Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2008, 21:24
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

murikka käännetään ympäri,samalla akseliputket kunnon teräksestä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2008, 21:43
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
murikka käännetään ympäri,samalla akseliputket kunnon teräksestä.
miten pinionin voitelu? samalla systeemilla kuin ylösalaisin käännetyssä 9":ssa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2008, 16:43
Peltonen:n Avatar
Peltonen Peltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
miten pinionin voitelu? samalla systeemilla kuin ylösalaisin käännetyssä 9":ssa?
Fordin peristä en tiedä mitään, kuinka voitelu on niissä toteutettu? Tämänhetkinen kuningasajatus on selvitä asiasta lievällä ylitäytöllä, mutta tiedä sitten toimisiko moinen järjestely.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2008, 20:05
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

eiköhän porttaali idea olisi haudattu ajat sitten jos voitelu tai pyörimissuunta olisi niitä asioita joita joutuisi miettimään. kramerin pikku pyöräkuormaajassa on asialliset porttaalit mitkä tuntuis ja kestävänkin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2008, 21:32
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Marks4wd:n sivuilla on linkki aivan pätevän näköisiin portaaleihin, joita ainakin Nissaneihin on ollut saatavilla. Itsekin nimittäin aina sillointällöin suunnitellut jotain edellämainitunkaltaista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2008, 21:46
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

http://www.marks4wd.com/products/gea...%20History.htm

eiköhän noita ole tehty vaikka mitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2008, 12:47
JKH JKH ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.04.08
Sijainti: Kalvola, .
Viestit: 10
Perusasetus

Sisäpuolinen lieriövälitys poistaisi pyörimissuuntamurheen, pyörimissuunta ei vaihdu. Myöskin pikkuhammaspyörä kestää paremmin kun hammaskosketus on useammalla hampaalla yhtäaikaa. Ongelmana ehkä vanhaan asennettaessa kokonaisvälityssuhteen muutos (hidastaa jonkin verran) ja ison hammaspyörän koko (vaatii tilaa, riippuu vanteesta mahtuuko sinne).
Tämä vaan tällaisena kuriositeettina, Lokomon Lokkeri-metsäkoneessa oli takana k.o vähennyspyörästöt. Ja vanhemmissa traktoreissa myös käytetty kai jonkin verran.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O.Moggi T.T.T O/M/V Ajoneuvot 0 20.04.2008 20:03
Moggi projekti... Taisto Tekniikka & Jutustelu 15 04.10.2006 18:41
Fiksu moggi Jari Linkit 1 19.09.2006 08:45
Kokemuksia porttaaleista moggirange Tekniikka & Jutustelu 9 02.10.2004 16:35
M:Moggi kuutar O/M/V Muut 0 21.02.2004 16:41


Sivu luotu: 00:34 (GMT +2).