![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ensimmäisenä ennen ainuttakaan metsäreissua vahvista jakolaatikon kiinnitys ja lisää vähintään yksi kiinnityspiste, ettei pääse keinumaan edestakaisin. Etuperän kiinnitys pultit kannattaa tarkastaa ja laittaa lukitteella kiinni ja tehdä lisäkiinnitys korvake vetarin laipan pulttien alle. Näillä pienillä parannuksilla säästää ajanmittaan hermoja ja kirosanoja asennus kaljasta puhumattakaan.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onnea projektiin. Hyvä auton olet valinnut! Kattelin tota kyllä nettiautossa.
![]() Haulla löytyy melkoisesti tietoo korotuksista ym. Ladafoorumillakin käyty tyhjentävästi Nivan modifioinnit. Muista, että sitte ku tekee, niin tekee kerralla kunnolla. Onks toi tulossa pelkästään mettään, vai onko tarkotus ajella myös liikenteessä??
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Noo tuota tuosta jakkis lootan kiinnikkeiden vahvistamisesta sen verran että jotain muuta porsii kyllä ennen niitä jos vain pellit sen verran on kunnossa mutta jos on tosiaan noin osina niin sitten kannattaa vahvistaa kiinnikkeitä. Ei sille tarvii kovin kumoisia tehdä että on maasto kelpoinen. Kaaria avartaa ja 235 75 15 kumit alle riittää ihan täysin. vetokoukku kokonaan pois jos et tarvii ja jos tarviit niin lyhennä sitä ite koukku osaa n,4cm mutta niin ettei konttorilla setä huomaa. siitä se jää aina kantaan jos jostain. Mesen jouset keulaan mut niitä joutuu lyhentään jos meinaa et pysyy jonkin laiset ajo omiaisuudet ja sit pitää samalla laittaa yläpallon ja ylätukivarren väliin tavaraa et se ylätukivarsi ei makaa pohjaan. Helmat tietenkin 100mm palkista tehä niin tulee sisäpuolikin samalla ja kestää tunkkailla. Et ehkä parempaa autoa olis voinu valita ekaksi prokektiksi.
Ja jos tulee kysyttävää niin kysy oon kesäkuusta ite omistanut kyseisen kamppeen ja jo aika lailla kaiken läpi käyny. Etuperä kerran vaihettu ja jakoloota kanssa . Mulla auto jokapäiväisessä ajossa ja kääntää katseita ja jakaa mielipiteitä
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kiitosta kommenteista ja vinkeistä. Miten tuo jakoloota kannattaa pönkätä sinne pohjaan? Ihanko vain joku palkki poikittain ali, ja siihen kiinnike?
Rojekti polokastiin tosiaan nyt liikkeelle, ihan ensin laitoin rälläkkään uuden laikan ja aloin viipaloimaan. Vanhat helmat veken, ja palkkia tilalle. Löytyhän sieltä tämmöisiä kauniita hitsauksiakin. Hieman tarvii korjailla... ![]() ![]() Sitten kaveri muotoili keulaa. ![]() Ja perää ![]() Kaariin tuli tilaa lisää. ![]() Tämmöset puskurit siihen sitten tulee. Tuota etupuskuria pitää vähän modata.
Viimeksi muokannut keranha : 13.10.2008 20:22 Perustelu: typo |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Heh olipas aika tutun näköistä saumaa ja juurikin samassa paikassakin vielä
. Mulla oli taka akseli tipahtaa tossa syssyllä ku juurikin tuosta samaisesta kohtaa repesi molemmin puolin. Voin kertoa ei repeä enään . En suosittele palkkia jakkiksen alle laittaa korkeintaan panssari. jää sitten siitä palkista roikkumaan joka paikkaan. Siihen riittää ku laitat vaikka isommat pultit vain niihin perus kiinnike paikkoihin. Ne tais olla 8mm orikinallit niin pistä vaikka 10mm niin kyl se riittää. ei mulla ole ollu itellä mitään ongelmaa sen asian kanssa tähän mennessä ja tuolla on kyllä rymytty ja oltu kiinnikkin. eihän sitä tietenkään passaa pökätä mihinkään sitten hajoo aika varmasti.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Itsellä oli revennyt pelti molemmin puolin vaihdelaatikon kiinnityksen kohdalta. Nyt on uudet kiinnitykset vaihde- ja jakolootassa, ku ne siirty taaksepäin koneen vaihdon yhteydessä.
m10 pultit jakolootan kiinnitykseen. Vaihdelaatikko tulee nyt yhteensä 6pultilla koriin. 2kpl m12 ja 4kpl m10.. Pultit läpi ja yläpuolelle isot prikat ja prikkojen alle paksut kumimaton palaset, niin vähän vaimentaa tärinöitä. Mullakin repes vuos sitten tuo samainen taka-akselin tukivarren kiinnityspiste... oli siis ruostunu. Näppärän näköset puskurit...
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Tee jakolaatikon takakannen kiinnityspulttien alle sopiva kiinnike mistä saat kumityynyillä koriin kiinni. Pysyyhän se siellä ilman tuota kiinnikettä paikoillaan, pääsee vaan vedättäessä keinumaan ja tuontää akselin läpi takakannesta, löytyy muuten ylimääräinen tehdas uusi takakansi mikäli tarvetta.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Muuten pirteen näkönen Niva mutta toi karjarauta pilaa koko laitoksen, uutta parempaa ja yksinkertaista tilalle!
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Ensimmäinen nekatiivinen kommentti ja sekin nimettömänä... No karjarauta nyt on ja pysyy tuommosena. Muuttuu vasta kun siihen laittelen vinssin.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
ne ei ymmärrä hyvän päälle
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Niva -79 | eyeless | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 25.02.2008 20:32 |
| M: Niva vm. -91 | Niva-mies | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.10.2007 18:18 |
| M: niva | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2007 21:38 | |
| O: Niva | samisami2 | O/M/V Muut | 2 | 30.08.2005 15:18 |
| M: Niva -78 | O/M/V Muut | 5 | 10.03.2005 14:29 | |