen huoltsikkaa niin loppu vaihteeksi bensa . Paljon on porukalla kulutus lukemat??
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mimmost palkkii pistit helmoihin? Tuleeks jotkut kumilevikkeet pyöraänkaariin? Onko leimaan tulossa? Rengastus? Vinssi?
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Niva -79 | eyeless | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 25.02.2008 20:32 |
| M: Niva vm. -91 | Niva-mies | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.10.2007 18:18 |
| M: niva | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2007 21:38 | |
| O: Niva | samisami2 | O/M/V Muut | 2 | 30.08.2005 15:18 |
| M: Niva -78 | O/M/V Muut | 5 | 10.03.2005 14:29 | |