![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() murikka käännetään ympäri,samalla akseliputket kunnon teräksestä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
miten pinionin voitelu? samalla systeemilla kuin ylösalaisin käännetyssä 9":ssa?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Fordin peristä en tiedä mitään, kuinka voitelu on niissä toteutettu? Tämänhetkinen kuningasajatus on selvitä asiasta lievällä ylitäytöllä, mutta tiedä sitten toimisiko moinen järjestely.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
eiköhän porttaali idea olisi haudattu ajat sitten jos voitelu tai pyörimissuunta olisi niitä asioita joita joutuisi miettimään. kramerin pikku pyöräkuormaajassa on asialliset porttaalit mitkä tuntuis ja kestävänkin
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Marks4wd:n sivuilla on linkki aivan pätevän näköisiin portaaleihin, joita ainakin Nissaneihin on ollut saatavilla. Itsekin nimittäin aina sillointällöin suunnitellut jotain edellämainitunkaltaista.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sisäpuolinen lieriövälitys poistaisi pyörimissuuntamurheen, pyörimissuunta ei vaihdu. Myöskin pikkuhammaspyörä kestää paremmin kun hammaskosketus on useammalla hampaalla yhtäaikaa. Ongelmana ehkä vanhaan asennettaessa kokonaisvälityssuhteen muutos (hidastaa jonkin verran) ja ison hammaspyörän koko (vaatii tilaa, riippuu vanteesta mahtuuko sinne).
Tämä vaan tällaisena kuriositeettina, Lokomon Lokkeri-metsäkoneessa oli takana k.o vähennyspyörästöt. Ja vanhemmissa traktoreissa myös käytetty kai jonkin verran. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O.Moggi | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.04.2008 20:03 |
Moggi projekti... | Taisto | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 04.10.2006 18:41 |
Fiksu moggi | Jari | Linkit | 1 | 19.09.2006 08:45 |
Kokemuksia porttaaleista | moggirange | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 02.10.2004 16:35 |
M:Moggi | kuutar | O/M/V Muut | 0 | 21.02.2004 16:41 |